HTPC

RJG

Regner med at dette er feil gruppe..men nå er jeg rimelig desperat..
har bygd meg en Htpc, greit hovedkort med en duo-kjerne cpu fra Intel
på rundt 2 GHz, 4Gb ram, HDMI skjermort fra ATI/AMD,
Terratec Cinergy S2 PCI kort med Cam. I Cam'en har jeg satt et Strong
Encryption CI som det står er støttet av Canal Digital, der sitter
selve "smart" kortet.
har Canal Digital over parabol, derav S2 kortet.
Har funnet Satelitten i Terratec Home Cinema programmet, og finner
alle kanalene..MEN den vil ikke dekryptere..
Samme i Mediaportal, der sier den også at kanalen (ene) er kryptert.
Er det ikke mulig å få dette til? Kjøres det en annen kryptering
over satelitt? Første gangen jeg prøver dette, så vær så snill å ikke
bit hodet av meg for mulig feilposting, hadde bare
vært utrolig morsomt å få dette til.

Med vennlig hilsen
Roger

Clas Mehus

On Sat, 28 May 2011 20:37:04 +0200, "RJG" <gron...@gmail.com> wrote:

> [...]
>over satelitt? Første gangen jeg prøver dette, så vær så snill å ikke
>bit hodet av meg for mulig feilposting, hadde bare

Er ikke så godt kjent med dette, men har ikke CD pair-ing av kort mot
spesifikt utstyr?

--
Clas Mehus
"Den som har flest prylar när han dör vinner..."

Bjørn Brox

Tror de aldri gjennomførte dette.
De mister meg som kunde øyeblikkelig hvis jeg blir tvunget til å bruke
en lobotomert tuner som er godkjent av dem.

--
Bjørn Brox

RJG

"Bjørn Brox" skrev i nyhetsmeldingen:
z4adnSkLp5ILCX7Q...@lyse.net ...

--
Bjørn Brox

Ser på CD sine sider at kortleser må være IDTV type, er i allefall den
de selger via sine forhendlere
, antagelig med en annen kryptering.
Kjøpte vel simpelthen en for gammel kortleser (Strong het den, også
den godkjent av CD (står det på den )).
Får spare litt, så får vi se om det hjelper med den kortleseren.

mvh
Roger

Torfinn Ingolfsen

On 05/30/2011 14:34, Clas Mehus wrote:

> Er ikke så godt kjent med dette, men har ikke CD pair-ing av kort mot
> spesifikt utstyr?

Tror dette stemmer, ut fra det jeg har lest på forumet på mspc.no

--
Torfinn Ingolfsen

RJG

"Torfinn Ingolfsen" skrev i nyhetsmeldingen:
4de4...@news.broadpark.no ...

--
Torfinn Ingolfsen

jaja, Leste hva som stod der, bare å si..dett var dett...... da
skrinlegger jeg det prosjektet.
Roger