Insektangrep på morelltre.

Nils-Rune Kolnes

Hallo!
Morelltreet er angrepet av svarte insekter. Kan det være svarte bladlus? De
ser mer ut som bittesmå biller. Størrelsen fra 1-2 mm.
De "blomstrer opp" i de nye bladene, ytterst på greinene. De angrepne
bladene krøller seg rundt insektene.
Sist de var her, for ca. 4 uker siden sprøytet jeg dem med lusemiddel på
boks.
De har vært borte helt til nå.
Plommeteet som står like ved er ikke angrepet av disse.

Hva er dette for slags insekter.
Og hvordan blir jeg (permanent) kvitt dem.

På forhånd TAKK!

Nils-Rune

Annette

"Nils-Rune Kolnes" <nils...@kills.spam> skrev i melding

Høres ut som bladlus - og du blir ikke kvitt dem permanent. Så lenge
"voksne" blad ikke er angrepet tviler jeg på at det vil skade treet noe
særlig. Jeg hadde i hvertfall ikke bekymret meg noe særlig.

rog...@live.no

Hei! Vent med å gjøre noe som helst og vent. Vent til Vepsen og humlen har etablert seg i hage eller i nærområdet. Da skal du se det blir vei i vellinga.. Vepsen er Helt utrolig effektiv og er ikke farlig i denne beite perioden.