Isabel Stursley

Vidar Øverlie

Hei,

Isabel Stursley emigrerte fra Norge og slo seg ned i Amerika. Er det
noen som har forslag til hva hennes navn kan ha vært i Norge før det
ble amerikanisert?

Hilsen
Vidar Øverlie

Leif B. Kristensen

On Mon, 05 Aug 2002 07:34:45 GMT, oeve...@xtra.co.nz (Vidar Øverlie)
wrote:

>Isabel Stursley emigrerte fra Norge og slo seg ned i Amerika. Er det
>noen som har forslag til hva hennes navn kan ha vært i Norge før det
>ble amerikanisert?

Fonetisk burde vel Størsli eller Stølsli rime bra.

Leif Biberg Kristensen
http://solumslekt.org/

Vidar Øverlie

Jeg har nå fått litt flere opplysninger om Isabell Stursley. Hun skal
være født i Norge i 1856 og død i USA i 1912. Hun var gift med
Suverign Julius Hoff født i 1854 i Iowa og død i 1935. Er det noen som
har noen opplysninger om henne?

Hilsen
Vidar Øverlie

Einar B. Benjaminsen

Hei!

Gjorde et lite søk på RHD og fant følgdende Isabel/Isabelle/Isabella i 1865
som var født i tidsrommet 1854 og 1858. Totalt var dette 6 stk, så det
skulle egentlig vel ganske enkelt gå ann å finne din dame.

http://draug.rhd.isv.uit.no/ftsoek/ftsoek_a.asp?kommando=S%F8k&spraak=norsk_
bokm%E5l&sql=Fornavn%2CKjonn%2CFodselsar%2C%3BFornavn%2C%3BIsab*%2C%3B-1%2C-
1%3Bk%3B1854%2C1858&fp=0&ftaar=1865

Mitt beste alternativ blandt de utvalgte i overnevnte link må være:

http://draug.rhd.isv.uit.no/ftsoek/ftsoek.asp?kommando=bosted&ftaar=1865&spr
aak=norsk_bokmål&kommnr=0522&kretsnr=013&bostnr=0037&leilnr=00

Denne jenta heter Isabella Skjesersdtr og er født i 1856 i Gausdal. Så
kanskje noen som driver og forsker på slekt der vet noen om henne. Hun bodde
på Skyttermoen i Østre Gausdal i 1865.

Mvh

Einar B. Benjaminsen

Vidar Øverlie

On Sun, 11 Aug 2002 09:00:23 GMT, "Einar B. Benjaminsen"
<ben...@online.no> wrote:

> [...]
>kanskje noen som driver og forsker på slekt der vet noen om henne. Hun bodde

Einar, mange takk for tipset som ledet meg til Gausdal, men hva er det
som gjør at du velger denne personen i forhold de andre mulighetene.
Ved et tilsvarende søk fant jeg 9 personer som innkluderte stavelsen
Isabel, men jeg har problemer med å velge den ene personen fremfor de
andre. Ved et søk på utvandring fra Gausdal fant jeg nevnt Isabella
Sophie datter av Isak Johnsen Norgaarden som emigrerte 1 år gammel i
1857. Der har jeg i det minste en person med riktig fornavn, fødselsår
og som emigrerte, men fortsatt er det stor usikkerhet.

Med hilsen fra New Zealand
Vidar Øverlie

zeroor...@hotmail.com

Hun er min gode bestemor ,,, hvis det er fornuftig ,, ved hjelp av en oversetter

nina...@gmail.com

Event Type Census Event Date 1880
Event Place Yucatan, Houston, Minnesota, United States
Sevrin Hoff Self M 24 Norway
Ingeborg Hoff Wife F 23 Norway
[Birth Year (Estimated) 1857 Birthplace Norway
Father's Birthplace Norway
Mother's Birthplace Norway]
Kora M Hoff Daughter F 2 Minnesota, United States
Carl Hoff Son M 1 Minnesota, United States

Marriage record of Phillip Miles and Cora Hoff
Event Date 13 Oct 1894
Event Place Superior, Douglas, Wisconsin, United States
Birthplace Gordon, Wi
Father's Name Park Miles
Mother's Name Aggie Miles
Spouse's Name Cora Hoff
Spouse's Birthplace Houston, MN
Spouse's Father's Name Severine Hoff
Spouse's Mother's Name Bell Hoff

Event Type Census Event Date 1920
Event Place Minneapolis Ward 9, Hennepin, Minnesota, United States
Severign J Hoff Head M 65 Iowa
[Marital Status Widowed
Birth Year (Estimated) 1855
Birthplace Iowa
Father's Birthplace Iowa
Mother's Birthplace Iowa]
Gilbert Hoff Son M 32 Wisconsin
George Hoff Son M 25 Wisconsin
Ella E Russell Daughter F 23 Wisconsin
Loyed Hoff Son M 20 Wisconsin
Emma Hoff Daughter F 18 Wisconsin
Raynold E Russell Son-in-law M 22 Wisconsin

California, County Marriages
Event Date 19 Dec 1936
Event Place Los Angeles, California, United States
Name Fred D Miles Age 40
Father's Name Philip D Miles
Mother's Name Cora Hoff
Spouse's Name Winnifred M Hammer Spouse's Age 20
Spouse's Father's Name Conrad Hammer
Spouse's Mother's Name Edith Barthelmew