Oppgradere hva?

Svenn Henrik Horn

Jeg har en ASUS Eee PC 1000H som kom med Windows XP og 1 GB minne. Jeg
har oppgradert til Windows 7 og 2 GB minne.
N�r jeg bruker Skype f�r jeg ved test opplyst at PC'en er treg. Hva kan
jeg oppgradere mere?
Svenn Henrik Horn

Emil Engelbrektson

On Mon, 15 Aug 2011, Svenn Henrik Horn wrote:

> [...]
> oppgradert til Windows 7 og 2 GB minne.

> Når jeg bruker Skype får jeg ved test opplyst at PC'en er treg. Hva kan jeg

For å få Skype til å slutte å klage? Lite tror jeg. Prosessoren får du
ikke gjort mye med.

Har samme maskin selv og byttet ut harddisken med en 200GB 7200rpm disk
samtidig som jeg oppgraderte til 2GB minne. Hadde jeg ikke hatt den
harddisken liggende allerede hadde jeg nok kjøp inn en SSD, og det er vel
eneste oppgradering du kan gjøre som er av verdi. Ellers ville jeg kanskje
vurdert en nedgradering til XP igjen hvis det ikke er noe programvare du
trenger som krever Win7

--
Emil Engelbrektson

Svenn Henrik Horn

Hvis jeg skulle gå til det skritt å bytte til en SSD disk og raskere
disk, hvilken disk skulle jeg da kunne basere meg på og som vil passe
til maskinen. Jeg er desverre ikke noe bevandret på dette området.