Noen som har synspunkter på denne?
Kanoen skal brukes som "familiekano" på hytta, stille vann og ikke
voldsomt med oppakning.
--
Pål Vedal
Mvh
Thomas Hansen
Danmark
Har padlet litt Coleman da jeg jobbet i Forsvaret på Evenes Flystasjon
og likte den ganske bra. Den er litt myk i bunnen og buler gjerne litt
opp dersom to stykker padler i den uten oppakning. Det gjør at den
ikke er så lett å få fart på da. Den er jo meget slitesterk og tåler
en trøkk noe sopm kan være en fordel når ungene bruker den. Såvidt jeg
husker flyter den godt på grunn av det materialet den er bygd av.
Jeg kjøpte meg selv en Scott 16 eller 17 hos Bull på Majorstua her for
et par-tre år siden. Det er en rimelig glassfiberkano, men den er lett
og forholdsvis rask etter min ringe erfaring. Den har fått noen
skraper som jeg vel kanskje kunne gjort noe med (dersom det er noen
som har noe forslag til hvordan jeg kan behandle riper i rød gelcoat
på en enkel måte er jeg åpen for ideer), men det er ikke noe alvorlig.
Det glupeste jeg gjorde da jeg kjøpte meg kano var imidlertid ikke
nødvendigvis valget av kano, men valget av årer. Vi kostet på oss
skikkelig lette og gode bent-shaft årer. De trenger ikke være så lange
som padleårer vanligvis er så da slipper man å løfte årene så høyt og
det setter man pris på etter å ha padlet en dag eller tre... selv om
årene kjennes lette ut på butikken, blir de tunge etter noen timers
aktiv padling. De kostet vel 750 kr. stk, men er verdt hver krone. Har
du ikke råd til to så kjøp ei til dama så får du nok lov til å kjøpe
deg også maken når hun får testet forskjellen...
Dag