Kaffebrenneriet i Drammen

Inger Hagen

Jeg er interessert i gamle fotografier. Nå lurer jeg på om det er noen som
har, eller vet hvor man kan finne er fotografi av det gamle kaffebrenneriet
i Mallinggata i Drammen. Hva var det riktige navnet på det forresten?

Hilsen Inger Hagen

brsve...@gmail.com

Min morfar Thor Pedersen eide og drev "Kaffebrenneriet Patent". Han solgte det på slutten og så kjøpte/eksproprierte kommunen det på et senere tidspunkt for å bygge Drammenshallen. Jeg har ett bilde av morfar som står utenfor porten etter at han hadde solgt. Det viser lite av selve kaffebrenneriet. Jeg har forsøkt å få tak i bilder hos DT, men de har ikke oversikt over slikt.