Kulørt PC-kabinett

Svein Ødegård

"Sjefen" skal kjøpe stasjonær PC til sitt barnebarn. Han ønsker seg et lilla
kabinett, men kan godta rødt. Selv finner jeg kun kabinetter som er i grått
eller svart. Har noen tips om PC til kr 3-5000 i litt friskere farger?

Robert Roland

On Tue, 23 Aug 2011 00:25:43 +0200, Svein Ødegård <soe...@online.no>
wrote:

>ønsker seg et lilla
>kabinett, men kan godta rødt.

Om selvbygg er et alternativ, har Microplex noen røde, i hvert fall:

http://microplex.no/Avdelinger/Datakomponenter/Kabinett.aspx
--
RoRo

Thomas Bjørseth

wrote:

> [...]

>eller svart. Har noen tips om PC til kr 3-5000 i litt friskere farger?

Tør du lakkere selv så rengjør du kabinettet grundig og spraylakkerer
det med mange tynne lag med ønsket farge før du avslutter med noen lag
klarlakk. Pass på å holde avstand mens du spraylakkerer så ikke
malingen renner. Har gjort det selv med stort hell.

Thomas B

Svein Ødegård

"Robert Roland" skrev i nyhetsmeldingen:
5p8757lon9gkmlr39...@4ax.com ...

>http://microplex.no/Avdelinger/Datakomponenter/Kabinett.aspx

Var noen akseptable kabinetter der, men selvbygging våger jeg meg ikke på.
Som Thomas B foreslår nedenfor, kunne lakkering vært aktuelt, men det blir
vel bare aktuelt etter garantitidens utløp.

Robert Roland

On Wed, 24 Aug 2011 01:40:03 +0200, Svein Ødegård <soe...@online.no>
wrote:

>lakkering vært aktuelt, men det blir

>vel bare aktuelt etter garantitidens utløp.

Garanti har neppe noen verdi her i Norge. Den lovfestede
reklamasjonsretten er så sterk at den overgår de fleste garantier.
Dersom maskinen går i stykker, krever loven at selger må vise at
lakkeringen er årsak eller medvirkende årsak til skaden, ellers kan de
ikke nekte å ta i mot reklamasjonen.
--
RoRo

Bjørn Brox

Men sprøytelakkerer du kassa med innhold så gjelder hverken garanti
eller reklamasjonsrett hvis det kommer maling der det ikke burde komme:-)

--
Bjørn Brox