HK/brikkesett til AMD Phenom II X4 955 BE

Bjorn S.

Vurderer å bygge en rimelig spillemaskin basert på følgende CPU:

AMD Phenom II X4 955 Black Edition

Tar gjerne imot forslag til HK - og generelt hvilket brikkesett som
anbefales. Overklokking lite aktuelt, stabilitet prioriteres.

(Skjermkort regner meg med blir Geforce GTX 460, eventuelt 560)

--
mvh,
Bjorn S. - I only post via <news.individual.net>.

Bjorn S.

Bjorn S. wrote on Mon, 28 Feb 2011 17:50:14 +0100 in
<8t2226...@mid.individual.net>:

> [...]
> anbefales. Overklokking lite aktuelt, stabilitet prioriteres.
>
> (Skjermkort regner meg med blir Geforce GTX 460, eventuelt 560)

Clas Mehus besvarer spørsmålet i en ny artikkel i pcworld:

"Slik velger du riktig hovedkort" (11/3-2011)
<http://www.idg.no/pcworld/article6897.ece>

om brikkesett skriver han der bl.a.:

"For Intels prosessorer i dag er det H67 og P67 som er mest aktuelt
for Core i5 og Core i7. For Toppmodellene i Core i7-serien er det
Intel X58-hovedkort som benyttes. Fortsatt er hovedkort og
prosessorer for LGA1156-prosessorgrensesnittet og med P55- eller
H55/H57-brikkesett. Disse forventer vi forsvinner ut av markedet om
ikke lenge.

For AMDs prosessorer er det AMDs egne brikkesett som er mest
aktuell. Man har her flere forskjellige modeller i 800-serien.
Hvilket som er mest aktuelt er avhengig av funksjonaliteten man
ønsker."