Sparket livløs

3 visningar
Hoppa till det första olästa meddelandet

Haavard Gråtopp

oläst,
4 nov. 2001 17:21:282001-11-04
till

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=7688073

Veldig brutalt og ekstremt feigt. Legg merke til hvordan
offeret blir lurt til å se en annen vei før somalieren slår til,
selv når to av kameratene står ved siden av han, og
hvordan de ødeleggende, knallharde hodesparkene
fortsetter når offeret ikke har noen mulighet til å forsvare
seg.

Ifølge papirutgaven har fornærmede en god mulighet til
å bli kvitt hjerneskadene han pådro seg fra overfallet.

Den rekordlange straffen, 14 måneder ( artikkelen opp-
lyser ikke om noe av straffen er betinget ) for hoved-
mannen, blir betraktet som veldig streng etter dagens
praksis. Er det noen andre her som, etter å ha sett
videoen, synes at lynsjing, kastrering, eller i det minste
10-20 år i fengsel med 3. verden-standard hadde vært
mere passe ?

HG

Eyvind Spangen

oläst,
4 nov. 2001 17:29:232001-11-04
till
On Sun, 04 Nov 2001 22:21:28 GMT, "Haavard Gråtopp"
<haav...@online.no> wrote:
>videoen, synes at lynsjing, kastrering, eller i det minste
>10-20 år i fengsel med 3. verden-standard hadde vært
>mere passe ?

Jepp. Deportér, putt'n i fengsel minst 10 år, og da i et _fengsel_,
ikke et hotell som man ikke får gå ut av som man vil..

--
ES

Georg Korycki

oläst,
4 nov. 2001 17:59:192001-11-04
till
Få de kurdere / afrikanere som lager så mye bråk tilbake til deres land !!!

--

Hilsen / Regards
Georg Korycki

"Eyvind Spangen" <eyvind....@c2i.net> skrev i melding

Geir Hongrų

oläst,
4 nov. 2001 17:59:202001-11-04
till
On Sun, 04 Nov 2001 22:59:19 GMT, "Georg Korycki"
<gre...@world-online.no> wrote:

>Få de kurdere / afrikanere som lager så mye bråk tilbake til deres land !!!

Først bør alle rasister tvangsdeporeres til Svalbard!

Claus Jørstad

oläst,
4 nov. 2001 20:10:332001-11-04
till

"Geir Hongrø" wrote:

Nei, først bør alle sosialister og annet kommunistpakk sendes til Svalbard, slik
at man kan få ha regler, lover og KRAV til innvandrere uten at pakket gauler opp
om rasisme hver gang man prøver å gardere seg mot diverse

Spesialbutikken

oläst,
5 nov. 2001 01:45:542001-11-05
till
Ser at Svalbard blir nevnt som en plass å sende slike asosiale individ, nei
la oss heller gjøre om Bjørnøya til koloni for slike simple individer enten
man er norsk eller utenlandsk. Et "afrikansk" fengselsopphold hadde nok vært
noe, det må bli slutt med denne politikken om at gjerningsmannen er offeret
og ikke den som blir utsatt for slik blindvold.

Mvh
Jan :-)

"Haavard Gråtopp" <haav...@online.no> skrev i melding

DRP

oläst,
5 nov. 2001 08:27:372001-11-05
till

"Geir Hongrø" <geirhon...@online.no> skrev i melding
Vi kan jo begynne med å sende rasistene fra Somalia hjem, der de vitterlig
høre hjemme. Der kan de gjerne drive sin voldelig aktivitet, i stede for å
eksportere vold til Norge!

DRP

Haavard Gråtopp

oläst,
5 nov. 2001 09:08:232001-11-05
till

"DRP" <dar...@online.no> wrote in message

... Eller så kan den mannlige delen av den norske befolkningen begynne
å oppføre seg som mannfolk, sånn at diverse pakk skjønner at voldelig
adferd ikke er videre sunt for dem. Som en begynnelse, iallefall.

HG

Spesialbutikken

oläst,
5 nov. 2001 09:16:532001-11-05
till
kan du utdype ditt innlegg ? det virker noe defust dette med den mannlige
delen av den norske befolkning, jeg trodde at det var disse svarte som slo
først ? eller har jeg mistet noe her ???

"Haavard Gråtopp" <haav...@online.no> skrev i melding

DRP

oläst,
5 nov. 2001 09:25:262001-11-05
till

"Haavard Gråtopp" <haav...@online.no> skrev i melding

Det er det som naturligvis vil/kan bli resultatet. Men forsvarer man seg
mot kulturberikelsens voldelige tendenser, ja da er man rasist i følge
åndsfascistene, de såkalte "antirasistene".

DRP

Spesialbutikken

oläst,
5 nov. 2001 09:37:572001-11-05
till
Jo takk jeg kjenner til enkelte av deres oppfattninger, det blir som en hest
med øyelapper, de ser bare det de må og resten overlates til kusken :)
"DRP" <dar...@online.no> skrev i melding

Geir Hongrų

oläst,
5 nov. 2001 09:09:332001-11-05
till

Hvis vi starter med å sende sånne som dere til Svalbard så vil
somalierne føle seg litt mer velkomne her i landet, og da blir faren
_litt_ mindre for at de skal tippe over.

Geir Hongrų

oläst,
5 nov. 2001 09:09:332001-11-05
till
On Mon, 5 Nov 2001 07:45:54 +0100, "Spesialbutikken"
<spesial...@film.online.no> wrote:

>Et "afrikansk" fengselsopphold hadde nok vært
>noe, det må bli slutt med denne politikken om at gjerningsmannen er offeret
>og ikke den som blir utsatt for slik blindvold.

Med unntak av hvitsnippforbrytelser som skattesnyteri o.l. er alle
involverte i alvorlige forbrytelser ofre.

Iskald

oläst,
5 nov. 2001 10:10:162001-11-05
<haav...@online.no> wrote:

> [...]
>videoen, synes at lynsjing, kastrering, eller i det minste
>10-20 år i fengsel med 3. verden-standard hadde vært

10-20 år til livstid er passe straff.

Spesialbutikken

oläst,
5 nov. 2001 10:11:392001-11-05
till
Hei Geir

Du mener vel ikke at andre skal flyttes pga sin mening ? Jeg tror ikke at
disse meneskene som bedriver denne type "sport" skal få noe mer plass i vårt
samfunn, enten må de oppføre seg som vanlige folk ( dette gjelder alle
folkeslag ) som oppholder seg i kongeriket ink nordmenn. Vist det er en fare
for å "tippe over" så må de få behandling asap, for ingen er tjent med at
disse individene går fritt rundt og slår ned folk alt etter som. Du må huske
på at disse menneskene kommer her til vårt land og må lære seg å respektere
våre lover, har de et problem med det så går der alltid et fly tilbake hvor
de kommer fra.

"Geir Hongrø" <geirhon...@online.no> skrev i melding

Spesialbutikken

oläst,
5 nov. 2001 10:14:102001-11-05
till
Er enig med deg der :)

"Geir Hongrø" <geirhon...@online.no> skrev i melding

Iskald

oläst,
5 nov. 2001 10:14:182001-11-05
till

Det er ikke mer ofre enn mange mennesker som ikke er kriminelle.
Forvørig er det ingen unnskyldning å si at "fordi A banka meg så
banker jeg B". Mennesker drevet av hat og hevn skal ut av samfunnet
uansett årsak. En psykopat har dårlig moral uansett om de er offer
eller ikke. Det er kun psykopater som driver slik og det er
psykopatien deres de bør straffes for i utgangspunktet!

Anders Gulden Olstad

oläst,
5 nov. 2001 10:12:252001-11-05
till

Flunkende nytt statsborgerskap i opprinnelig hjemland
burde være et minimum...

--
Sing While You May!

Haavard Gråtopp

oläst,
5 nov. 2001 10:27:292001-11-05
till

"Spesialbutikken" <spesial...@film.online.no> wrote in message
> kan du utdype ditt innlegg ? det virker noe diffust dette med den mannlige

> delen av den norske befolkning, jeg trodde at det var disse svarte som slo
> først ? eller har jeg mistet noe her ???

Når man blir utsatt for en fornærmelse, som for eksempel å få skallen
ettertrykkelig sparket inn uten grunn, så blir man satt i en underlegen,
uholdbar situasjon. Det krever handling, slik at den skadede personens
ære blir gjenopprettet, skaden botes på og samfunnets rettferdighets-
følelse blir opprettholdt. Mannfolk vil utføre de handlingene som skal
til for å gjøre dette. Det vil ikke femininiserte menn gjøre. De vil finne
på unnskyldninger og snakke seg vekk fra saken, fordi de mangler
redskapene som skal til for å få gjort det som trengs, og fordi de
mangler æresfølese og selvrespekt.

Når man trekker fra betinget straff, som nesten aldri sones, det at
voldsforbrytelser ofte ikke oppklares og at det sjelden finnes gode
beviser i slike saker, "kvantumsrabatt" på kriminelle handlinger,
automatisk 2/3-soning etc., så vil det være rimelig å anta at en
voldshandling som dette, som lett kan ødelegge resten av en persons
liv, vil bety rundt en måned effektiv tid i fengsel for voldsmannen i
gjennomsnitt.

Dette virker ekstremt ydmykende på den norske befolkningen. Vi
opplever at vår lidelse i praksis ikke er verdt en dritt, men at det
tvert imot bare oppmuntres til mere vold mot oss. Noen av oss
oppfører oss som folk, og hva får vi for det ? Et *dra til helvete!*
fra myndighetene.

En passende straff kunne etter min mening være grov tortur, lem-
lestelse og/eller kastrering. Helt alvorlig. Det ville virke så
avskrekkende at få ville prøve seg på nye voldshandlinger, og
samtidig vil ikke offeret kunne føle seg ydmyket etterpå.

Et annet alternativ kunne være lange opphold i fengsler der innsatte
ledes til å begå de mest nedverdigende overgrep mot hverandre,
samtidig som en dør til forbedring holdes oppe ved å tilby arbeid
på grensen til den innsattes utholdelsesevne som et alternativ til de
som ønsker å velge en annen vei.

HG

Sturla Molden

oläst,
5 nov. 2001 10:34:202001-11-05
till
["Spesialbutikken" <spesial...@film.online.no>]

|Ser at Svalbard blir nevnt som en plass å sende slike asosiale individ, nei
|la oss heller gjøre om Bjørnøya til koloni for slike simple individer

Jan Mayen er mye mer egnet enn Bjørnøya og Svalbard. Årsaken
er at Bjørnøya og Svalbard er demilitarisert som følge av
Svalbard-traktaten, mens det norske forsvaret har en fast stasjon
på Jan Mayen. Dette betyr at det er mer uproblematisk å
opprette en fangeleir på Jan Mayen. I tillegg er Jan Mayen
enda mer avsides og byr på enda kaldere ufyseligere vær.

----

Sturla Molden

http://psyweb.svt.ntnu.no/ansatte/person.php?uname=stumol
http://www.svt.ntnu.no/psy/laboratorium/nevrolab/
sturla*molden.net, sturla.molden*svt.ntnu.no, (+47) 73 59 82 89

Haavard Gråtopp

oläst,
5 nov. 2001 10:41:542001-11-05
till

"Iskald" <sdf...@yahoo.no> wrote in message
> 10-20 år til livstid er passe straff.

Jess. I et skikkelig fengsel, vel og merke.

HG

Haavard Gråtopp

oläst,
5 nov. 2001 11:00:542001-11-05
till

"Anders Gulden Olstad" <anders...@alge.anart.no> wrote in message

Hadde selvsagt vært et bra alternativ, et det dessverre et
faktum at ingen land tar imot straffedømte eksstatsborgere.
Det blir litt som å vente at noen tar den dritten de har lagt
fra seg opp i seg selv igjen. Det mest realistiske alternativet
er å bruke fengselssystemet til akkurat det det skulle ha
blitt brukt til, nemlig å være et sted som absolutt ingen vil
komme i kontakt med, samtidig som de som havner i det
enten rehabiliteres eller fjernes fra samfunnet.

HG

Haavard Gråtopp

oläst,
5 nov. 2001 14:54:442001-11-05
till

"Iskald" <sdf...@yahoo.no> wrote in message

Å komme dithen at man ikke føler for å få hevn når man har blitt trampet på,
er et høyt og aktverdig mål. Dessverre er det ikke særlig realistisk å tro
at så
mange vil oppnå dette. Jeg snakker altså ikke om det å bare stenge
hevnfølelsen inne, prøve å ignorere den, eller la den få andre utløp. Her i
Norge har vi blitt mestere i selvplaging. Her tar vi ut hevnen på oss selv,
ved å
utpeke oss selv som gjerningsmenn, selv når vi er ofrene. Det har ingenting
med å bli kvitt virkningen av hevn å gjøre.

Å bli kvitt alle tanker om hevn betyr at man har oppnådd en så dyp innsikt
at
man overhodet ikke får noen hevn-impulser, fordi man har skjønt at det å
hevne seg er nytteløst. Jeg tror denne tilstanden er forbeholdt åndskjemper
av
Jesus og Buddha sitt kaliber, eller iallefall veldig vise mennesker. Hvis du
kaller
de som ikke når opp til denne strandarden for psykopater og vil sende dem
til
Svalbard og Jan Mayen, så tror jeg det vil bli ganske tomt her...

En annen ting er det at noe som for en lite klok person kan virke som hevn,
egentlig bare kan være omtanke. En person med liten eller ingen lyst på
hevn,
kan banke opp en annen person fordi han ønsker å lære vedkommende om
årsak og virkning. Det å utdøve vold mot forsvarsløse eller uvillige
individer er
jo en nedrig handling. Om voldsutdøveren ikke greier å lære dette ved hjelp
av kognitive prosesser, så kan han lære det like godt gjennom å få seg etpar
på trynet.

HG

Haavard Gråtopp

oläst,
5 nov. 2001 15:00:512001-11-05
[...]

som jerningsmenn, selv når vi er ofrene. Det har ingenting med å bli

Gunnar Orenęs

oläst,
5 nov. 2001 15:21:332001-11-05
till

Haavard Gråtopp skrev i meldingen ...

> [...]
>videoen, synes at lynsjing, kastrering, eller i det minste
>10-20 år i fengsel med 3. verden-standard hadde vært

Ja, det burde vært år i stedet for måneder.
Jfr. Pål Enger, som fikk 6 år for å stjele et lite bilde.....
Gunnar Orenes

Haavard Gråtopp

oläst,
5 nov. 2001 15:52:372001-11-05
till

"Gunnar Orenæs" <gor...@online.no> wrote in message

Ja... Ganske sykelig at en persons helse og folks trygghet
er verdt så lite iforhold til ikke-voldelig kriminalitet som
salg av gjær og sukker ( ! ), skattesnyt eller tyveri, spesielt når
vi har så god mulighet til å skaffe oss saker som vi har i Norge.

HG

Bjørn R. Larsen

oläst,
5 nov. 2001 16:51:102001-11-05
till

> "Gunnar Orenæs" <gor...@online.no> wrote in message

Klipp

> [...]
> salg av gjær og sukker ( ! ), skattesnyt eller tyveri, spesielt når
> vi har så god mulighet til å skaffe oss saker som vi har i Norge.

Men 14 måneder, - er det lang nok tid for at utvisningsreglen kan bli
benyttet?
BRL

Brian

oläst,
5 nov. 2001 17:55:182001-11-05
till
Geir Hongrø er syk i huet.
Det er alt han fortjener å bli husket for.

Brian
PS.Om ikke somalierne hadde fått lov til å komme hit, så hadde ikke dette skjedd.

"Spesialbutikken" <spesial...@film.online.no> skrev i melding

Espen Braathen

oläst,
5 nov. 2001 18:01:092001-11-05
till

Haavard Gråtopp <haav...@online.no> skrev i
meldingsnyheter:p_CF7.1827$Sa4.3...@news01.chello.no...

> [...]
> salg av gjær og sukker ( ! ), skattesnyt eller tyveri, spesielt når
> vi har så god mulighet til å skaffe oss saker som vi har i Norge.

Det er typisk at et samfunn straffer forbrytelser mot "samfunnet" strengere
enn forbrytelser mot et enkelt individ.

(BTW: Dersom noen fulle folk hadde kommet i krangel med feks Kronprisen (om
monarkiet?) og dette hadde endt med at Kronprisen hadde blitt slått i bakken
og fått en permanent hjerneskade; er det noen som tror at straffen da hadde
vært et par måneder?)

Esp1
"Vi er alle bare en maur i tua..."

Geir Hongrų

oläst,
5 nov. 2001 18:18:272001-11-05
till
On Mon, 5 Nov 2001 16:11:39 +0100, "Spesialbutikken"
<spesial...@film.online.no> wrote:

>Hei Geir
>
>Du mener vel ikke at andre skal flyttes pga sin mening ?

Folk som ikke unner mennesker i en vanskelig livssituasjon å få starte
et nytt liv et annet sted i verden, dem unner jeg faktisk ikke noe som
helst i det hele tatt. De er og blir drittsekker, og drittsekker
trenger vi ikke i samfunnet!

> [...]
>for å "tippe over" så må de få behandling asap, for ingen er tjent med at
>disse individene går fritt rundt og slår ned folk alt etter som.

Hvis du snakker om gjengmedlemmer så er jeg enig i det at de trenger
behandling, dessuten trenger de raske rettsavgjørelser slik at de får
en dom på seg før de tipper over i vanekriminalitet.

Men å kaste dem ut, eller å nekte folk som "likner på dem" å komme inn
her i landet, det vil jeg uansett ikke være tilhenger av.

Geir Hongrų

oläst,
5 nov. 2001 18:18:282001-11-05
till

Å snyte folket for 1 million i skatt er sånn omtrent akkurat tusen
ganger så ille som å slå ned en gammel dame og rane henne for 1000
kroner.

Geir Hongrų

oläst,
5 nov. 2001 18:18:282001-11-05
till
On Mon, 05 Nov 2001 16:14:18 +0100, Iskald <sdf...@yahoo.no> wrote:

>Det er ikke mer ofre enn mange mennesker som ikke er kriminelle.
>Forvørig er det ingen unnskyldning å si at "fordi A banka meg så
>banker jeg B".

Naturligvis ikke. På samme åte som det ikke er noen unnskyldning at
fordi A som bombet ett av mine landmerker så bomber jeg B, fordi B gir
A husrom.

> Mennesker drevet av hat og hevn skal ut av samfunnet
>uansett årsak.

Det er hatet og hevnen som må bort, ikke menneskene som er drevet av
dem.

Haavard Gråtopp

oläst,
5 nov. 2001 19:10:552001-11-05
till

"Geir Hongrø" <geirhon...@online.no> wrote in message

> Å snyte folket for 1 million i skatt er sånn omtrent akkurat tusen
> ganger så ille som å slå ned en gammel dame og rane henne for 1000
> kroner.

Mener du dette alvorlig ?

HG

Egil B Lund

oläst,
5 nov. 2001 19:20:512001-11-05
till

"Geir Hongrø" <geirhon...@online.no> wrote in message

> Først bør alle rasister tvangsdeporeres til Svalbard!

Nå har ikke jeg vært på Svalbard, men...
Har sett film og tv fra den vakre øya, og jeg vil heller foreslå at vi
bruker Jan Mayen eller Bjørnøya til deportering av voldspersoner som ikke
klarer å føye seg etter norsk lov!

Etter å ha tilbringet noen år ( ti år hørtes ut som i minste laget for å
ødelegge andres liv...) på en slik forblåst utpost, sender vi dem hjem til
det landet de kommer fra.
Er klar over at transporten oppover og tilbake blir dyr, men langt billigere
i lengden enn å ha dem i norske luksus fengsel.

mvh

Egil B

DRP

oläst,
6 nov. 2001 01:55:352001-11-06
till

"Geir Hongrø" <geirhon...@online.no> skrev i melding
Jeg har aldri plaget noen Somaliere som skulle tilsi at de får lyst til å
bli rabiate. Det ser ut til at de klarer det selv.

En kamerat av meg satt og ventet på bussen. Han ble helt pluttselig
trakassert av en helt vanvittig somalier som anklaget han for å ha kikket på
hans kone. Min kamerat hadde vell sett i denne retningen, men ikke
nistirret, eller gjort noe som skulle tilsi somalierens oppførsel. Min
kamerat måtte simpelthen rømme, for som han sa, for å unngå å bli skadd
eller drept. Personen er faktisk blitt redd somaliere.

Jeg kjenner til massevis av andre helt utrolige hendelser av lignede art.

Poenget er at somaliere og andre innvandrere må sette seg litt inn i det
samfunnet som de kommer til for å unngå å lage problemer for seg selv og
andre.

DRP

Morten Aaslie

oläst,
6 nov. 2001 02:00:462001-11-06
till

"Brian" <zh...@online.no> skrev i melding

> [...]
>
> Brian
> PS.Om ikke somalierne hadde fått lov til å komme hit, så hadde ikke dette

Om samfunnet hadde tatt de imot på en bedre måte hadde det heller ikke
skjedd.............
--
Morten Aaslie

Spesialbutikken

oläst,
6 nov. 2001 02:24:392001-11-06
till
> Om samfunnet hadde tatt de imot på en bedre måte hadde det heller ikke
> skjedd.............
> --
> Morten Aaslie

Hviken måte mener du at man skal ta i mot dem ? det har neppe noe med deres
mottagelse å gjøre, jeg heller mer over til kultur. Når vise individ går
rundt og kaller norske kvinner for horer pga av deres uavhengighet, så er
det jo noe elementært gale i deres syn på andre. Nei la de lære seg god
gammeldags oppførsel og lær dem hvordan reglene fungerer i dette sammfunet
så blir de også akseptert.

Jan.
"Morten Aaslie" <askimr...@c2i.net> skrev i melding

Anders Gulden Olstad

oläst,
6 nov. 2001 03:08:512001-11-06
till
In no.alt.diskusjoner Geir Hongrø <geirhon...@online.no> wrote:
> Å snyte folket for 1 million i skatt er sånn omtrent akkurat tusen
> ganger så ille som å slå ned en gammel dame og rane henne for 1000
> kroner.

Hallo!??

Bare troll - eller mennesker som er sterkt avhengig av kronene i
statskassa kan finne på å si noe slikt.

Morten Aaslie

oläst,
6 nov. 2001 03:49:382001-11-06
till

> Hviken måte mener du at man skal ta i mot dem ? det har neppe noe med
deres
> mottagelse å gjøre, jeg heller mer over til kultur.

Utenfor Oslo og omegn:
En annen mottakelse enn å plassere somaliere, kenyanere o.l. på asylmottak i
Drevsjø, (som hadde -56 C sist vinter) - uten tilbud til de annet enn en
lokal kafe -ikke skole, ikke arbeidsmuligheter, ikke utviklingsmuligheter.

Oslo og omegn:
Strengere krav til norskkunnskaper (gjelder hele landet).
Tettere oppfølging av "lukkede" familier.
Lik lønn for likt arbeid (ikke gi en "neger" 70,- timen for vaskejobb og en
nordmann 110,- for samme jobben på samme stedet).

Når vise individ går
> rundt og kaller norske kvinner for horer pga av deres uavhengighet, så er
> det jo noe elementært gale i deres syn på andre.

Kulturforskjeller og ulik religion. Skal de bo i Norge MÅ de følge norske
lover og regler - ellers gjelder samme straffer som nordmenn ellers.
At de har et annet kvinnesyn enn det du har må du bare akseptere og
respektere................... så lenge de ikke gjør noe galt i henhold til
norsk lov, må de få lov til å mene akkurat hva de vil.

--
Morten Aaslie

Spesialbutikken

oläst,
6 nov. 2001 04:13:002001-11-06
till
[...]

Denne bet jeg meg merke i :) ellers så er jeg helt enig med deg.

Vist vi skal akseptere deres meninger så må de også akseptere våre, jeg
personlig kan aldri akseptere at disse skal gå rundt og kalle jenter/kvinner
for horer vist de ikke vil ligge med dem. En annen ting er jo også at de da
må akseptere at enkelte har et annet syn på dem, og feks bruker ord som
svarting ? Så lenge de skal få lov til å mene hva de vil, så må det også
gjelde for alle andre. man kan ikke favorisere/beskytte en gruppe pga
etniskbakgrunn.

Jan

"Morten Aaslie" <askimr...@c2i.net> skrev i melding

Morten Aaslie

oläst,
6 nov. 2001 07:29:142001-11-06
till

> [...]
> svarting ? Så lenge de skal få lov til å mene hva de vil, så må det også
> gjelde for alle andre. man kan ikke favorisere/beskytte en gruppe pga

Helt enig, men da må også vi slutte å hetse folk fordi de har annen kultur
og holdning enn oss - for gjør vi det så holder de seg utenfor, og da blir
vi mer mistenksomme og de mer innesluttet - og da blir spiralen bare vondere
og vondere.............
Man skal ikke beskytte noen pga dens etnigske bakgrunn, men man skal heller
ikke hetse og utstøte den personen.

--
Morten Aaslie

Spesialbutikken

oläst,
6 nov. 2001 07:54:202001-11-06
till
Nei det skal man ikke :) jeg kjenner flere med utenlands opprinnelse og har
bare gode erfaringer med dem. Det er alle disse utskuddene som ødelegger for
alle.

Jan
"Morten Aaslie" <askimr...@c2i.net> skrev i melding

DRP

oläst,
6 nov. 2001 09:26:572001-11-06
till

"Brian" <zh...@online.no> skrev i melding
> Geir Hongrų er syk i huet.

> Det er alt han fortjener å bli husket for.

Ja, men han er til tider en snill gutt ;-).

DRP

Geir Hongrų

oläst,
6 nov. 2001 09:15:252001-11-06
till
On 6 Nov 2001 08:08:51 GMT, anders...@alge.anart.no (Anders Gulden
Olstad) wrote:

Forbrytelser skal naturligvis måles etter SUM!

Geir Hongrų

oläst,
6 nov. 2001 09:15:302001-11-06
till
On Tue, 6 Nov 2001 10:13:00 +0100, "Spesialbutikken"
<spesial...@film.online.no> wrote:

>Kulturforskjeller og ulik religion. Skal de bo i Norge MÅ de følge norske
>lover og regler - ellers gjelder samme straffer som nordmenn ellers.

Naturligvis. Dvs. jeg vet ikke hva du mener med "regler", for min del
klarer det seg lenge med norske lover, samt at man naturligvis følger
reglene på det utestedet man evt. oppholder seg, den skolen man går
på, den arbeidsplassen man er tilknyttet m.m.

Det er imidlertid også viktig at særlig arbeidsplasser er såpass
smidige at de ikke innfører regler som tråkker _unødvendig_ på f.eks.
religionen til religiøse minoritetsgrupper. Å nekte kvinnelige
butikkansatte å bruke slør på jobb er f.eks. urimelig og unødvendig.
Dette har ikke hygieniske begrunnelser og er derfor unødvendig.
Derimot synes jeg det er greit at svømmehaller og skoler av hygieniske
årsaker påbyr muslimer å kle av seg selv om dette er i strid med
enkelte tolkninger av Islam. Der må faktisk muslimer tilpasse seg
norsk kultur, og når det gjelder folkebaddelen av offentlige
svømmehaller er det jo dessuten frivillig å gå dit.

>Vist vi skal akseptere deres meninger så må de også akseptere våre, jeg
>personlig kan aldri akseptere at disse skal gå rundt og kalle jenter/kvinner
>for horer vist de ikke vil ligge med dem.

De er vel å anse som "horer"_hvis_ de ligger med dem også?

Ellers så er "norske jenter er horer" et rasistisk utsagn, og bør
egentlig straffes for brudd på rasismeparagrafen. I tillegg til at
voldtekt (der man går så langt som å voldta) naturligvis skal straffes
uansett motivasjon for voldtekten.

>En annen ting er jo også at de da
>må akseptere at enkelte har et annet syn på dem, og feks bruker ord som
>svarting ?

Hat skal ikke aksepteres, nei. INGEN - uansett etnisk bakgrunn - skal
akseptere hatefull stigmatisering!

>Så lenge de skal få lov til å mene hva de vil, så må det også
>gjelde for alle andre. man kan ikke favorisere/beskytte en gruppe pga
>etniskbakgrunn.

Man skal ikke ha rett til å gjøre NOEN stigmatiserende
generaliseringer på NOE som helst punkt p.g.a. etnisk bakgrunn.

Geir Hongrų

oläst,
6 nov. 2001 09:15:302001-11-06
till
On Tue, 6 Nov 2001 07:55:35 +0100, "DRP" <dar...@online.no> wrote:

>Jeg har aldri plaget noen Somaliere som skulle tilsi at de får lyst til å
>bli rabiate. Det ser ut til at de klarer det selv.

Riktignok under forutsetning av at han behersker norsk vil en somalier
føle seg plaget av alle som gir uttrykk for at somaliere ikke burde
fått lov til å komme hit til landet og slå seg ned her.

Geir Hongrų

oläst,
6 nov. 2001 09:15:312001-11-06
till
On 6 Nov 2001 08:08:51 GMT, anders...@alge.anart.no (Anders Gulden
Olstad) wrote:

Enhver krone som stjeles fra statskassa stjeles fra alle nordmenn.

Tore Voldbekk

oläst,
6 nov. 2001 11:06:122001-11-06
till

"Geir Hongrø" <geirhon...@online.no> wrote in message

Så hvor mye verdsetter du en gammel minstepensjonist til? Da de ikke
produserer noen verdier inn i statskassen (sannhet med visse
modifikasjoner), men får utbetalt penger fra statskassen. Det vil da si at
de tar fra fellesskapet. Mener du at jeg gjør samfunnet en god gjerning ved
å sende vedkommende til kirkegården litt tidligere?

--
Tore Voldbekk
http://www.lovelylove.net 70 new pictures every day!

Captain Bjørn Ursfjord

oläst,
6 nov. 2001 11:46:062001-11-06
till

Haavard Gråtopp wrote in message ...

> [...]
>på unnskyldninger og snakke seg vekk fra saken, fordi de mangler
>redskapene som skal til for å få gjort det som trengs, og fordi de

Det er bare undermennesker som bruker vold, altså politifolk, militære og
voldsforbrytere. Det gjelder selv om volden er fremprovosert av annen vold.

Bjørn

Terje Henriksen

oläst,
6 nov. 2001 11:50:082001-11-06

Uten våpen!

--
Terje Henriksen
Kirkenes

Geir Hongrų

oläst,
6 nov. 2001 11:03:582001-11-06
till

OK, det er mulig at selve voldshandlingen bør straffes i tillegg, men
dersom man bare raner 1000 kroner fra en person så bør det straffes
med en tusendepart av det man straffer en skattesnyter som snyter en
million med.

Hovedpoenget mitt er at man må se litt på _hvor mye_ som blir tatt
også, ikke bare _hvem_ og i hvilken omstendighet, pengene blir tatt
fra.

Tore Voldbekk

oläst,
6 nov. 2001 12:25:292001-11-06
till

"Geir Hongrø" <geirhon...@online.no> wrote in message

Så hvis jeg stjeler 15000 kroner av Røkke, så er det 15 ganger værre enn om
jeg stjeler 1000 kroner fra innsamligsbøssa til Frelsesarmeen? Selv om ikke
Røkke ville oppdage det?

Haavard Gråtopp

oläst,
6 nov. 2001 12:52:362001-11-06
till

"Captain Bjørn Ursfjord" <ursf...@powertech.no> wrote in message

Alle som ikke er totalpasifister er altså undermennesker ? Jeg
beskytter min personlige frihet med alle midler, og rå vold er
ett av de mulige midlene. Hvordan kan du mene at jeg skal bli
ansett et dårlig menneske bare fordi jeg ønsker å beskytte meg
mot andres aggresjon ?

I en situasjon der selvutslettelse var komplett uunngåelig hvis ikke
man brukte vold, mener du at en person som hadde brukt vold i
det tilfellet hadde vært "et undermenneske" ?

HG

Tore Voldbekk

oläst,
6 nov. 2001 13:02:282001-11-06
till

"Haavard Gråtopp" <haav...@online.no> wrote in message

Det må da uansett være bedre å være ett "undermenneske" enn å være død.

Haavard Gråtopp

oläst,
6 nov. 2001 13:11:232001-11-06
till

"Tore Voldbekk" <tore_v...@mailandnews.com> wrote in message

Mitt poeng også. I tillegg til dette ser jeg på det som helt
moralsk forsvarlig å maltraktere trynet eller andre kroppsdeler
på de som forulemper meg viten og vilje. Om det er en smart
ting å gjøre, er en annen sak. Men jeg ville vært i min fulle rett,
sålenge ikke gjengjeldelsen var ute av alle proposjoner.

HG

Tor Iver Wilhelmsen

oläst,
6 nov. 2001 13:54:242001-11-06
till
"Spesialbutikken" <spesial...@film.online.no> writes:

> kan du utdype ditt innlegg ? det virker noe defust dette med den mannlige
> delen av den norske befolkning, jeg trodde at det var disse svarte som slo
> først ? eller har jeg mistet noe her ???

Det er jo talende at 90% av de innsatte i fengslene er menn mens de
utgjør bare 50% av befolkningen. Det burde nesten kvalifisere som
"skjellig grubnn til mistanke" at man har en pikk.

--
Tor Iver Wilhelmsen <to...@chello.no>
If you get too cold, I'll tax the heat

Tor Iver Wilhelmsen

oläst,
6 nov. 2001 15:32:572001-11-06
> [...]

Det er jo talende at 90% av de innsatte i fengslene er menn mens de
utgjør bare 50% av befolkningen. Det burde nesten kvalifisere som

"skjellig grunn til mistanke" at man har en pikk.

Marius Bernklev

oläst,
6 nov. 2001 15:50:092001-11-06
till
Tor Iver Wilhelmsen <to...@chello.no> writes:

> Det er jo talende at 90% av de innsatte i fengslene er menn mens de
> utgjør bare 50% av befolkningen. Det burde nesten kvalifisere som
> "skjellig grunn til mistanke" at man har en pikk.

Det betyr bare at kvinnene er mer utspekulerte. ;)

Marius
--

Newsere mot X-No-Archive

Captain Bjørn Ursfjord

oläst,
6 nov. 2001 16:33:362001-11-06
till
Selvforsvar er selvfølgelig akseptabelt. Du snakket imidlertid om å
"gjenopprette ære" og "opprettholde samfunnets rettferdighetssans". Å bruke
vold til disse formål virker mot sin hensikt i voksne menneskers bevissthet.

Bjørn

Geir Hongrų

oläst,
6 nov. 2001 16:40:512001-11-06
till
On Tue, 6 Nov 2001 11:25:29 -0600, "Tore Voldbekk"
<tore_v...@mailandnews.com> wrote:

Forsåvidt, ja, etter lovens bokstav er det naturlig å se det slik.
Selv om det er verre å ta fra de svake enn fra de sterke.

Og snakkesnyteri handler jo i realiteten om at de aller rikeste i
samfunnet stjeler fra de aller svakeste i samfunnet.

Haavard Gråtopp

oläst,
7 nov. 2001 06:54:112001-11-07
till

"Captain Bjørn Ursfjord" <ursf...@powertech.no> wrote in message

De fleste vil vel mene at institusjonalisert vold, som politi og
fengselsvesen, bare er lovlig voldsbruk. Hvis du definerer dette
som "noe annet", så kan jeg være ganske enig i standpunktet ditt.

Likevel... I et land som Norge, der resultatet av en brutal
mishandling som den VG dokumenterte i gjennomsnitt betyr en
måned effektiv tid i buret for den som begår handlingen, så
vanskjøtter statsapparatet en tildelt oppgave, å straffe de
skyldige i voldsforbrytelser i henhold til folks rettsfølelse.

Det at vold, tyveri, ran, trusler og mishandling går nærmest
ustraffet i Norge, vil etterlate seg uheldige virkninger. De må
ethvert handlende menneske prøve å nøytralisere.

Vold vil komme langt ned på listen over foretrukne virke-
midler for å løse en konflikt. Noen ganger vil det imidlertid
være påtrengende å bruke vold/makt. Jeg ser store problemer
med dette faktumet, men jeg vil ikke automatisk fordømme
de som tyr til vold for å gjenopprette en likevektstilstand, slik
som du gjør.

HG

/arcana

oläst,
7 nov. 2001 07:10:392001-11-07

> Men å kaste dem ut, eller å nekte folk som "likner på dem" å komme inn
> her i landet, det vil jeg uansett ikke være tilhenger av.

Nej, det ville være en mere permanent løsning at give dem et nakkeskud -
hver.

--
/arcana

/arcana