Vår snart????

Eli

On Mon, 31 Jan 2000 21:09:59 +0100, "Audun Randsted"
<rand...@online.no> wrote:

>Det ligger 10 cm. med is over tulipanløkene mine, kan det bli et problem?
>Kan løkene fryse?
>

>Hilsen Turid
>
>- lengter etter våren (som kommer om 3-4 mnd) Brrrrr
>
>Også med angst for at mine 150 tulipanløker ikke skal blomstre til våren.
>
>:)

Løker tåler ganske mye. Nyt innelivet nå, og mal benker og gjør klar
redskap, så kan vi bare stupe i det når gradestokken kryper noen cm
opp.

Eli

Message has been deleted

Ole Petter Vik

In article <x1ml4.18768$in5.3...@news1.online.no>, "Audun Randsted"
<rand...@online.no> wrote:

> [...]
>
> - lengter etter våren (som kommer om 3-4 mnd) Brrrrr
>
> Også med angst for at mine 150 tulipanløker ikke skal blomstre til våren.

Tulipaner tåler en vanlig vinter. 10 cm is kan bli et problem senere.
Hvis isen ikke smelter, vil tulipanene kveles. Slik er det med de fleste
vekster. Pass på når vårsola dukker fram, og strø på litt sand eller
aske, så lager du luftehull.

--
Ole Petter Vik, Asker Hagelag.

kawii

Audun Randsted <rand...@online.no> skrev i
meldingsnyheter:x1ml4.18768$in5.3...@news1.online.no...

> Det ligger 10 cm. med is over tulipanløkene mine, kan det bli et problem?
> Kan løkene fryse?
>

> Hilsen Turid

Hei Turid!
Ingen problem med snø over tulipanløkene i januar.
Hva skulle det ellers være ute nå?
De tidligblomstrende løkene har "frostveske" i cellene og tåler masse.
Det skal utrolig mye til at tulipanløker fryser, også om de har kommet opp
litt fra jorda og det blir frost.
Ta de med ro!

Ole Jonny Larsen