NTLDR

1 view

Svenn Henrik Horn

Jeg har en bærbar som viser svart skjerm med teksten "NTLDR is missing,
Press Ctrl+Alt+Del to restart"
Jeg gjør dette men ingenting skjer. Hva gjør jeg for å få alt i orden igjen?

Bjørn Brox

Windowsinstallasjonen din er gåen eller så har du byttet om på
diskrekkefølgen i maskina

--
Bjørn Brox

Isachsen

Var det ikke noe slikt jeg fikk som feilmelding tro da batteriet holdt
på å dette ut?
--
Gudny

Svenn Henrik Horn

Hvis diskrekkefølgen er feil (to partisjoner C og D på en disk) hvordan
får jeg byttet om igjen? Hvis XP er gåen, hvordan får jeg installert på
nytt, eller rettere sagt hvordan får jeg maskinen til å reagere igjen?

Sveinar Ånes

Svenn Henrik Horn skrev i nyhetsmeldingen:

> Hvis diskrekkefølgen er feil (to partisjoner C og D på en disk) hvordan
> får jeg byttet om igjen? Hvis XP er gåen, hvordan får jeg installert på
> nytt, eller rettere sagt hvordan får jeg maskinen til å reagere igjen?

Se her:
http://www.computerhope.com/issues/ch000465.htm

mvh

Dag Fjellby

Den linken der er super. Det er lenge siden nå, men jeg har hatt et
par slike. Den ene spesielt - var meget lei. Fikk den da jeg skulle
sette inn en tredje hd på ex XP maskin. Kommer aldri til å glemme den,
og jeg lærte ganske mange nye gloser som ikke egner seg på trykk
heller :)
--
Dag Fjellby

Sveinar Ånes

Dag Fjellby skrev i nyhetsmeldingen:

> [...]
> sette inn en tredje hd på ex XP maskin. Kommer aldri til å glemme den,
> og jeg lærte ganske mange nye gloser som ikke egner seg på trykk

Problemet med repair-funksjonen er at instalasjonscd-en må ha
samme SP-status som instalasjonen - og der skjærer det seg for
mange.
Jeg kjøpte meg en XP SP3 like før den forsvant fra butikkhyllene.

mvh

Harald Ljøen

On 14.03.2011 20:59, Sveinar Ånes wrote:
> [...]
> mange.
> Jeg kjøpte meg en XP SP3 like før den forsvant fra butikkhyllene.

Det er fullt mulig å legge på Service packs på den XP-CDen du har vha nLite:
http://www.nliteos.com/nlite.html