--
Robin Rist Kildal
For meg høres det ut som at du vil trenge en diskett med HDToolbox på.
Se http://www.amigaforever.com/kb/3-118.html
Amiga 1200 kan lese DS-DD-formaterte MS-DOS disketter. Men for å gjøre
dette må du ha OS-diskettene. Crossdos ligger ikke i kickstart-ROM på
A1200. Jeg ser flere alternativer.
- Skaffe en amiga-formatert diskett med adf-utpakker, crossdos, split/join
og unzip for å begynne å flytte data fra PC'en. Altså flytte adf-filer
over på A1200 sin Ram-disk, og så pakke dem ut på diskett. Hvis du trenger
AmigaOS, så kan du kanskje bruke det fra Amiga Forever. HDToolbox er
blant de første programmene du flytter til Amigaen, så slipper du å slite
med Ram-disken så lenge.
- Istedet for å flytte over med MS-DOS disketter kan du bruke nullmodem
eller Ethernet for å flytte ting over. Evt Amiga Explorer. Du trenger også
her en Amiga-formatert diskett med nettverksdrivere for å komme deg i
gang.
- Evt. kjøpe Catweasel floppy-kontroller på PC'en og skrive
Amiga-disketter der.
- Evt. bruke CDROM-spiller. Du trenger amiga-formatert driver-diskett for
å komme i gang.
--
Regards , Vennlig hilsen
Gunnar René Øie, EtterOljen.no
PGP public key available
> On Fri, 18 Mar 2005, Robin Rist Kildal wrote:
>
> For meg høres det ut som at du vil trenge en diskett med HDToolbox på.
>
> Se http://www.amigaforever.com/kb/3-118.html
>
> Amiga 1200 kan lese DS-DD-formaterte MS-DOS disketter. Men for å gjøre
> dette må du ha OS-diskettene. Crossdos ligger ikke i kickstart-ROM på
> A1200. Jeg ser flere alternativer.
>
> - Skaffe en amiga-formatert diskett med adf-utpakker, crossdos, split/join
> og unzip for å begynne å flytte data fra PC'en. Altså flytte adf-filer
> over på A1200 sin Ram-disk, og så pakke dem ut på diskett. Hvis du trenger
> AmigaOS, så kan du kanskje bruke det fra Amiga Forever. HDToolbox er
> blant de første programmene du flytter til Amigaen, så slipper du å slite
> med Ram-disken så lenge.
>
Mange gode forslag, men tror det jeg mente med den originale posten var
noe i retning av : "HJELP! jeg trenger en amigadisk med som du sa
, hdtoolbox, crossdos, adf-utpakker og unzip på " noen som har i
trondheimsområdet, eller som gidder å snike en i posten mot en liten
godtgjørelse ?
Vi er to her i Trondheim som kanskje kan hjelpe deg. Jeg blir ferdig med
en semesteroppgave snart. Trenger du fortsatt denne disken?