Er det noen her som har noen tips? Kikket i www.mtbreview.com at Park,
Ultimate og Wrench Force har fått bra karakterer - vet noen om disse selges
i Norge, evt. andre steder?
MVH Runar
Clas Ohlson www.clasohlson.no har et rimelig stativ som fungerer bra til
hobbybruk. Koster 548 kroner, og det eneste som mangler i forhold til f.eks.
Park er hurtiggrep på klemma som holder sykkelen. Stativet er mer enn stødig
nok til tandemen min. Park kan i alle fall skaffes i Norge, men for å henge
opp sykkelen maks et par ganger i uka synes jeg ikke det er verdt
ekstraprisen.
Ellers har jeg skaffa meg et par stativ for bakhjulet, slike som brukes for
utstillingssykler i butikkene. Det er veldig greit å bruke ved daglig
vedlikehold, ikke minst ved smøring av kjede, vasking osv. Det er ikke
fullgod erstatning for et skikkelig stativ med verktøytrau, men uvurdelig
f.eks. i forbindelse med ritt, da det å dra med et helt rep.stativ ikke er
tingen, men der man likevel ønsker å ha noe stabilt å sette sykkelen i når
dekk skal pumpes, gir skal sjekkes en siste gang osv. Slike stativ selges så
vidt jeg vet normalt ikke over disk, men de fleste seriøse butikker vil
sikkert selge deg et for et par hundrelapper eller mindre.
Ole L
Frode
http://home.c2i.net/frodebo
Petter
"Frode S." <frode...@c2i.net> wrote in message
news:kP496.2829$Yv.3...@juliett.dax.net...
"Runar Aas" <runa...@os.telia.no> skrev i melding news:XQ%86.153$P2.175...@news.telia.no...
On Wed, 17 Jan 2001 14:37:59 +0100, "Petter Vaage Martinsen" <petter.m...@sensewave.com> wrote:
> Den billigste løsningen jeg har kommet over er 2 ødelagte sykkelslanger og 2
> kraftige kroker. Skru krokene fast i taket, tre en slange rundt stemmen og
> en under setet og heng opp sykklen i krokene. Fungerer helt utmerket
>
> Petter
>
> "Frode S." <frode...@c2i.net> wrote in message
> news:kP496.2829$Yv.3...@juliett.dax.net...