Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Mekkestativ

33 views
Skip to first unread message

Runar Aas

unread,
Jan 16, 2001, 12:49:43 PM1/16/01
to
Jeg har så smått begynt å skru selv på syklene mine. Da er det fort gjordt å
ønske seg et egnet stativ å feste sykkelen i.

Er det noen her som har noen tips? Kikket i www.mtbreview.com at Park,
Ultimate og Wrench Force har fått bra karakterer - vet noen om disse selges
i Norge, evt. andre steder?

MVH Runar


Ole Fredrik Lagesen

unread,
Jan 16, 2001, 3:27:02 PM1/16/01
to
Runar Aas <runa...@os.telia.no> skrev i
news:XQ%86.153$P2.175...@news.telia.no...

> Jeg har så smått begynt å skru selv på syklene mine. Da er det fort gjordt
å
> ønske seg et egnet stativ å feste sykkelen i.
>

Clas Ohlson www.clasohlson.no har et rimelig stativ som fungerer bra til
hobbybruk. Koster 548 kroner, og det eneste som mangler i forhold til f.eks.
Park er hurtiggrep på klemma som holder sykkelen. Stativet er mer enn stødig
nok til tandemen min. Park kan i alle fall skaffes i Norge, men for å henge
opp sykkelen maks et par ganger i uka synes jeg ikke det er verdt
ekstraprisen.

Ellers har jeg skaffa meg et par stativ for bakhjulet, slike som brukes for
utstillingssykler i butikkene. Det er veldig greit å bruke ved daglig
vedlikehold, ikke minst ved smøring av kjede, vasking osv. Det er ikke
fullgod erstatning for et skikkelig stativ med verktøytrau, men uvurdelig
f.eks. i forbindelse med ritt, da det å dra med et helt rep.stativ ikke er
tingen, men der man likevel ønsker å ha noe stabilt å sette sykkelen i når
dekk skal pumpes, gir skal sjekkes en siste gang osv. Slike stativ selges så
vidt jeg vet normalt ikke over disk, men de fleste seriøse butikker vil
sikkert selge deg et for et par hundrelapper eller mindre.

Ole L


Frode S.

unread,
Jan 16, 2001, 6:29:20 PM1/16/01
to
"Runar Aas" <runa...@os.telia.no> skrev i melding
news:XQ%86.153$P2.175...@news.telia.no...
Jeg bruker Parks rimeligste mekkestativ som jeg har kjøpt hos Hank Sport i
Trondheim. Fungerer utmerket og er greit å klappe sammen slik at det ikke
tar alt for stor plass i boden når det ikke brukes. Som Ole Fredrik bruker
jeg i tillegg et "utstillingsstativ" til hurtigservice som vask,
kjedesmøring etc. Funker helt OK.

Frode
http://home.c2i.net/frodebo


Petter Vaage Martinsen

unread,
Jan 17, 2001, 8:37:59 AM1/17/01
to
Den billigste løsningen jeg har kommet over er 2 ødelagte sykkelslanger og 2
kraftige kroker. Skru krokene fast i taket, tre en slange rundt stemmen og
en under setet og heng opp sykklen i krokene. Fungerer helt utmerket

Petter

"Frode S." <frode...@c2i.net> wrote in message
news:kP496.2829$Yv.3...@juliett.dax.net...

datsløV ravI

unread,
Jan 17, 2001, 1:54:57 PM1/17/01
to
DBS forhandlere selger Park tools

"Runar Aas" <runa...@os.telia.no> skrev i melding news:XQ%86.153$P2.175...@news.telia.no...

Lars Arne S Reigstad

unread,
Jan 19, 2001, 6:12:38 PM1/19/01
to
Bruker samme metode, men lange skistroper istenfor gamle sykkelslanger - gir noe bedre justeringsmulighet !!

On Wed, 17 Jan 2001 14:37:59 +0100, "Petter Vaage Martinsen" <petter.m...@sensewave.com> wrote:
> Den billigste løsningen jeg har kommet over er 2 ødelagte sykkelslanger og 2
> kraftige kroker. Skru krokene fast i taket, tre en slange rundt stemmen og
> en under setet og heng opp sykklen i krokene. Fungerer helt utmerket
>
> Petter
>
> "Frode S." <frode...@c2i.net> wrote in message
> news:kP496.2829$Yv.3...@juliett.dax.net...

0 new messages