Tegnebrett

1 view

fikse

Madammen er en gryende tegneserietegner, og kan nok ha nytte av et
tegnebrett. Siden hun er helt i startfasen, og er usikker om dette "er
noe", så vil vi starte på relativt rimelig nivå, under 2.000,- Har
søkt etter tester, men finner mye gamle tester, eller tester av
nettbrett, som ikke er det vi ser etter (tror jeg). Pekere til
produkter mottas med glæde :-)

--
Bent Are Fikse

Torfinn Ingolfsen

Det går an å søke på norsk også, ihvertfall hos prisjakt:

http://www.prisjakt.no/search.php?query=tegneplate
HTH
--
Torfinn Ingolfsen

Harald Ljøen

Det er vel fremdeles Wacom som er ledende på tegnebrett, så vidt jeg
vet. De fås i flere utgaver, størrelser og prisklasser.
http://www.wacom.com/en/Products.aspx

fikse

Takk for lenker. Utfordringen for oss er at vi ikke er bevandret i
tegnebrett-verden, så vi vet vel strengt ikke helt hva vi skal se
etter av egenskaper. Men Wacom er notert bak øret :-)
--
Bent Are Fikse

Sveinar Ånes

fikse skrev i nyhetsmeldingen:

> Takk for lenker. Utfordringen for oss er at vi ikke er bevandret i
> tegnebrett-verden, så vi vet vel strengt ikke helt hva vi skal se
> etter av egenskaper. Men Wacom er notert bak øret :-)

Wacom har brett fra noen hundrelapper og langt oppover.
Det som skiller er vel først og fremst størrelsen på den
aktive tegneflaten og oppløsningen (dpi). Jeg har et Wacom
med 12x9 cm tegneflate - det er ikke mye.

mvh

Jørn Dahl-Stamnes

Harald Ljøen wrote:

Har selv et Wacom og er SVÆRT fornøyd med det. Anbefales på det sterkeste :)

Brettet er ca i A4 størrelse (totalt, "tegneområdet" er mindre). Finnes i
større utgave, men holder en knapp på A4 størrelsen.

--
Jørn Dahl-Stamnes
http://www.dahl-stamnes.net/dahls/

fikse

On 11 Mai, 23:16, Jørn Dahl-Stamnes <newsmanDEL...@REMOVEdahl-

Takk for den :-) Ser ut som at det blir en Wacom ja. Virker som at det
er de som "kan" tegnebrett i denne prisklassen.

Takk for all hjelp!