Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

SV-fakultetet ved UiB tar affære

0 views
Skip to first unread message

Ole Irgens

unread,
Sep 30, 1996, 3:00:00 AM9/30/96
to

Jeg har i dag vært i kontakt med systemansvarlig ved SV-fakultetet ved
UiB. De har nå stoppet news-aksessen for brukerne på PC-stuen, der man
har kunnet "surfe" og poste på news uten å logge seg inn på behørig
vis. Det var Pål Farsund ved fakultetets IT-avdeling som kunne opplyse
meg om dette i dag. IT-avdelingen vil også foreta videre undersøkelser
for å se om de kan finne ut hvem som står bak, men det er lite trolig
at vedkommende vil bli avslørt.

De som vil drive litt detektivarbeid på egen hånd, og se om de kommer
til noen konklusjoner om hvem som står bak, kan jo kjøre et Deja
News-søk på "organization" i headeren i den falske meldingen:

| Newsgroups: no.general
| Subject: Re: Menn og bærsjing??
| Date: 26 Sep 1996 15:40:29 GMT
| Organization: BarCode Ventures!
| Lines: 4
| Message-ID: <52e85d$5...@ugress.uib.no>
| References: <52952r$2...@alpha2.nipnett.no>
| NNTP-Posting-Host: pc-58-108.svf.uib.no
| Mime-Version: 1.0

Mvh

Ole Irgens

--
"To infinity - and beyond!"

Bjorn Hell Larsen

unread,
Sep 30, 1996, 3:00:00 AM9/30/96
to

In <325012e...@nntp.bgnett.no>, o...@bgnett.no (Ole Irgens) wrote:

> IT-avdelingen vil også foreta videre undersøkelser
> for å se om de kan finne ut hvem som står bak, men det er lite trolig
> at vedkommende vil bli avslørt.

Pfft. Alle som kan lese USENET-headere og gidder å ta et par søk på Deja News
vet jo forlengst hvem det er.


Bjørn
--
Bjorn Hell Larsen As always, I speak for me, and me alone
http://home.sn.no/home/blarsen/
Dr. No

Lars Magne Ingebrigtsen

unread,
Oct 1, 1996, 3:00:00 AM10/1/96
to

o...@bgnett.no (Ole Irgens) writes:

> De som vil drive litt detektivarbeid på egen hånd, og se om de kommer
> til noen konklusjoner om hvem som står bak, kan jo kjøre et Deja
> News-søk på "organization" i headeren i den falske meldingen:

[...]

Det var jo ganske interessant, må jeg si. Han/hun synes hasj er fint;
det er dumt at nazister ikke får demonstrert; synes burgerne på Best
Corner er gode; har vært i Kristiania; har kjøpt tre rotter; blir ofte
mistenkt for å stjele ting i butikker. Hvem sier at Dejanews ikke er
fine greier? :-)

--
(domestic pets only, the antidote for overdose, milk.)
la...@ifi.uio.no * Lars Ingebrigtsen

Alf P. Steinbach

unread,
Oct 1, 1996, 3:00:00 AM10/1/96
to

Lars Magne Ingebrigtsen wrote:
>
> o...@bgnett.no (Ole Irgens) writes:
>
> > De som vil drive litt detektivarbeid på egen hånd, og se om de kommer
> > til noen konklusjoner om hvem som står bak, kan jo kjøre et Deja
> > News-søk på "organization" i headeren i den falske meldingen:
>
> [...]
>
> Det var jo ganske interessant, må jeg si. Han/hun synes hasj er fint;
> det er dumt at nazister ikke får demonstrert; synes burgerne på Best
> Corner er gode; har vært i Kristiania; har kjøpt tre rotter; blir ofte
> mistenkt for å stjele ting i butikker. Hvem sier at Dejanews ikke er
> fine greier? :-)

Jeg forstår ikke helt hva "BarCode" refererer til. Er det mulig at
fyren (det *er* en han) fordriver tiden med å spille Altoids? Det
var den eneste passende referansen jeg kunne finne.

- Alf

Arne Georg Gleditsch

unread,
Oct 1, 1996, 3:00:00 AM10/1/96
to

[ Lars Magne Ingebrigtsen ]

> Det var jo ganske interessant, må jeg si. Han/hun synes hasj er fint;
> det er dumt at nazister ikke får demonstrert; synes burgerne på Best
> Corner er gode; har vært i Kristiania; har kjøpt tre rotter; blir ofte
> mistenkt for å stjele ting i butikker. Hvem sier at Dejanews ikke er
> fine greier? :-)

Og alle postingene er gjort i september. Selvfølgelig.

--

ARGGGH.


Lars Syrstad

unread,
Oct 1, 1996, 3:00:00 AM10/1/96
to

bla...@sn.no (Bjorn Hell Larsen) writes:

>
> In <325012e...@nntp.bgnett.no>, o...@bgnett.no (Ole Irgens) wrote:
>
> > IT-avdelingen vil også foreta videre undersøkelser
> > for å se om de kan finne ut hvem som står bak, men det er lite trolig
> > at vedkommende vil bli avslørt.
>
> Pfft. Alle som kan lese USENET-headere og gidder å ta et par søk på Deja News
> vet jo forlengst hvem det er.

Jo, men bevismaterialet er vel litt tynt allikevel? Det er forskjell
på å vite og å vite nok til å pælme gjøken ut av UiB vil jeg tro.

- Lars.
--
Stand your ground behind the times -- and refuse to follow fashion.
Write your poetry with anger (and then sing it with a passion). -- Skyclad:
Painted faces in a circus -- images that spring to mind, Penny
when I read my Penny Dreadful, filled with pictures of your kind. Dreadful.

Ole Irgens

unread,
Oct 1, 1996, 3:00:00 AM10/1/96
to

["Alf P. Steinbach" <al...@online.no>]:


| Jeg forstår ikke helt hva "BarCode" refererer til. Er det mulig at
| fyren (det *er* en han) fordriver tiden med å spille Altoids? Det
| var den eneste passende referansen jeg kunne finne.
|

Selv forklarer han det slik:

| BarCode er en hederstittel som jeg og mange andre har vært så heldig å få
| lov å bruke. Denne hederstilttelen blit man tildelt av organisasjonen
| BarCode Ventures.

Selv har jeg også søkt på BarCode med ulike søkemekanismer, men de
eneste henvisningene jeg har funnet, er noe som har med
strekkodemerking å gjøre. Jaja.

Mvh

ole irgens

Kristian Kleppe

unread,
Oct 4, 1996, 3:00:00 AM10/4/96
to

Har ikke du kanskje litt fritidsproblemer?
Når du driver en slik hekse prosess for å stoppe en liten morro fugl?

Jeg kan ikke gjøre annet enn å LE av deg, når du setter i gang en slik
prosess for å stoppe synderen.

Du bør heller se den effekten dette fører til, nå vil snart alle ha like
mye oppmerksomhet, og kommer til å lage mange fake meldinger, i håp om at
du vil anmelde dem til etteretningsvesenet, Politiet og andre autoriteter.

Lykke til!!


Ole Irgens

unread,
Oct 4, 1996, 3:00:00 AM10/4/96
to

[Kristian Kleppe <krkl...@online.no>]:

Faens dust. Skjønner du ikke at slikt er med på å ødelegge for alle
som bruker Usenet som en møteplass? Skjønner du ikke at jeg blir
forbannet når folk poster grovt fornærmende og nedsettende meldinger i
mitt navn, eller omtaler meg (og andre) som "sosiale avvikere som ikke
kan fungere i et vanlig intelligent ordskifte"?

Jeg har stor sans for en god spøk, men misliker intenst feige rotter
som trekker andre ned i sin egen dritt ved å misbruke Usenet på denne
måten. Og du selv, Kristian Kleppe, er ikke det spøtt bedre som synes
slikt er kult og gøy og morro.

Forbannede idiot, gå tilbake til BBSen du kom fra og lek der noen år
til du blir voksen.

OI

Alf P. Steinbach

unread,
Oct 4, 1996, 3:00:00 AM10/4/96
to

Støttes.


- Alf

Harald Paulsen

unread,
Oct 5, 1996, 3:00:00 AM10/5/96
to

On 4 Oct 1996 14:50:38 GMT, Kristian Kleppe <krkl...@online.no> wrote:
>From: Kristian Kleppe <krkl...@online.no>
>Newsgroups: no.general
>Subject: Re: SV-fakultetet ved UiB tar affære
>Date: 4 Oct 1996 14:50:38 GMT
>NNTP-Posting-Host: bergen704.telepost.no
~~~~~~
Hvorfor kom ikke dette som en overraskelse?

>Har ikke du kanskje litt fritidsproblemer?
>Når du driver en slik hekse prosess for å stoppe en liten morro fugl?
>
>Jeg kan ikke gjøre annet enn å LE av deg, når du setter i gang en slik
>prosess for å stoppe synderen.
>
>Du bør heller se den effekten dette fører til, nå vil snart alle ha like
>mye oppmerksomhet, og kommer til å lage mange fake meldinger, i håp om at
>du vil anmelde dem til etteretningsvesenet, Politiet og andre autoriteter.

IMHO så fortalte synderen (eller en som kjenner synderen) oss nettopp
hvem han er. Og tro meg, det var ingen "slik prosess" som ble satt igang
for å finne det ut.

Kan du kanskje forklare meg HVORFOR folk skulle ønske å bli anmeldt?
Er det din psyke verdensoppfatning som gjør seg gjeldene her?

Beklager, som Ole sier, tilbake til BBS'en med deg.


--
Harald
make: *** No rule to make target `love'. Stop.


radio gnome invisible

unread,
Oct 6, 1996, 3:00:00 AM10/6/96
to

On 4 Oct 1996 14:50:38 GMT, Kristian Kleppe <krkl...@online.no>
wrote:

>Har ikke du kanskje litt fritidsproblemer?


>Når du driver en slik hekse prosess for å stoppe en liten morro fugl?

Vil du synest det er gøy om jeg poster i ditt navn? Ja, eller Nei?

>Jeg kan ikke gjøre annet enn å LE av deg, når du setter i gang en slik
>prosess for å stoppe synderen.

Ja, du ler av han, hele no.general ler av deg. Så utrolig gøy vi har
det i dag hva?

>Du bør heller se den effekten dette fører til, nå vil snart alle ha like
>mye oppmerksomhet, og kommer til å lage mange fake meldinger, i håp om at
>du vil anmelde dem til etteretningsvesenet, Politiet og andre autoriteter.

Hmm.. Du minner meg sterkt om Geir Stokke, du har en like
"interresang" fantasi som han.

En annen ting, Hvis du synest det er gøy at folk faker-mail, eller
lignende, så har *du* ett problem.

Jeg antar at alle som vil kan poste på usenet i ditt navn, siden det
er greitt for deg at andre gjør det i andres navn.

Eller er det at du kjenner denne personen som postet i OI sitt navn?
Og var med på det selv?

Kom tilbake når du er voksen og skjønner hva dette går i du, kanskje
du har forstått hva du har oppfordret til da?

r


Bjorn Borud

unread,
Oct 6, 1996, 3:00:00 AM10/6/96
to

[Kristian Kleppe <krkl...@online.no>]

|
| Har ikke du kanskje litt fritidsproblemer?
| Når du driver en slik hekse prosess for å stoppe en liten morro fugl?
|
| Jeg kan ikke gjøre annet enn å LE av deg, når du setter i gang en
| slik prosess for å stoppe synderen.
|
| Du bør heller se den effekten dette fører til, nå vil snart alle ha
| like mye oppmerksomhet, og kommer til å lage mange fake meldinger, i
| håp om at du vil anmelde dem til etteretningsvesenet, Politiet og
| andre autoriteter.

du er ikke videre intelligent, er du vel? hva om jeg utgav meg for å
være deg og tok kontakt med en rekke av dine familiemedlemmer og
venner og sa at du dessverre ikke kunne komme på den store
familiefesten fordi du hadde fått AIDS av den lærkledde kompisen din.
ja du vet, han med den store pisken. veldig sørgelig, du er døende og
greier. "HA LITT HUMOR DA KORKSKALLE! DET VAR JO BARE EN SPØK. JEG
KUNNE VEL IKKE VITE AT FOLK SKULLE GÅ PÅ DEN".

hvorfor skulle det være mindre ulovlig å utgi seg for å være andre på
nettet enn andre steder?

idiot.

-Bjørn
--
Bjørn Borud <bo...@guardian.no> | "The Net interprets censorship
<URL:http://www.pvv.unit.no/~borud/> | as damage and routes around it."
UNIX person, one of "them" | - John Gilmore


0 new messages