Rolf Greve

Jan Owe Zetterstrøm

Hei
Jeg lurer på om noen har informasjon om skredderen Rolf Greve i Bergen. Han
skal være født i Holland ca. 1575 og skal ha dødd ca 1657 i Stølen, Bergen
Han var gift med Maren Hansdtr. Kruse som jeg ikke har noen data på.
Han skal være min 9. Tippoldefar på både min mor og min fars side. Navnet
greve har blitt brukt i min slekt som mellomnavn i noen generasjoner. siste
var Rolv Greve Jakobson på Jelsa i Rogaland død 1867.

--
Jan Owe Zetterstrøm

Kelly

"Jan Owe Zetterstrøm" <jan-owe.zetterstromatlysedotnet>
Etter Samnanger bygdebok var Maren Hansdtr Kruse datter til Hr Hans Pederson
paa Fusa f. 1630, Linga, Strandebarm, d.1687 Os og Anna Jensdtr Loss
Disse siste er mine 7. tippoldeforeldre saa jeg har en del om dem. For mye
aa sette opp her, er du interessert ta kontakt:
kellydotpetitalfakröllwanadoodotfr
Jeg vet ikke hvorfor hun kalte seg for Kruse.

Jeg har ikke noe mer enn det du har om Rolf Greve.

mvh
Kjellaug R.P.

Carsten Fischer

Hej

Ja. Nu skal vi jo lige passe på.

Rolf Greve i Bergen er også min tip 9 oldefar. Om han var skrædder tør jeg
ikke sige.

Men derimod var hans barnebarn Rolf Jansen Greve (1650-1735) min tip 7
oldefar skræddermester og han var gift med Maren Kruse Hansdatter.

Maren Kruse Hansdatter var født 23. okt. 1663 i Fusa og død 31. august 1754
i Bergen. Så pas på der Jan Owe. Du er ca. 100 år for tidlig på den.

I f. skel. opslagsværk og tidsskrifter hvori Maren Kruse Hansdatter er
nævnt, er der brugt forkerte års og dato beviser.

Et af Maren Kruse Hansdatter og Rolf Jansen Greve børnene gifter sig ind i
Mathiesen slægten fra Bergen og fra denne linje nedstammer jeg.

mvh fra en fjern slægtning

Carsten Fischer

"Kelly" <ella....@wanadoo.fr> skrev i en meddelelse

Kelly

"Carsten Fischer" <carsten.fischersnabelamail.tele.dk>

> [...]
>
> Et af Maren Kruse Hansdatter og Rolf Jansen Greve børnene gifter sig ind i
> Mathiesen slægten fra Bergen og fra denne linje nedstammer jeg.

Har du noen ide om hvorfor Maren ble kalt Kruse?
Er det sikkert at hun var datter til Hr Hans Pedersen og Anna Jensdtr Loss?
Hvor har du funnet hennes eksakte födselsdato?

Anna Jensdtr Loss sin mor er ikke kjent, kan Kruse navnet komme derfra
montro?
Ellen og Peder ble tydelig oppkalt etter Hr Hans sine foreldre, men hva med
Maren?

Mvh
Kjellaug - sannsynligvis en enda fjernere slektning-:)

Jan Owe Zetterstrøm

"Carsten Fischer" <carsten.fischersnabelamail.tele.dk> skrev i melding
Hei Carsten og Kjellaug
Ja jeg hadde skrevet feil Rolf ved Maren Hansdtr. Kruse. Detter har jeg nå
rettet og etter min kilde torbergo ser nå mitt tre slik ut:
Jeg har skrevet at Rolf Greve 1575-1657 var fra holland, skredder. Han hadde
2 barn :Henrich Rollefsen Greve og Jan Rolvson Greve f. 1620 d.1665/73 og
gift med Maren Hansdtr. Kruse. Deres barn Rolv Jansen Greve 1650-1735 var
gift med Elsebe Andersdtr. Schram som var født 1655 og døde 1693. Deretter
kommer en datter Dorothea Rolvsdtr. Greve 1682-1705 som giftet seg med Nils
Jensson Gjersing fra Århus død 1749. Deretter har jeg alt som er i min slekt
utenom anene til Nils Jensson Gjersing fra Århus .

(Rolf Janson Greve og Elsebe Andersdtr. Schram skal være kilde: Bergens
historiske forenings skrifter nr 48 1942) av A.M.W.ISEN Henrik Greve og Fam

Håper dette stemmer med Deres slektstre også!

vennlig hilsen Jan Owe Zetterstrøm

Carsten Fischer

Slekten Greve ved O. Ingstad er jo udkommet i 1943 i Bergen. Den virker
nogenlunde pålidelig.

Sollieds Register på Statsarkivet i Bergen har jo også noget på disse navne.
+ Lampe har jo noget på denne familie.

Hendes eksakte fødselsdato kan jeg i dette øjeblik ikke erindrere. Men jeg
kan huske at for nogle år siden opdagede jeg fejl på hendes data (som havde
stået i diverse opslagsværk) og fik dette rettet.

Kruse ? Ja. Kan det evt. være efter en af fadderne ?

mvh

Carsten Fischer

"Jan Owe Zetterstrøm" <jan-owe.zetterstromatlysedotnet> skrev i en
meddelelse news:4197...@news.wineasy.se...

Kelly

"Carsten Fischer" <carsten.fischersnabelamail.tele.dk>

Til Jan Owe:
Her maa det vaere et lite problem for Maren Hansdtr var födt paa 1660 tallet
og döde i 1754. Dersom du da ikke mener at hun var gift med Jan, men i de
kilder jeg har sett staar det at hun var gift med Rolf.

Til Carsten:
Jo det er mulig at hun har faatt mellomnavn etter en fadder, det blir nok
vanskelig aa finne ut. Det jeg har lurt paa er om hun har dette navnet etter
sin ukjente mormor.

mvh
Kjellaug

Michael Moum

Iflg. Ingstad er Maren Kruse Hansdatter f. 23/10 1663 på Fusa, d. 31/8 1754
g. 24/1 1694 m. enkem. Rolf (Rollef) Jansen Greve (ca. 1650-grl. 23/6 1735).
Rolf Greve giftet seg 22/1 1674 med Elsebe Schram (1/4 1655-4/4 1693), dtr
av kobberslager Anders Schram fra Baunschweig. De hadde 14 barn.

Maren og Rolf hadde 6 barn.

Hennes foreldre var res. kap. Hans Pedersen (s. av sgpr. i Standebarm,
Peders Rasmussen) og Anna Loss (dtr. av sgpr. til Os, Jens Loss).

Mvh
Michael

"Jan Owe Zetterstrøm" <jan-owe.zetterstromatlysedotnet> skrev i melding

Jan Owe Zetterstrøm

Da blir bildet slik :
Oppsummering

Rolf Greve 1575-1657 var fra holland, skredder. Han hadde
2 barn :Henrich Rollefsen Greve og Jan Rolvson Greve f. 1620 d.1665/73. Jan
Rolvson Greve's barn Rolv Jansen Greve 1650-1735 var
gift med Elsebe Andersdtr. Schram som var født 1655 og døde 1693. De hadde
14 barn. Da hun døde giftet enkem. Rolf (Rollef) Jansen Greve seg med Maren
Kruse Hansdatter f. 23/10 1663 på Fusa, d. 31/8 1754. De hadde sammen 6
barn.
Min slektning er Dorothea Rolvsdtr. Greve 1682-1705, altså datter av Rolf og
Elsebe Andersdtr. Schram
Dorothea Rolvsdtr. Greve 1682-1705, Giftet seg med Nils Jensson Gjersing fra
Århus død 1749. Deretter har jeg alt som er i min slekt utenom anene til
Nils Jensson Gjersing fra Århus .

Med hilsen
Jan Owe Zetterstrøm

Michael Moum

Rolf Greve hadde ved siden av Henrich og Jan datteren Margrethe, begr. 13/1
1665 ved Korskirken. Hun var g.m. Jan Døscher, f. i Mecklenburg, begr. 4/3
1684 ved Korskirken. 2 barn (Samuel og Malene)

Jan Rolfsen Greve hadde barna Anne, Rolf, Henrich, Marchie, Jan og Arent.
Mulig at en Dirich Greve er en ukjent sønn.

Dorothea Greve, dpt 28/5 1682, grl. 11/1 1725 ved Domkirken. Gift 16/4 1705
m Nils Jessing (Giersing) fra Århus, død 1713. Mange barn. Ser at du har han
død 1749. Hva er din kilde?

Min kilde er INGSTAD "Slekten Greve"

Kan man være sikker på Rolf Greve er fra Holland? Ser at de fleste blir
gifter med tyskætta menn/koner. Er det bare en tilfeldighet? Bare lurer jeg.

Jan Owe Zetterstrøm

"Michael Moum" <mm...@online.no> skrev i melding

> [...]
>
> Kan man være sikker på Rolf Greve er fra Holland? Ser at de fleste blir
> gifter med tyskætta menn/koner. Er det bare en tilfeldighet? Bare lurer

Hei Jeg har fått denne opplysningen fra en annen slektforsker
torb...@online.no som henviste til Bergens historiske forenings skrifter
nr 48-1942
(KOPIA SCHOUTDYNATCHT)
Nils Jessing (Giersing) fra Århus hadde en sønn som bodde på Jelsa. Han het
Rolv Nilsson Gjersing. Jeg skal sjekke Jelsaboken om det står noe om faren
hans der.
Nils Jessing (Giersing) giftet seg 2 ganger og 2 ekte med Margrethe
EchoffnHenriksdtr. f. 1700 som var enke etter Ibe Jansson Krogh.

Opplysningen om at han var fra Holland har jeg funnet på internett og er fra
Ingrid Bonde Nielsens
opplysningerer.http://siec.winnem.com/nelsebegreverafn.htm

Skulle du eller andre ha andre kilder ønsker jeg svært gjerne at Dere deler
dette med oss andre, så vi også får sjekket dette.
Men du har rett i dette med gifting av tyske men/koner og det kan vel gjerne
være en sammenheng nellom Holland og Tyskland slektmessig?

Michael Moum

Etter å ha sett på døpte/døde så er nok Ingstad tatt feil i henhold til
skredder Nils Jensson Gjersing dødsår. Det riktige er 1749, begr. 5/2.

finner følgende barn:

Jens dpt. 24/2 1706 i KK
Dorthe Marie dpt. 12/5 1720 i DK
Anna Maria dpt 9/4 1724 i DK

Her skal det nok være flere.

Nils Jensson Gjersing (Giessing) ble gift 5/6 1736 i KK med Margrethe Echof,
begr. 2/12 1763. Deres barn:

Dorothea dpt 30/11 1736 i DK
Anna Cathrina dpt. 27/4 1740 i DK

mvh Michael

Jan Owe Zetterstrøm

> [...]
> Anna Maria dpt 9/4 1724 i DK
>
> Her skal det nok være flere.
>
> Nils Jensson Gjersing (Giessing) ble gift 5/6 1736 i KK med Margrethe

Hei Michael
Takk for denne siste godbiten.
Da gjenstår det bare igjen for meg å finne ut anene til
Nils Jensson Gjersing (Giessing).
Takker for opplysningene
- -
Jan Owe

Kelly

"Michael Moum" <mm...@online.no> a écrit dans le message de news:
Qj3md.7922$rh1.2...@news2.e.nsc.no...

> [...]
>
> Hennes foreldre var res. kap. Hans Pedersen (s. av sgpr. i Standebarm,
> Peders Rasmussen) og Anna Loss (dtr. av sgpr. til Os, Jens Loss).

Har du eller andre en ide hvorfor Maren ble kalt Kruse? Vi vet jo ikke hvem
hennes mormor var, kan det vaere en mulighet til at navnet Kruse kom derfra?

mvh
Kjellaug R.P.

Michael Moum

En mulig kandidat kan være Maren Hansdatter Kruse, dtr. til Hans Ottesen
Kruse, d jan. 1667. og Lucie Olufsdatter, d. 1693. Maren var gift med Jens
Pedersen Schancke, mulig hun giftet seg oxo med Jens Loss.

I Anna Loss (1650-1729) er gift 1668 med presten Hans Pedersen [Linga] (ca
1630-1687), sønn av sogneprest til Strandebarm, Peder Rasmussen og hustru
Elin Nilsdatter. Hans Pedersen ble res. kap. til Os og bodde på Fusa. Anna
Loss og Hans Pedersen har tre barn: 1) Maren Kruse, 2) Peder og 3) Ellen,
g.m. forvalteren på Lysekloster Peder Pedersen Sønderborg.

II Jens Samuelsen Loss (1604-1668) hadde syv barn: 1) Anders; var en tid
personell kapellan i Os, 2) Samuel; var gårdbruker og lensmann i Fusa, 3)
Anna, 4) Kirsten; død i Bergen, ugift, 5) Nils; bodde på Moldegård i Os, 6)
Henrik og 7) Ingeborg.

III Samuel Steffensen Loss (1571-1659). Sogneprest til Os (1601-1659). Gift
1604 med Eufemia Jensdatter Landgrav, dtr av kapellan og sogneprest på Voss
Jens Sørensen Landgrav og Ingeborg Hess. Samuel og Eufemia får fem barn: 1)
Jens, 2) Elias; ved Bergen Skole, 3) Nils, 4) Daniel 5) Anna, gift med
sogneprest til Lindås, Luttich Ovenstad.

"Kelly" <ella....@wanadoo.fr> skrev i melding

Kelly

"Michael Moum" <mm...@online.no>

> [...]
> barn: 1) Jens, 2) Elias; ved Bergen Skole, 3) Nils, 4) Daniel 5) Anna,
> gift med sogneprest til Lindås, Luttich Ovenstad.

Ja, det hadde vel vaert artig aa kunne finne ut av dette.
men da er det litt merkelig at det bare var Maren, Peders Hanssöns söster
som fikk dette navnet og at ingen av de andre barne brukte det siden til
sine barn.
Hr Hans og Anna Loss skal ha hatt flere barn som döde ved navn Cecelie. I
alle fall er det et navn som har gaatt igjen i familien siden.

Jeg har litt mer bakover dersom du ikke har det.

Mvh
Kjellaug

Michael Moum

Hei Kjellaug!

Det er virker rart at bare henne har Kruse navnet. Vet ikke om Kruse blir
brukt senere på etterkommerne til Maren. Enten er det en oppkalling på en
fadder eller så er hun oppkaldt etter Maren Hansdatter Kruse fra trøndelag
som kan være mormoren. Går navnet Maren igjen på barna til søskene. Har
ingen oversikt over deres barn.

Det hadde vært fint å fått Kjellaug.

mvh Michael

"Kelly" <ella....@wanadoo.fr> skrev i melding

Kelly

Uff! jeg uttrykte meg visst ikke bra nok, det er forfedrene jeg har og
etterkommerne til hennes bror Peder.
har du sett det disskutert noen steder at denne Maren Hansdtr Kruse kunne ha
vaert moren? Og hvorfor fikk da ikke de andre barna deres mellomnavnet
Kruse?
Mvh
Kjellaug

"Michael Moum" <mm...@online.no> a écrit dans le message de news:

QFKmd.8292$rh1.2...@news2.e.nsc.no...

Michael Moum

Nei, jeg har ikke sett. Hun er den eneste jeg har vært borti som har navnet
Maren Hansdatter Kruse.

Maren Hansdatter Kruse og Jens Pedersen Schanke; Skifte 7 mars 1685,
Trondheim.: Fosterbarn Peder Nielsen og Karen Christensdatter. 5470 - 406
Rd. samt løsøre og vel 4900 våger fisk. Jens fikk 2531 i morsarv, resten
delt likt. Gull 28, sølv 367, bygård 180, grund i Jomfrugaten i Sanden,
boder på Levanger, Gjeslingen m.v., Belsviken borgerleie i Namdal 200,
Austefjord avlsgård i Namdal med 15 kuer m.v., gårdparter, jekter,
sjøredskap, korn, tømmer, bord og kramgods. En sønn Jens Jensen Schanke.
Kilde: www.nose.dk/Norge/kruse.html

Vi kan avskrive henne som mormor til Maren Kruse Hansdatter. Har sett Sidsel
Andersdatter til Austeråt nevnt som en mulig kone til Jens Loss
http://www.look.no/anita/slekt/webcards/wc01/wc01_264.htm

mvh

Michael

Per Nermo

On Wed, 17 Nov 2004 16:52:11 +0100, "Michael Moum" <mm...@online.no>
wrote:

>Det er virker rart at bare henne har Kruse navnet. Vet ikke om Kruse blir

>brukt senere på etterkommerne til Maren ...

Om faren til Maren Hansdatter Kruse (1663-1754) har jeg notert
Hans Pedersen TYSSE (res.kap. Os, bosatt på Fusa).
Kan det være snakk om en feillesing/skriving: Fusa / Tysse / Kruse ?

Hadde ikke Hans og Anna (Loss) også sønnen Lars
(i till. til Ellen, Peder og Maren) ?

Var Rolf Jansen Greve (1650-1735) bestefar til
den skipskaptein Rolf Greve (i Trondheim ?) som
fikk datteren Birgitte Christine i 1786 med kona Anna Neunkirchen ?
(BC ble g.m. infanterioffiseren Carl Friederich von Zernichow
1787-1846).

Hvor kommer "Rolv Greve Jakobson på Jelsa i Rogaland død 1867" inn
i denne rekka ?

Per Nermo

Michael Moum

finner Maren død her
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=bedo1668&gardpostnr=22432&merk=22432

Har ikke sett Hans Pedersen med navnet Tysse.

Birgitte Christine Greve, dpt. 21/12 1786, d. 11/2 1842 Trondheim. Gift 30/6
1812 i Kristiansund m. Carl Frederich von Czernikow fra Schlesien, f. 8/5
1787, d. 30/8 1846 i Trondheim. 4 sønner 2 døtre

Rolf Rolfsen Greve, dpt. 8/4 1752 i Vor Frue kirke, Trondheim, d. nov 1805 i
Marseille, Frankrike. Gift 15/6 1783 i Domkirken, Trondheim med Anna Thue
Neunkirchen, f. 19/1 1760 i Kristiansund, d. 22/5 1825. Datter av Lambert
Neunkirchen og Johanne Fredrikke Hansdatter Kaasbøll.

Rolf Jansen Greve, f. 1718 i Bergen, d 1786 på sjøen. Gift 5/9 1742 i Vor
Frue kirke, Trondheim med Birgitte Christine Eriksdatter Grøn, dpt. 30/3
1720 i Trondheim, d. 3/3 1805. Datter av Erik Ellingsen Grøn og 1, hustru
Rebekka Iversdatter Bye.

Jan Rolfsen Greve, f. ca 1677 i Bergen, gravlagt 16/9 1748 ved Domkirken.
Gift med Anna Caleits (Kleis), gravlagt 18/11 1740 ved Domkirken. Datter av
Paul (Pofuel) Caleits fra Lübeck.

Rolf Jansen Greve (ca 1650-1735) og Elsebe Schram (1655-1693)

mvh Michael

"Per Nermo" <ne...@online.no> skrev i melding

Jan Owe Zetterstrøm

"Per Nermo" <ne...@online.no> skrev i melding

Hei
Rolv Greve Jakobson 1778-1867 er tipptippoldebarn av Jan Rolvson Greve og
min 3 tippoldefar.
Han var sønn av Dorothea Rolvsdtr. Greve 1682-1725
og ukjente Nils Jensson Gjersing f Århus d.1749 (Enkemann etter Margrethe
Echoff 1736-1763 )
Greve navnet har fulgt min slekt frem til 1867 og brukes den dag i dag som
mellomnavn av mine slektninger.
De var vel stort sett skreddere fra Hollenderen Rolf Grevef. ca 1575 og som
døde på Stølen i Bergen 1657, frem til Rolv Nilsson Gjersing 1715-1789.
etter dette var de snekkere som gikk i arve far til sønn helt til idag inkl.
meg selv.
- -
Jan Owe

Per Nermo

"Jan Owe Zetterstrøm" <jan-owe.z...@lyseFJERNDETTE.net.invalid> wrote
in message news:41a480ff$1...@news.wineasy.se...

> [...]
> Han var sønn av Dorothea Rolvsdtr. Greve 1682-1725
> og ukjente Nils Jensson Gjersing f Århus d.1749 (Enkemann etter Margrethe

Hvem var sønn av Dorothea Greve og Nils Gjersing ?
Kan du gjengi rekken mellom
Rolv Greve Jakobson 1778-1867 og tipptippoldebarnet av Jan Rolvson Greve ?

Nils Gjersing var vel g.m. Echoff FØR Greve ?

Per Nermo

Jan Owe Zetterstrøm

> [...]
> Rolv Greve Jakobson 1778-1867 og tipptippoldebarnet av Jan Rolvson Greve ?
>
> Nils Gjersing var vel g.m. Echoff FØR Greve ?

Hei
Sønn av Dorothea Greve og Nils Gjersing var
Rolv Nilsson Gjersing 1715-1.1.1789 (Skredder) gm Inger Jonsdtr. d 1799 (De
bodde på Jelsaneset, se Jelsaboken) deres sønn Johan Jacob Gjersing Rolvson
(kalte seg bare Jakob)1752-14.8.1818) snekker av yrke gm Inger
Jonsdtr.1745-1799 (Bodde på Fuglestein, Jelsa) Deres sønn Rolv Greve
Jakobson.
(Kilde Jesaboken) gm Gunvor Torkelsdtr. Hausland 1763 -1837( fra Hausland
Erfjord, se Erfjordboka)
Jelsaboken ligger ute på nettet.
- -
Jan Owe

Jan Owe Zetterstrøm

"Per Nermo" <ne...@online.no> skrev i melding

Nils Gjersing var vel g.m. Echoff FØR Greve ?

Per Nermo

Hei igjen der
Det gikk litt for fort i svingene og jeg glemte siste svar.
Nils og Dorothea giftet seg i 1705 og da var Dorothea 23 år og døde 1724 43
år. Han giftet seg seg på ny med Margrete Henriksdtr.Echof som var født
1700 og var enke etter Ibe Janson Krogh. Hun døde i 1763.

Jeg har skrevet at de giftet seg 5.6.1736,
(kilde på den er funnet på digitalarkivet)
- -
Jan Owe

Jan Owe Zetterstrøm

"Jan Owe Zetterstrøm" <jan-owe.z...@lyseFJERNDETTE.net.invalid>
skrev i melding news:41a61087$1...@news.wineasy.se...

> [...]
> Jakobson.
> (Kilde Jesaboken) gm Gunvor Torkelsdtr. Hausland 1763 -1837( fra

Nå ver det fælt da, jeg "glemte" hele rekken, beklager.

Rolf Janson Greve 1663-1754 gm Elsebe Andersdtr. Schram 1665-1693 de hadde
datteren Dorothea Rolvsdtr. Greve. deretter Rolv Nillson gjersing
deretter Johan Jacob Gjersing Rolvson deretter Rov Greve Jakobson deretter
Rolv Rolvson deretter Gunhild Rolvsdtr. deretter Ole Larsen deretter Agnes
Larsen deretter Olaug Johanne Larsen deretter Jan Owe Zetterstrøm.
Nå tror jeg at jeg har fått alle. Jeg var glemsten i dag

- -
Jan Owe

Per Nermo

On 25 Nov 2004 19:12:30 +0100, "Jan Owe Zetterstrřm"
> [...]

>Rolv Rolvson deretter Gunhild Rolvsdtr. deretter Ole Larsen deretter Agnes

>Larsen deretter Olaug Johanne Larsen deretter Jan Owe Zetterstrřm.

1663-1754 var levetiden til Rolv Jansen Greve sin 2. kone Maren Kruse!

Per Nermo

Jan Owe Zetterstrøm

> 1663-1754 var levetiden til Rolv Jansen Greve sin 2. kone Maren Kruse!
>
> Per Nermo

Hei
Det ble tidliger her sagt at de felles hadde 6 barn. Har man alle navn på
disse ?
- -
Jan Owe

Michael Moum

Her er barna til Rolf Jansen Greve

1. drengebarn, dpt 21/2 1675 KK
2. Anders, dpt. 14/7 1676 KK, d. 1709. Kjøpmann. g.m. Dirche Michelsdatter
3. Jan f. ca 1677, gravlagt 16/9 1748 DK. Skipper, senere lærer og bedemann.
g.m. Anna Caleits (Kleis)
4. Anne Marie dpt 15/8 1679 KK, gravlagt 6/4 1741. g.m. Jocum Lütchen
5. Roluff, dpt 23/5 1681 KK, død liten
6. Dorethe, dpt 28/5 1682 KK, gravlagt 11/1 1725. g.m. skredder Nils
Giersing
7. Maria (Maren), dpt 11/6 1683 KK, d. etter 1735. g.m. skipper Hans
Hellesen
8. Hinrich, dpt. 10/8 1684 KK, d. før okt. 1685
9. Hinrich, dpt. 4/10 1685 KK, død liten
10. Else, dpt 24/4 1687 KK, d. etter 1735. g.m. Ole Johnsen Rafn
11. Falentin, dpt. 26/8 1688 KK, d. før 1735 København
12. Roluff, dpt. 24/10 1689 KK, d. liten
13. Regine Margrete, dpt. 4/10 1691 KK, gravlagt 12/6 1744 KK. g.m. kjøpmann
Jon Olsen Rafn
14. Diuerkie, dpt. 2/4 1693 KK, gravlagt 14/4 1693 KK
15. Hans, gravlagt 10/4 1696
16. Anna, dpt. 7/2 1697 KK, d. 28/6 1757. g.m. kjøpmann Henrich Mathiesen
17. Henric, dpt. 23/7 1699 KK, d. 1766?. skipper
18. Else Maria, dpt. 24/7 1701 KK, d. før 11/5 1705
19. Johanna, dpt. 11/2 1703 KK, d. før 1735
20. Else Marie, dpt. 11/5 1705 KK, gravlagt 2/6 1761 i Dønnes kirke. g.m.
Hans Emahus Tønder

mvh

Michael

"Jan Owe Zetterstrøm" <jan-owe.z...@lyseFJERNDETTE.net.invalid> skrev

i melding news:41a6f086$1...@news.wineasy.se...

Jan Owe Zetterstrøm

"Michael Moum" <mm...@online.no> skrev i melding

Hei Michael
Takker for hjelpen. Det var en aktiv mann ;-)
- -
Jan Owe