Grønne planter

Espen Olsen

"Audun Randsted" <rand...@online.no> knottet:
>Her skulle jeg være flink å gi plantene mine litt stell, men hva skjer jo de
>har blitt "hengehuer" alle sammen...???
>Pengetreet fikk ny potte og jord etter at den gamle var så liten at planten
>veltet til stadighet. Sitrongranien ble stusset litt (avleggere som ikke
>slår rot, hvorfor?), den fikk også ny jord, takken er nok ett hengehue.
>Hva gjør jeg feil? Vet at det kanskje var litt tidlig å skifte jord, men tok
>sjansen på det. Dumt kanskje?

Jeg venter til vekstsesongen begynner med å potte om. Ting begynner først å
røre på seg i slutten av mars. Det kan godt hende du var litt tidlig ute og
har forstyrret plantene i sin naturlige vekstsyklus.

>Kanskje noen har et forslag på grønne planter som kan leve inne hos meg med
>vedfyring, støv osv... ? Har eføy, den har det bra ..........faktisk. :)

Vi har en masse grønne planter i slike omgivelser som du antagelig
beskriver (litt knapt..). Bananplante er et sort, flott tre. Schiffleraen er
blitt nesten 2 meter høy, mens gummifikenen sliter litt etter at den ble
flyttet. Tradisjonelle planter som Grønnrenner og Striperenner samt Hoya
(Porselensblomst) funker bra.

Espen Olsen

In theory, there's no difference between theory and practice, but in
practice there is.