Foto lerret

jens eilertsen

Hei

Ville bare høre om det er noen som har noe erfaring på området, altså
om det er noen som har fått printet ut noen bilder på lerret? Har
Lenge hatt lyst til å gjøre det, men har ikke fått fingra ut enda. har
googla litt og www.sumopix.com kommer på top - noen som har handla der
før? Snakka med noen på et annet forum som hadde handla og de var
førnøyd mht kvalitet og levering.

Hun ene hadde til og med fått en rabatt kode på 12%, den skulle visst
fungere enda, koden var sumo2011

Men finnes det noen andre som lerrets bilde produsenter?

Einar Ryeng

jens eilertsen <jensei...@gmail.com> writes:

> Ville bare høre om det er noen som har noe erfaring på området, altså
> om det er noen som har fått printet ut noen bilder på lerret?

Jeg har også planer om slikt, men de har blitt liggende litt på
vent. Jeg har imidlertid vært rundt på butikkene her i byen
(Trondheim) og sett på prøvebildene de har liggende ute, og man ser
variasjoner i både oppløsningen og hvor mye glans det er i
trykket.

Felles for de fleste butikkene er forøvrig at betjeningen har lite
kunnsap om lerretstrykkene, så du må ta informasjonen du får med en
klype salt og heller tenke selv. Jeg vet at ihvertfall Elite Foto ikke
lager lerretstrykkene selv, men bestiller fra en tredjepart, noe som
fort kan gjelde de andre kjedene også.

Uansett anbefaler jeg å undersøke flere butikker før du bestiller.

> [...]
> har handla der før? Snakka med noen på et annet forum som hadde
> handla og de var førnøyd mht kvalitet og levering.

Nei, men kom gjerne med erfaringer etterpå hvis du bestiller derfra.

--
Einar Ryeng

Per Larsen

On 19/01/11 14:51, jens eilertsen looked at the keyboard and bravely
tapped in the following:

<snipped>

> Men finnes det noen andre som lerrets bilde produsenter?

Tja, er det ikke mange (kanskje alle fotobutikker på nettet?) som gjør
det, da, f.eks. disse:

http://eurofoto.no/produkter/lerret/lerret-med-ramme/
http://www.japanphoto.no/forstorrelser/fotolerret/

--