Jeg har ett Trangia Stormkjøkken som er noen år gammelt nå, sikkert 10-15 år
nå.
Har også kjøpt en gassbrenner til denne nå som jeg er litt usikker på merke,
men tror det er PlainAir. Det er ett merke på toppen av brenneren som er
likt som det merket som er på gassflaskene fra PlainAir. Den bruker slike
gassbeholdere (Butane-Propane) som man skrur fast i ventilen. (Heter disse
noe spesielt?)
Til sommeren skal jeg på sykkeltur til Scotland, mitt spørsmål er som
følgend:
Får jeg tak i disse gassbeholderne i Scotland?
Eller bør jeg heller satse på å bruke spritbrenneren som fulgte med
stormkjøkkenet?
Kan man ta med seg slike gassbeholdere fra Norge i bagasjen når jeg skal
fly?
Er det ellers noen restriksjoner med tanke på frakt og eller bruk av slikt i
Scotland?
Ha en fin tur-sommer
Hilsen
Øyvind Steinnes
er det slike du snakker om?
http://www.greatoutdoorsdepot.com/primus-cartridges.html
de får du tak i på de "outdoor shops" jeg har vært innom i Skottland.
> Eller bør jeg heller satse på å bruke spritbrenneren som fulgte med
> stormkjøkkenet?
>
> Kan man ta med seg slike gassbeholdere fra Norge i bagasjen når jeg skal
> fly?
nei.
> Er det ellers noen restriksjoner med tanke på frakt og eller bruk av slikt i
> Scotland?
nei, sålenge du ikke tar de med på fly skulle det gå greit.
husk at det ikke er noen allemannsrett i Skottland, så hvis du telter
utenfor campingplass er det greit å gjemme seg litt bort, alternativt
spørre grunneier.
/ot