Jon Hansen Aase, d. 1944

Stian A. Bergum

Jeg leter etter informasjon døden om Jon Hansen Aase, født 28.12.1903, død
1944. Ingen i familien vet sikkert hvorfor han døde, men den offisielle
bortforklaringen er at han falt fra ei bro, noe jeg finner litt usannsynlig.

Spørsmålet er om dødsfallet hadde en direkte sammenheng med 2. verdenskrig.

Jon Hansen Aase var gift 1926 med Gunhild Soterud fra Soterud i Bø (f.
14.03.1905, datter av Johannes Ols. Soterud og Ingeborg Torsteinsdotter).
Bodde Sudbø, Seljord, Telemark og/eller Flatdal, Seljord, Telemark. Det er
derfor sannsynlig å tro at Jon Aase er fra Åse i Seljord.

Alle opplysninger mottas med takk.

--
Stian Aase Bergum

Stian A. Bergum

"Otto Jørgensen" <otjo...@online.no> wrote in message

> Det finnes oversikt over falne i krigen

...og hvor finner jeg den?

--
Stian

Ragnhild Brænd

Jon Hansen Aase er ikke å finne i "Våre falne".

mvh Ragnhild Brænd