Hvor kan man kjøpe metall i små mengder?

Anders Hørtvedt

Hallo;

Har nå (endelig) kjøpt meg metalldreibenk.
Etter å ha hatt benken i drift i et halvt år, synes jeg at jeg begynner å
få så nogenlunde tak på det.
Så kommer neste spørsmål: Vet noen om et sted som handler med metaller i små
mengder? Jeg tenker da f.eks på stål, aluminum, rustfritt osv i biter
passende som emner for diverse dreieprosjekter.
Vi snakker vel om biter på noen hekto oppover til noen kilo, i diverse
fasonger.

Akkurat nå trenger jeg f.eks et rundt aluminiumsemne, ca 150mm i diameter,
ca 35 mm langt.

Det jeg har gjort så langt, er å tigge biter hos lokale mekaniske
verksteder, som ofte har noe som passer, men jeg føler at det blir litt for
dumt i lengden.

Skraphandlere er jo et sted å begynne, men om noen har en forhandler av
slikt å anbefale, hadde jeg blitt takknemlig.
--
Anders Hørtvedt
3618 Skollenborg

Tore W

Hei!
Her i Trondheim kjøper vi metaller i smått hos en av stålgrossistene som har
et utsalg for oss *småforbrukere*. Kanskje du kan kontakte nærmeste
grossist, så får du sikkert greie på hvor du kan henvende deg.
MVH Tore W.

Anders Hørtvedt skrev i meldingen ...

A Pedersen

Anders Hørtvedt wrote in message ...

> [...]
>
>Skraphandlere er jo et sted å begynne, men om noen har en forhandler av
>slikt å anbefale, hadde jeg blitt takknemlig.

Hei Anders H.

Jeg var hos HELLIK TEIGEN ( mellom Hokksund og Drammen ) i sommer , da hadde
dem ca 10 tonn
med aluminums avkapp ( mest plater [ 10-30mm tykke ] fine til fresing , noe
firkant-stenger oxo ),
men jeg så oxo noen alu-rundbolt der

Jeg bet. ca 10-12 kr \ kg for alu (skrap-pris) . ( normal pris er ca 100,- \
kg )

( Kansje de oxo har noe igjen av den messing 25mm rundbolten jeg fikk litt
av ? )

Eller hvis jeg trenger noe spesielt bruker jeg VESTFOLD JERNLAGER i Tønsberg
der får du alle slags matr. i den lengden du ønsker ( detalj handel :-) !
Og hvis du trenger Micrometer , dreistål, gjengelær , etc.. gå du bare
over gata , der har de
'alt' på lager ( husker ikke hva det firm. heter ).

Mvh A.Pedersen
Kongsberg !

Anders Hørtvedt

A Pedersen <axel...@nospamplease.online.no> skrev i

> [...]
Tønsberg
> der får du alle slags matr. i den lengden du ønsker ( detalj handel :-) !

Takk for tipset! Da blir det nok en tur til Hellik Teigen når tida tillater
det.

martin...@gmail.com

hei hei Tore, dette er lenge siden, men jeg håper jeg får svar likevel.
Hva heter denne stålgrossisten i Trondheim?
Jeg vil dit og kikke på utsalget!

Hjertelig hilsen martina