Google Groupes n'accepte plus les nouveaux posts ni abonnements Usenet. Les contenus de l'historique resteront visibles.

Benjamin Petersen Dass i Åkvik.

69 vues

Kurt Dalstroem

non lue,
21 sept. 2001, 13:04:2421/09/2001
Hei!

Er der noen som kan si meg hvor mange barn dikterprestens broder Benjamin
Petersen Dass
hadde?

Mvh
Kurt

Anne Hildrum

non lue,
21 sept. 2001, 13:25:5521/09/2001
Iflg boka "Ættebok for Petter petersen Dass" av Øystein Angell Røtvold

hadde han 5 barn Jacob, Kjersten, Maren, Anna og Petter.

Anne

"Kurt Dalstroem" <kdal...@c2i.net> skrev i melding

Per Nermo

non lue,
21 sept. 2001, 14:01:1721/09/2001
On Fri, 21 Sep 2001 17:25:55 GMT, "Anne Hildrum"
<anne.h...@chello.no> wrote:

>Iflg boka "Ættebok for Petter petersen Dass" av Øystein Angell Røtvold
>hadde han 5 barn Jacob, Kjersten, Maren, Anna og Petter.
>Anne

Av disse var J og K i 1. eksteskap (ca. 1685) med Maren Jensdatter
Falch (f. 1668) og M, A og P i 2. ekteskap (ca. 1693) med Juditte
Carstensdatter Volquartz (1676-1746). Juditte ble senere gift med
Rasmus Mortensen Angell og Jonas Jensen Falch (død 1756).
Sistnevnte er nok ikke Marens bror, selv hun har en med samme
navn (1673-1737). Begge JJF er født på Åkvik og død på Skar, Dønna !

Per Nermo
ne...@online.no

Frode Holthe

non lue,
21 sept. 2001, 16:07:0321/09/2001

Per Nermo wrote:

Klipp

[...]

Dette skjønner jeg ikke. Jeg mener å ha oversikt over Marens bror.
Han er en av mine fjærne forfedre. Hvem denne andre Jonas Jensen
skulle være hadde vært interessant å få klarhet i. Vet man hvem hans
foreldre var? Jeg har ingen Jonas Jensen Falch, som jeg vet døde i
1756. Derimot har jeg sønnen til Marens omtalte bror, nemlig Jens
Jonasen Falch f. ca. 1708 på Skar, død 1756 på Vandved. Skifte
1757. Denne kan vel ikke ha vært gift med Juditte?

--
Frode Holthe
http://www.ktv.no/~fho-ktv/

Kurt Dalstroem

non lue,
21 sept. 2001, 17:20:3821/09/2001
Takk for responsen Per og Anne!

Jeg holder på å "nøste" opp min slekt. (Og det er ikke helt enkelt å følge
med, da en blir forblinget av det som hittil har blitt gitt ut om
Falch/Dass).
Per du skriver at Benjamin P. Dass hadde vært gift 2 ganger,
første gangen med Maren Jensdatter Falch (datter til Jens Albrigt-/Albertsen
i Åkvik). Og at han hadde to barn med henne, Jacob og Kjersten. Som du også
Anne nevner med navn.
Men dette er galt, jeg tar ikke for hardt i når jeg kaller dette et
oppdiktet ekteskap.
Skapt av hvem?
Heller ikke hadde Benjamin Petersen Dass i Åkvik noen sønn ved navn Jacob!

Og Kirsten var datter til Judith Angel f. Volquartz.

For å underbygge dette viser jeg bla. til skifte etter Benjamin P. Dass sønn
Petter som vart foretatt i Åkvik 1715.
Her blir hel- og halvsøsken ramset opp. Helsøskena til Petter Benjaminsen
Dass var Kirsten, Maren og Anne (alle Dass). Halvsøskena var Benjamin,
Morten,
Albert, Carsten, Peter, Maria og til slutt Judithe (alle Angel).

Mor til desse barna var Judith Angel!

Du skriver videre Per at Juditte Carstensdatter Volquartz (1676-1746)
ble senere gift med Rasmus Mortensen Angell og Jonas Jensen Falch.

Dette er heller ikke rett Per. Her er det Mikal Jacobsen med boken
Alstahaug kannikgjeld som har skylden for "rotet".
Der fannst bare en Jonas Jensen Falch da (senere bar en sønnesønn det samme
navnet)
og han var gift med Ane Christensdatter (av ukjent opphav). Og mor til hans
barn.

En av sønnene til Jonas Jensen Schar (som han fikk navnet sitt skrive i
kirkeboka)
var Christen Jonasen Schar, hans hustru het Juditha Jacobsdatter. Hun er
også
av ukjent opphav.

Husfrua i Åkvik giftet seg ikke oppatt etter at husbonden hennar Rasmus
Angell gikk bort i 1744, to år før ho sjøl følgte etter.

Før jeg slutter av, vil jeg tilbake til min slektning Maren Jensdatter
Falch.
Hvem hun vart gift med er for meg ukjent. Men at ho døde uten å etterlate
seg etterkommere viser skifte fra 1792 etter hennes nevø Peder Broch på
Austbø i Alstahaug.

Hans arvinger var hans onkler og tanters etterslekt. Av Jens Albrigtsens
barn som hadde etterkommere var: Margrethe Jensdatter Falch (gift Gyth),
Jonas Jensen Falch og Cornelia Jensdatter Falch.

Mvh
Kurt

Per Nermo <ne...@online.no> skrev i
meldingsnyheter:3bab7e5b...@news.online.no...

Kurt Dalstroem

non lue,
21 sept. 2001, 18:00:3221/09/2001
  . Derimot har jeg sønnen til Marens omtalte bror, nemlig Jens
Jonasen Falch f. ca. 1708 på Skar, død 1756 på Vandved. Skifte
1757. Denne kan vel ikke ha vært gift med Juditte?

Nei, som du sikkert vet var han gift med Helle Cathrina Augustinusdtr. Tønder.

Som jeg skrev tidligere var det hans bror Christen Jonasen på Skar (d.1749) som var
gift med ei Judith Jacobsdatter.  Hvor ho kom fra er for meg hittil ukjent.
Etter et par år som enke giftet ho seg igjen med Lars Olsen fra Rana.
Da ho og Lars vart forlovet i 1751 var desse forlovere:
Peder Jonasen Skar, Jens Jonasen Wanved og Ingebrigt Andersen Teistad.

Mvh
Kurt

Anne Hildrum

non lue,
21 sept. 2001, 19:16:3521/09/2001

> [...]
> Skapt av hvem?
> Heller ikke hadde Benjamin Petersen Dass i Åkvik noen sønn ved navn Jacob!

Jeg kjenner ikke noe særlig til familien Dass, bare refererte fra den nevnte
bok.
Det står også i den at han var gift 2 ganger føst med sin kusine Maren
Jensdatter falch og
2 gang med Judithe Carstensdatter Volqvartz, og at hun giftet seg på nytt
med
Rasmus Mortensen Angel.

Dessuten gir vel boka utrykk for at Benjamin og Judithe var foreldre til
barna, ettersom det
sies at han og Judithe fikk 6 barn hvoram 5 nevnes.

Det det der står om denne Jacob Benjaminsen Dass er at han er født i herøy,
gift 08-03-1705
med Maria Angell Volqvarts f 1682 i Trondheim(datter av notarius carsten
Volqvartsen (1647-1719) og
Kirsten Marcusdatter Angell (1656-1686) Jacob var lensmann i Herøy og han og
Maria fikk 8 barn,
hvorav 3 nevnes i boka:
1. Benjamin Jakobsen dass f 15-08-1706 i Herøy og d 05-05-1775 i København.
Han ble rektor ved Trondheim skole
2. Petter Jakobsen Dass f 1707 i Herøy og d 1770 i Lurøy, gift med Adelus
Mechlenborg f 1705
på Hestmannøya, datter av skipper Christen hansen og Eva Christensdatter
Mechlenborg,
Petter var skipper og handelsmann på Lurøy

3. Judithe Jakobsdatter Dass g 1 gårdbruker Jonas Jensen falch som døde i
1737,
sønn av forvalter jens Albrigtsen Kalvik og Kirsten Pedersdatter Falch
(1643-1718)
g 2 gårdbruker Lars Olsen i Herøy.

det du sier kan da tyde på at boken ikke er helt rett, og det hadde da vært
interresant å finne ut
evt hvem denne Jacob skulle være sønn av.

Anne

Simon Ellefsen

non lue,
23 sept. 2001, 04:12:3523/09/2001
"Kurt Dalstroem" <kdal...@c2i.net> wrote in message

> [...]
også
> Anne nevner med navn.
> Men dette er galt, jeg tar ikke for hardt i når jeg kaller dette et

Her kan jeg måske være behjælpelig. I april '99 fik jeg en epost fra Haldorf
Andersen hvori han skriver:
«Maren født e.1768 [vel 1668?] ble før 1690 gift med Benjamin Pettersen
Dass. Deres barn var: Jacob født før 1690 ble 1705 gift med Maria
Carstensdatter.; Kjersten født før 1690 ble 1719 gift med Lars Pedersen
Riber.»

Wilh.Brandt "Benkestok" skriver, s. 62: «Ang. Lars [Pedersen] Ribers 2den
Hustru, Kirsten Dass, se Rektor Erichsens Udg. af Petter Dass's saml. Skr.
Indl. S. IX.» - Jeg har ikke selv set i rektor Erichsens bog, kan nogen
fortælle hvad han skriver.

> Heller ikke hadde Benjamin Petersen Dass i Åkvik noen sønn ved navn Jacob!

Albertine Hauglid "Innflytterslekter til Vega ..." skriver på side 395: «Den
yngste av Peiter Don-Dass sine sønner: Benjamin Peitersen Dass, bodde som
handelsmann på Åkvik i Dønna, og dennes sønn: Jacob Benjaminsen Dass bodde
på Skar i Herøy og gift med Maria Volkvarts, en søster av dikteren Markus
Volkvarts. I dette ekteskap var flere barn. [Albertine Hauglid nevner to
sønner: bygdefarskipper og handelsmann på Lurøy Peder Jacobsøn Dass
(1705-1769) gift med Adelus Mechlenborg; og rektor Benjamin Jacobsøn Dass
(1706-1775).»

[snip]

Simon Ellefsen,
sto...@proinf.dk

Per Bragstad

non lue,
23 sept. 2001, 12:10:3123/09/2001

Jeg har Petter Dass's Nordlands Trompet samt Viser og Rim. Udgivne for den
norske historiske Forening af A.E.Erichsen. Andet hefte.1874. Hvis det er
denne boka det siktes til, så kan jeg nevne at den starter med I. Petter
Dass's Levnetsløb. På s. VIII er en Stamtavle over Familien Falch, og på s.
IX følgende Stamtavle over Familien Dass.
1. Peter Don Dass, indvandret fra Skotland, + paa Helgeland 1653 * 1646
Maren Falch, f.1629 + 15/6 1709 som Enke efter sin 3die Mand, Peter
Kristoffersen Broch.
2.1.Petter Dass Sogneprest til Alstahaug f.1647 + 1708 *omtr.1673 Margreta
Andersdatter
3.1.1.Lars Dass + ung 1691
3.1.2.Anders Dass f.omtr. 1675,Sognepr.1708 + Juli 1736 *10/4 1704Rebekka
Angell f.15/11 1681 i Trondhjem, + 1735. Mange Børn, hvoraf:
4.1.2.1. Abelone Margrete Dass f.1708 + 1791 * Morten Sommer, Sogneprest til
Alstahaug.
5.1.2.1.1. Hans Morten S. + 1791 Assessor
4.1.2.2 Albert Kristian Dass f.1709 + 1794, Byfoged i Bergen, siden
Vicelagmand i Nordland.
2.2. Jakob Dass paa Leines, Sorenskriver + 1724 * Lucia Ravn
3.2.1. Petter D. Student 1703
3.2.2. Søren Stud. 1703
3.2.3. Anna Elsebe.
3.2.4. Pernille.
2.3. Benjamin Dass i Aakvik, Handelsmand + 25/11 1702 * 2. Juditha
Karstensdatter Angell, Søster af Digteren Volquarts, + 1745 som Enke efter
Rasmus Mortenssøn Angell.
3.3.1. (1) Jakob Dass paa Skar * 8/3 1705 Maria Karstensdatter Angell,
Søster af Digteren Volquarts og af hans egen.Stedmoder. 8 Børn , hvoraf
Rektor Benjamin Dass var ældst.
3.3.2. (1) Kirsten Dass * 1719 Lars Riber.
3.3.3. (2) Maren Dass f. 1700 + 1787 * 1. O.H.Valnum. 2. S.Kr.Greger
3.3.4. (2) Anna (Juditha?) Dass * 1732 M.A.Ramshart.
2.4. Pernille Dass levede i 1734 * Nils Jonssøn Greger + 24/8 1701. 1
Datter: Else Marie G. * Peter Rasmussøn i Nesne.
2.5. Maren Dass + ugift 28/9 1680.

(Nummereringen er min, det første siffer er generasjonen)

Mvh
Per Bragstad

Simon Ellefsen skrev i meldingen
<3bad9a51$0$240$edfa...@dspool01.news.tele.dk>...
(klipp)

> [...]
>Indl. S. IX.» - Jeg har ikke selv set i rektor Erichsens bog, kan nogen

Simon Ellefsen

non lue,
23 sept. 2001, 14:28:0323/09/2001
"Per Bragstad" <pbr...@frisurf.no> wrote in message
[snip]

> [...]
> 3.3.3. (2) Maren Dass f. 1700 + 1787 * 1. O.H.Valnum. 2. S.Kr.Greger
> 3.3.4. (2) Anna (Juditha?) Dass * 1732 M.A.Ramshart.

Tak Per,

giver Erichsen nogen forklaring på hvorfor Benjamin Dass skulle have været
gift 2 ganger, og hvorfor børnene Jakob og Kirsten Dass skulle være af det
første ægteskab. Er det korrekt at Erichsen ikke nævner Benjamins søn Petter
efter hvem der afholdes skifte 1715 på Åkvik ?

Simon Ellefsen,
sto...@proinf.dk

Per Bragstad

non lue,
23 sept. 2001, 17:01:0823/09/2001
Innledningen er på 75 sider frakturskrift (gotisk), så det vil nok ta en
stund før jeg får lest gjennom dette. Men av det jeg kan se, handler det
mest om hr. Petters liv og levnet. I stamtavlen er kun nevnt 4 barn etter
Benjamin Dass.
Drar til Trondheim på tirsdag og blir borte en uke, så jeg har det litt
hektisk for øyeblikket.

Mvh
Per Bragstad

Simon Ellefsen skrev i meldingen

<3bae2a93$0$277$edfa...@dspool01.news.tele.dk>...

Per Nermo

non lue,
26 sept. 2001, 10:50:1126/09/2001
On Fri, 21 Sep 2001 21:20:38 GMT, "Kurt Dalstroem" <kdal...@c2i.net>
wrote:

>Heller ikke hadde Benjamin Petersen Dass i Åkvik noen sønn ved navn Jacob !

Kjennes foreldre til Jacob (Benjaminsen ?) Dass på Skar,
g. i 1705 med Maria Carstensdatter Volquartz (1683-1763) ?

>Halvsøskena var Benjamin, Morten, Albert, Carsten, Peter, Maria og til slutt Judithe (alle Angel).

Hva med Hans (Rasmussen ?) Angell (1718-1800) på Grønnøy
(gm. Ingeborg Mikkelsdatter Hvid fra Mjønes, Skjerstad)
og Thomas von Westen Angell d.y. (1719-1796), res.kap. Bergen domk.
(gm. Pauline Christiane Friele, 1728-1767),
er ikke disse også barn av Juditte og Rasmus M. Angell ?
(Hvis ikke, hvem er deres foreldre ?)

>En av sønnene til Jonas Jensen Schar (som han fikk navnet sitt skrive i
>kirkeboka) var Christen Jonasen Schar, hans hustru het Juditha Jacobsdatter.
>Hun er også av ukjent opphav.

Altså ikke d. av Jacob (Benjaminsen ?) Dass på Skar,
g. i 1705 med Maria Carstensdatter Volquartz (1683-1763) ?

Ille. Jeg har (i tillegg !) barna Petter, skipper på Lurøy, gm.
Adelus Christensdatter Mechlenborg (f. 1706) og Benjamin
(1706-1775), rektor Tr.hj. katedr.skole, død ugift i København.
I 1719 tok Thomas von Westen (d.e.) Benjamin med seg til latinskole
i Trondhjem. I 1751 ble han avskjediget som rektor etter en
uovernsstemmelse med de geistlige myndigheter.

> [...]
>barn som hadde etterkommere var: Margrethe Jensdatter Falch (gift Gyth),
>Jonas Jensen Falch og Cornelia Jensdatter Falch.

Hvem av Marens (ovennevnte) søsken var foreldre til Peder Broch ?

Vennlig hilsen
Per Nermo
ne...@online.no

Per Nermo

non lue,
26 sept. 2001, 11:01:2326/09/2001
On Fri, 21 Sep 2001 23:16:35 GMT, "Anne Hildrum"
<anne.h...@chello.no> wrote:

>3. Judithe Jakobsdatter Dass g 1 gårdbruker Jonas Jensen falch som døde i
>1737, sønn av forvalter jens Albrigtsen Kalvik og Kirsten Pedersdatter Falch

>(1643-1718), g 2 gårdbruker Lars Olsen i Herøy.

Jeg har Judithe 1. g. gift med sønnen til ovennevnte Jonas,
nemlig Christen Jonassen Falch, f. 1708.

Per Nermo

Simon Ellefsen

non lue,
26 sept. 2001, 15:01:2726/09/2001
"Per Nermo" <ne...@online.no> wrote in message

> On Fri, 21 Sep 2001 21:20:38 GMT, "Kurt Dalstroem" <kdal...@c2i.net>
> wrote:

[snip]

> [...]
> (gm. Pauline Christiane Friele, 1728-1767),
> er ikke disse også barn av Juditte og Rasmus M. Angell ?

Jo, Hans tilhører også søskendeflokken, men han er født efter skiftet i 1715
og er derfor selvfølgelig ikke nævnt deri.

[snip]

Simon Ellefsen,
sto...@proinf.dk

Per Nermo

non lue,
26 sept. 2001, 15:28:2526/09/2001
On Wed, 26 Sep 2001 21:01:27 +0200, "Simon Ellefsen"
<sto...@proinf.dk> wrote:

>Jo, Hans tilhører også søskendeflokken, men han er født efter skiftet i 1715
>og er derfor selvfølgelig ikke nævnt deri.

Takk, Simon, jeg overså dette viktige poenget, Shame on me.
Thomas er forøvrig født året etter ....

Per Nermo

Jon Anjer

non lue,
26 sept. 2001, 16:29:3726/09/2001
Per Nermo <ne...@online.no> skrev i
meldingsnyheter:3bb1e5dc...@news.online.no...

> Hva med ..
> og Thomas von Westen Angell d.y. (1719-1796), res.kap. Bergen domk. ..

> er ikke disse også barn av Juditte og Rasmus M. Angell ?

Jo, det har du faktisk fått klar beskjed om fra meg i vanlig e-mail (jeg var
inne og påpekte at du i din "database" kalte ham "Thomas von Westen", mens
dette må sees på som fornavn, hans etternavn var Angell, og han ahr mange
etterkommere). Du har også konas navn og data fra meg. Jeg har også vist
til at du kan finne mer om Thomas von Westen i Lampe: Bergens stifts
biskoper og præster efter reformationen : biografiske efterretninger /
samlede af Johan Fredrik Lampe ; efter hans død udgivne af D. Thrap. Han
står omtalt i bind 1 s. 65.

Å kalle ham d.y. har jeg aldri sett at andre enn du har gjort. Jeg kjenner
ikke noe slektskap mellom ham og Thomas von Westen (som du kaller d.e.).

Hilsen fra Jon Anjer

Simon Ellefsen

non lue,
26 sept. 2001, 19:03:1126/09/2001

"Per Nermo" <ne...@online.no> wrote in message
> On Fri, 21 Sep 2001 21:20:38 GMT, "Kurt Dalstroem" <kdal...@c2i.net>
> wrote:

[snip]

Falch.

> Hvem av Marens (ovennevnte) søsken var foreldre til Peder Broch ?

Et meget interessant spørgsmål synes jeg (Anne, Maren eller Petronelle) - og
hvem var Peder Broch, hvem var hans far ?

Hvis vi vender tilbage til det skifte Kurt Dahlstrøm viser til i 1792 efter
Peder Broch på Austbø/Østbøe i Alstahaug, skriver Svein Edvardsen at blandt
arvingerne er avdøde Thomas Falch på Søvigen/Søvik i Astahaug, FASTERBRODER
af Peder Broch - men hvar er en fasterbroder == fars søster broder ==
farbror, hvorfor så ikke skrive farbror - kanskje skulle det være fastermann
?.

Avdøde Thomas Falch, Søvik må være identisk med Thomas Johansøn (død 23.
febr. 1719), skipper, bosat på Søvik, Alstahaug, gift 25. mars 1705 i
Alstahaug med Anna Melchiorsdatter Falch (død 26. febr. 1719), skifte efter
begge sluttet 4. april 1719.

I skiftet 1792 efter Peder Broch skrives videre at avdede Thomas Falch på
Søvik efterlade to, også avdøde, sønner Johannes Falch, prest og Melcher
Thomasen, Hiertøen i Herøy.

Dette passer også med hvad Gudrun Høibo skriver om Thomas Johansøn og Anna
Melchiorsdatter Falch. Anna Melchiorsdatter Falch, ene faster var Kirsten
Pedersdatter Falch gift med Jens Albrigtsen og Peder Brochs mormor; den
anden faster var Maren Pedersdatter Falch gift 3° med foged Peter
Christophersen Broch (1641-1707), og fik datteren Anna Margrethe Broch
(1671-1707) gift 1690 med lagmand i Nordland Petter Lorentzen Angell
(1666-1726).

Kan det tænkes at Anna Margrethe Broch (1671-1707) og Petter Lorentzen
Angell (1666-1726) er forældre til den Peder Broch der holdes skifte efter
1792 på Austbø ?

Lagmand Petter Angell skal være død på Indre Torget i Brønnøy og i Svein
Edvardsens skiftebok for Brønnøy finder man på Torget Indre i 1751 en «Peder
Brock Angell. Fogd. Ikke steroboet» - Er fogd (hvor er han fogd) Peder Brock
Angell, lagmandens søn, og er han identisk med Peder Broch (uden Angell)
efter hvem der skiftes 1792 på Austbø ?.

Simon Ellefsen,
sto...@proinf.dk

Kurt Dalstroem

non lue,
27 sept. 2001, 10:57:1327/09/2001

> [...]

> (gm. Pauline Christiane Friele, 1728-1767),
> er ikke disse også barn av Juditte og Rasmus M. Angell ?

Judith Carstensdatter og Rasmus Angel hadde i tillegg til de tidligere
nevnte barna
fra skiftet etter Petter B. Dass i 1715: Sønnene Hans Angel som bodde
hjemme i
Åkvik 1745 - 46, og Thomas von Westen Angel som studerte i København da
foreldrene gikk bort.

Mvh
Kurt

Per Nermo

non lue,
28 sept. 2001, 14:12:1228/09/2001
On Thu, 27 Sep 2001 01:03:11 +0200, "Simon Ellefsen"
<sto...@proinf.dk> wrote:

> [...]
>febr. 1719), skipper, bosat på Søvik, Alstahaug, gift 25. mars 1705 i
>Alstahaug med Anna Melchiorsdatter Falch (død 26. febr. 1719), skifte efter

Det fantes en (mistenkelig lik) Anna Helene Melchiordatter Falch som
var g. (1717) m. fetteren Wilhelm Mentzsøn Schjelderup (død 1746),
klokker på Herøy i Sunnmøre (1732). Anna må være død ca. 1719, for
Wilhelm g. seg om igjen i 1720 med Siri Helena Olsdatter Floberg,
som døde i 1778 på Gjertholmen, Herøy, Sunnmøre, der hun drev handel
fra 1751.

Anna var datter av sognepresten i Herøy.

Hvordan er slektsforholdet til navnesøsteren (?) som
i 1705 ble gm. Thomas Johansøn Falch, som hadde
en sønn Melcher som i 1792 bodde på Hiertøen i Herøy ?

Eller er det noen misforståelser her ?

Per Nermo
ne...@online.no

Simon Ellefsen

non lue,
28 sept. 2001, 17:23:1828/09/2001
"Per Nermo" <ne...@online.no> wrote in message

Anne Melchiorsdatter Falch (http://www.nose.dk/Norge/falch.html#99), datter
af skipper på Søvik i alstahaug Melchior Pettersen Falch (1641-1721), søn af
fogd Petter Jacobsen (o.1591-1644)), søn af fogd og lagmann Jacob Pedersen
(o.1544-1633) og Margrete Petersdatter (Falkener) (o.1556-1622).

Anne Helene Melchiorsdatter Falch (http://www.nose.dk/Norge/falch.html#127),
datter af sogneprest i Herøy Melchior Michelsen Falch (1652-1716), søn af
Michel Melchiorsen Falch (død 1660), søn af Melchior Jacobsen (Falch)
(o.1590-1639), søn af fogd og lagmann Jacob Pedersen (o.1544-1633) og
Margrete Petersdatter (Falkener) (o.1556-1622).

Simon Ellefsen,
sto...@proinf.dk

0 nouveau message