E: Østen Johannes /Johan Olsen Bergstø, Os (ca. 1860)

Kelly Petit

Jeg hjelper en Amerikansk 'cousin' med å finne hans forfedre:
Ø. Johan/Johannes Olsen Bergstø, var gift med Anna Seselia Børdal (f.
1860)(Henne har jeg all info om)
Han var fra Os, er det noen som har data om denne mannen?
Takk for eventuel hjelp.
mvh
Kjellaug Robberstad Petit

Torbjørn Helgesen

hei
Jeg går utifra at det er Os i Hordaland.

Jeg jobber sammen med en Bergstø, og skal høre med ham om han vet noe
om dette. Hvis ikke kan jeg gå på bilioteket og se i Os soga.

Torbjørn Helgesen
Sørstrøno
5217 Hagavik

ca...@start.no
Det henger fortsatt noen aner i slektstreet mitt!!

Kelly Petit

Torbjørn Helgesen <bilc...@enter.vg> a écrit dans le message :
39cf13d4...@news.enter.vg...

> hei
> Jeg går utifra at det er Os i Hordaland.
>
> Jeg jobber sammen med en Bergstø, og skal høre med ham om han vet noe
> om dette. Hvis ikke kan jeg gå på bilioteket og se i Os soga.

Det ville vært kjempefint. Jo, det er Os i Hordland.
mvh
Kjellaug P.R.

Torbjørn Helgesen

Her kommer svaret.
Det er fra Os sogo II

Johan Olsen fra Hyllestad i Sogn. f 1859. d 1934. Kjøpte bruket (
Søfteland 10 Lonebakken) i 1901. Han hadde vært busett ymse stader
før. G. 1894 m/ Sesilia Johannesdtr Børdal fra Samnanger. f 1862.
Barn:
Helena f. 1895
Johanna f. 1897 gift og busett i Amerika
Jenny f 1898
Anna f 1902 gift og busett i Amerika
Ingeborg f 1907 d 1920

Johan hadde før han kom til Os vore gift med Anne Boga frå Bruvik (
Osterøy ? (min kommentar) ) og hadde med henne 7 barn. Olaus, August,
Maria, Berta, Rasmus, Aletta og Edvard.

Funnet i Os soga bind II side 167.

Jeg tror det er kommet en nyere utgave bind III ? som muligens har
flere opplysninger. Bind II ble utgitt på 1930 tallet.

Håper dette var til hjelp.

Kelly Petit

Takk for opplysninger-:)
mvh
Kjellaug R.P.

Torbjørn Helgesen <bilc...@enter.vg> a écrit dans le message :
39d1be6...@news.enter.vg...

s.sto...@gmail.com

mandag 25. september 2000 09.00.00 UTC+2 skrev Kelly Petit følgende:
> [...]
> 1860)(Henne har jeg all info om)
> Han var fra Os, er det noen som har data om denne mannen?

Han var min tippoldefar, har siden heter Storksen Solholm Web Site på myheritage

terje....@gmail.com

> [...]
> 1860)(Henne har jeg all info om)
> Han var fra Os, er det noen som har data om denne mannen?

Jeg er Barnebarnet til Helene,,,datter av Johan Olsen Bergstø. Jeg heter Aud Byrknes og bor på Søfteland i Os.ØNSKER kontakt med min Amerikanske familie..Adressen min er Aud Byrknes Postboks 106 5207 Søfteland