GPS-spørsmål

Johnny Jensen

Har Tom-Tom (eller andre produsenter) alternativ til denne?
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=317451

--
Johnny Jensen

John Hilt

On Wed, 9 Jul 2008 08:43:12 +0200 Johnny Jensen
wrote in news:no.fritid.friluftsliv

>Har Tom-Tom (eller andre produsenter) alternativ til denne?
>http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=317451

Jeg har selv en eldre Garmin 60C, og er veldig fornøyd med den til
sjøkart og topografiske kart. Men til bilnavigasjon har jeg valgt en
Fujitsu Siemens Loox PDA med GPS og TomTom installert. Navigon
fulgte med, men i en gammel og ubrukelig versjon.

En relativt dyr løsning, men meget bra for mitt bruk. Jeg har ikke sett
vanntette alternativer til Garmin 60CSx, som har en skjerm som er
fantastisk bra i direkte sollys.

Christian Kavli

* Johnny Jensen @ 09.07.2008 08:43:

> Har Tom-Tom (eller andre produsenter) alternativ til denne?
> http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=317451

Hva skal du bruke GPS-en til?

Er det til friluftsliv så er Garmin uovertruffent -- den beste
modellen i dag er Colorado 300 [1] -- bla. bedre skjerm enn GPSMAP
60-serien.

Er det til bilbruk du skal bruke GPS-en er TomTom et godt alternativ
til Garmin. Selv har jeg en GO 730 Traffic [2] som jeg er veldig
fornøyd med.

[1]: https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=11019
[2]: http://www.tomtom.com/products/product.php?ID=467&Category=0&Lid=16

--
christian,
www.ckavli.com

"Assumption is the mother of all fuckups"

signature.asc

Einar Ryeng

In no.fritid.friluftsliv Christian Kavli <c...@ckavli.com> wrote:

> Hva skal du bruke GPS-en til?

> Er det til friluftsliv så er Garmin uovertruffent -- den beste
> modellen i dag er Colorado 300 [1] -- bla. bedre skjerm enn GPSMAP
> 60-serien.

Jeg er enig i at Garmin er bra, men jeg ser ikke bort fra at Magellan
har like gode enheter. (Har aldri brukt Magellan selv, og jeg vet
generelt lite om dem, men eXplorist-modellene ser kurante ut på
spesifikasjonene i det minste.)

Colorado 300 har dessverre dårligere batterilevetid enn både 60 CSx og
eTrex H-serien, så om man har lyst å ha GPSen stående på kontinuerlig
for å lagre sporlogg må man ha med flere ekstra batterisett på en
Colorado 300 enn på de andre. Her er forøvrig eTrex bedre enn GPSMAP
60-serien også, så jeg tror det er en ganske direkte sammenheng mellom
skjermstørrelse og batterilevetid.

(FUT satt)

--
Einar Ryeng

Frode Tangen

Har selv sjekket ut en del varianter, og kommet til at Magellan sin siste
modell Triton 2000 ligger et hestehode foran det meste,- se omtale:
http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=65214

Mvh

Frode Tangen

"Einar Ryeng" <ein...@pvv.ntnu.no> skrev i melding