Er det noen som vet hvilket program som kan brukes til å "konvertere"
vanlige bilder om til ASCII-bilder ?? Se eks: www.selmlaw.com -> slike
bilder disse gutta har på frontsiden ...
mvh,
kjetil ø.
eg brukar pbmtoascii i NetPBM. ein komplett kommando kan vere:
$ djpeg frieda.jpg | ppmtopgm | pnmscale .3 |
pgmenhance | pgmtopbm | pbmtoascii > frieda-small.txt
http://www.ifi.uio.no/~kjetilho/tmp/frieda.cgi?frieda.txt
http://www.ifi.uio.no/~kjetilho/tmp/frieda.cgi?frieda-small.txt
og originalen:
http://www.ifi.uio.no/~kjetilho/tmp/frieda.jpg
--
Kjetil T. your computer can help researchers understand how
proteins work. http://folding.stanford.edu
> http://www.ifi.uio.no/~kjetilho/tmp/frieda.cgi?frieda.txt
http://www.ifi.uio.no/~kjetilho/tmp/frieda.cgi?http://www.grimstveit.net/index
.html
"fy deg"
Æsj :-). Men eg måtte prøve!
--
Vyrdsamt...
Jakob Breivik Grimstveit, ja...@grimstveit.net, www.grimstveit.net/jakob/
Morvikbotn 341, 5122 Morvik. Heim: 55195667, mob: 48298152, jobb: 55239715