Giftdeponi i Oslofjorden

Jan Kjetil Andersen

Jeg håper det er flere enn meg som syns det er hårreisende at man ut fra
snevre økonomiske hensyn velger den dårligste løsningen for dette avfallet.
Det er fullt muligå rense avfallet og lagre det på land. En epostaksjon er
startet og er det noen som vil starte en mer håndfast aksjon så er jeg med.

Se

http://www.bellona.no/no/forvaltning/primaernaring/sedimenter/42013.html

og

http://www.noap.no/opprop/

--
Jan Kjetil

Ųyvind Seland

Krava til Bellona ser fornuftige ut med fyrste augekast, men det andre?
Lagre sedimentene på land? Rense sediment på ein enkel måte?

Rensing av sediment i den grad det er teknisk mogleg,
vil vere så dyrt at det er billegast å la det ligge der det er i indre havn. Det vil sige ut til friluftsområder
Lagre det på land utan rensing ---> grunnvatn + avrenning til havet.
Lagre det på Langøya utanfor Holmestrand? Sannsynlegvis ikkje altfor dyrt, men det betyr
at Langøya blir fylt opp med mindre farleg avfall enn det som er tanken, og ein må finne ein annan
plass til spesialavfall.

Til argumentet om Dramstadbukta. Den viktigaste grunnen til at dette blei stoppa var at mudderet kom
utanfrå og ikkje lokalt.

Øyvind Seland

kevinga...@gmail.com

hallo,
Jeg er en person som tilbyr lån til internasjonale. Du har en kapital
som vil bli brukt til å gi kort- og langsiktige lån som spenner fra enkeltpersoner
4000 € til 5.000.000 € til alle er seriøse i ekte behov, rate
Renter er 2% per år. J'octroie lån på følgende områder:

økonomisk *
* Hjemslån
* Investeringslån
* Automatisk lån
* Gjeldskonsolidering
* Oppkjøp av kreditt
* Personlig lån
* Du er fanget

Jeg kan hjelpe deg på alle disse områdene.

Min epost er: kevinga...@gmail.com
Jeg står til din disposisjon for å møte kundene mine innen maksimalt 3 dager etter mottak av forespørselen din.

Jeg er fortsatt til din disposisjon.