Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

spill fra internett

1 view
Skip to first unread message

Georg Birkelid

unread,
Jun 10, 2004, 2:30:48 PM6/10/04
to
Hei


Jeg har en A-500 liggende, men har nesten ingen program.

Jeg mangler også workbench til den.
Det jeg ønsker er å overføre via pc-en, med en nullmodemkabel.

Er det noen som har workbench 1.3 jeg kan få kopi av, eller er det noen som
har en harddisk eller cd-rom jeg kan kjøpe?

Jeg er også interessert i en maskin som er hakket bedre enn 500, hvis du har
noe av det utstyret jeg nevnte tidligere.

Har du noen tips.......flesk til :)

Mvh
Georg


torhq FJERN/REMOVE

unread,
Jun 11, 2004, 10:42:21 AM6/11/04
to
Georg Birkelid <ge...@atbirkelid.com> wrote:

> Jeg har en A-500 liggende, men har nesten ingen program.

Du har min medfølelse.


> Jeg mangler også workbench til den.
> Det jeg ønsker er å overføre via pc-en, med en nullmodemkabel.

http://fellow.sourceforge.net/old_version/main/documentation/transfer.html


> Er det noen som har workbench 1.3 jeg kan få kopi av, eller er det noen som
> har en harddisk eller cd-rom jeg kan kjøpe?

Hvis du ikke har WB 1.3, har du et problem. Du trenger nemlig AmigaDOS for å
kjøre overføringsprogramvaren. Har dessverre ingen WB 1.3 disk å dele med deg.


> Har du noen tips.......flesk til :)

Hvis du har tenkt på å overføre adf-filer fra PC til Amiga via nullmodemkabel, for på
Amigasiden å skrive disse til disketter, må du skaffe deg mer RAM (enn en standard A500 har -
A500 har - 512 KB, , en harddisk eller lignende. På linken over anbefales det 1536 KB.

Du har enda et problem... hvordan skal du få overført overføringsprogramvaren? :-)

Mvh.
Tor H. Qvale

Georg Birkelid

unread,
Jun 11, 2004, 4:50:00 PM6/11/04
to

<torhq FJERN/REMOVE @mail.com> skrev i melding
news:cacgcd$2ek7$1...@toralf.uib.no...

> Georg Birkelid <ge...@atbirkelid.com> wrote:
>
> > Jeg har en A-500 liggende, men har nesten ingen program.
>
> Du har min medfølelse.

Takk!!

> > Jeg mangler også workbench til den.
> > Det jeg ønsker er å overføre via pc-en, med en nullmodemkabel.
>
> http://fellow.sourceforge.net/old_version/main/documentation/transfer.html
>
>
> > Er det noen som har workbench 1.3 jeg kan få kopi av, eller er det noen
som
> > har en harddisk eller cd-rom jeg kan kjøpe?
>
> Hvis du ikke har WB 1.3, har du et problem. Du trenger nemlig AmigaDOS for
å
> kjøre overføringsprogramvaren. Har dessverre ingen WB 1.3 disk å dele med
deg.

2 bad

>
> > Har du noen tips.......flesk til :)
>
> Hvis du har tenkt på å overføre adf-filer fra PC til Amiga via
nullmodemkabel, for på
> Amigasiden å skrive disse til disketter, må du skaffe deg mer RAM (enn en
standard A500 har -
> A500 har - 512 KB, , en harddisk eller lignende. På linken over anbefales
det 1536 KB.

Har 1Mb

> Du har enda et problem... hvordan skal du få overført
overføringsprogramvaren? :-)

Tja, må vel få den kopiert av noen...

> Mvh.
> Tor H. Qvale


Dag R. Heggem

unread,
Jun 12, 2004, 1:09:28 AM6/12/04
to
On 11-Jun-04 21:50:00, Georg Birkelid wrote:
>>> Har du noen tips.......flesk til :)
>>Hvis du har tenkt på å overføre adf-filer fra PC til Amiga via
>>nullmodemkabel, for på Amigasiden å skrive disse til disketter, må du skaffe
>>deg mer RAM (enn en standard A500 har - A500 har - 512 KB, , en harddisk
>>eller lignende. På linken over anbefales det 1536 KB.
>Har 1Mb

De fleste A500 spill tar godt under 1MB pakka med DMS som er standard
diskkompr. format for Amiga. Og de fleste skulle du kunne fått overført ved
bruk av 720KB PC formatterte disketter også.


--
mvh/rgs,
Dag Rune Heggem

torhq FJERN/REMOVE

unread,
Jun 12, 2004, 1:37:33 AM6/12/04
to
Dag R. Heggem <heg...@ko.no> wrote:
>>>Hvis du har tenkt på å overføre adf-filer fra PC til Amiga via
>>>nullmodemkabel, for på Amigasiden å skrive disse til disketter, må du skaffe
>>>deg mer RAM (enn en standard A500 har - A500 har - 512 KB, , en harddisk
>>>eller lignende. På linken over anbefales det 1536 KB.
>>Har 1Mb

> De fleste A500 spill tar godt under 1MB pakka med DMS som er standard
> diskkompr. format for Amiga. Og de fleste skulle du kunne fått overført ved
> bruk av 720KB PC formatterte disketter også.

Han kan klare mye med 720 KB MS-DOS formaterte disketter, ja.

CrossDOS, programmet som leser MS-DOS formaterte disketter under AmigaOS,
er dessverre ikke tilgjengelig før i OS 2.1. CrossDOS for OS 2.1 fungerer
imidlertid under WB 1.3, men pga. at OS 2.1 diskettene er formatert med FFS,
som Kickstart 1.3 ikke kan lese, må du bruke en Kickstart 2.0+ Amiga for å
kopiere de nødvendige filene til en OFS formatert diskett slik at Kickstart
1.3 kan lese dem.

Han kan jo også prøve xfs,
URL: http://aminet.back2roots.org/pub/aminet/disk/misc/xfs.lha.
Dette programmet gjør samme jobben som CrossDOS, er fritt tilgjengelig
og skal fungere under Kickstart 1.3.

Hvis du, Georg, trenger noen lovlige filer eller diskettbilder overført
til OFS-formaterte disketter, må du si i fra. Hvis du betaler porto og
disketter, kan jeg hjelpe deg med noen.

Det fungerer forresten helt utmerket å teipe over hullet på HD-
disketter og i stedet bruke dem som DD-disketter.

Mvh.
Tor H. Qvale

Dag R. Heggem

unread,
Jun 12, 2004, 4:25:33 AM6/12/04
to
On 12-Jun-04 06:37:33, wrote:
>>>>Hvis du har tenkt på å overføre adf-filer fra PC til Amiga via
>>>>nullmodemkabel, for på Amigasiden å skrive disse til disketter, må du
>>>>skaffe deg mer RAM (enn en standard A500 har - A500 har - 512 KB, , en
>>>>harddisk eller lignende. På linken over anbefales det 1536 KB.
>>>Har 1Mb
>> De fleste A500 spill tar godt under 1MB pakka med DMS som er standard
>> diskkompr. format for Amiga. Og de fleste skulle du kunne fått overført ved
>> bruk av 720KB PC formatterte disketter også.
>Han kan klare mye med 720 KB MS-DOS formaterte disketter, ja.
>CrossDOS, programmet som leser MS-DOS formaterte disketter under AmigaOS,
>er dessverre ikke tilgjengelig før i OS 2.1. CrossDOS for OS 2.1 fungerer
>imidlertid under WB 1.3, men pga. at OS 2.1 diskettene er formatert med FFS,
>som Kickstart 1.3 ikke kan lese, må du bruke en Kickstart 2.0+ Amiga for å
>kopiere de nødvendige filene til en OFS formatert diskett slik at Kickstart
>1.3 kan lese dem.

Han kan jo softkicke den til Kick2.x om han har WB2.1 med CrossDOS for å
overføre. Ellers brukte jeg selv et annet filsystem, hverken CrossDOS eller
dette xfs, men jeg kan ikke huske hva det het. Det var beregna for WB1.3.

Audun Skripeland

unread,
Oct 19, 2004, 7:47:10 PM10/19/04
to

"Dag R. Heggem" <heg...@ko.no> skrev i melding
news:1242.659T1692...@ko.no...


WinUAE.

Så har du løst alle problemene.


0 new messages