Fireline vs. Spiderwire

John Hilt

Det har vært dårlig med fiskelykke i det siste, så jeg søkte trøst hos
coop Obs. Der kjøpte jeg et Shimano fiskesett med ForceMaster stang i
karbonfiber, Shimano Catana haspelsnelle, transportveske og SpiderWire
multifilamentsnøre. 0,30 mm, med bruddstyrke på 33,9 kg! Er dette
virkelig mulig?

Hele pakken kostet kun 890 kroner. Noen ble lurt i denne handelen,
men jeg tror ikke det var meg. :-D

Jeg har ingen erfaring med Fireline, SpiderWire og den slags. Men det
sies at slike snører sliper spor i vanlige rustfrie stangringer, og at
de derfor bør være keramiske. Stemmer dette?