Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Pen kjøkkentrapp?

56 views
Skip to first unread message

Robert-

unread,
Jun 4, 2004, 3:38:23 PM6/4/04
to
Har endel høye skap. Finnes det en kjøkkentrapp eller noe lignende
med 3 trinn som ser såpass ut at man kan ha det stående inne i en
leilighet?

Robert-
--
-----------------------------------------------------------------
Spam lovers: ab...@inwind.it,dall...@jumpy.it,inv...@artprice.com,
kris...@online.no, webm...@artprice.com, mark...@artprice.com,
in...@kjws.com,he...@surveilance.no,rentin...@tiscali.it

B. Fossum

unread,
Jun 5, 2004, 3:51:00 AM6/5/04
to

"Robert-" <rob...@loke.unik.no> skrev i melding
news:c9qj3f$p3t$1...@maud.ifi.uio.no...


Hva med en slik?
http://www.antikvitet.net/blaa/stort.asp?selbinr=9736
http://www.storbyen.dk/stol.htm

Tror slike finnes i litt mer moderne utgaver også.

evt.
http://www.ikea.no/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=16&langId=-14&catalogId=10101&productId=15641.

--
Bjørn

Robert-

unread,
Jun 5, 2004, 4:53:03 AM6/5/04
to
B. Fossum <som...@somwhere.any> wrote:
>> Har endel høye skap. Finnes det en kjøkkentrapp eller noe lignende
>> med 3 trinn som ser såpass ut at man kan ha det stående inne i en
>> leilighet?
>

Takk for tipsene, men disse ser veldig hjemmesnekrede ut og har
helt feil stil for leiligheten.

Er nok ute etter noe atskillig mer moderne enn dette.

Kjell T Svindland

unread,
Jun 5, 2004, 10:47:36 AM6/5/04
to
Robert- <rob...@loke.unik.no> wrote:

> Har endel høye skap. Finnes det en kjøkkentrapp eller noe lignende
> med 3 trinn som ser såpass ut at man kan ha det stående inne i en
> leilighet?

Så en løsning på TV2, nr19 spesial, som noen vil synes er litt lur:
Trapp som kan klappes sammen og dyttes inn i sokkelen på et skap.
Frontplata på sokkelen i det aktuelle skapet var en integrert del av
trappa, og det så veldig fint ut når den var stuet bort.

Ulemper: Noen sekunders bretting hver gang trappa skal brukes eller
gjemmes, samt at dette så ut til å være så integrert i
kjøkkeninnredningen at man sannsynligvis bør tenke på dette allerede når
man velger kjøkkeninnredning.


--
Kjell T Svindland The suespammers.org mailserver is located
69°41'N, 18°58'E in California; do not send unsolicited
bulk email or unsolicited commercial
http://home.no.net/kjellts/ email to my suespammers.org address

une

unread,
Jun 5, 2004, 11:37:51 AM6/5/04
to

"Robert-" <rob...@loke.unik.no> skrev i melding
news:c9qj3f$p3t$1...@maud.ifi.uio.no...
> Har endel høye skap. Finnes det en kjøkkentrapp eller noe lignende
> med 3 trinn som ser såpass ut at man kan ha det stående inne i en
> leilighet?

Det gå jo an å ta kontakt med en hvilken som helst håndtverker ala snekker,
sveiser osv (eller en yrkesskole, de er alltid på jakt etter oppdrag). så
kan du få akkurat det du vil ha. Det behøver ikke koste så mye heller for
det er jo du som designer den.

Une


Robert-

unread,
Jun 6, 2004, 5:28:14 AM6/6/04
to
une <u...@novy.no> wrote:
> Det gå jo an å ta kontakt med en hvilken som helst håndtverker ala snekker,
> sveiser osv (eller en yrkesskole, de er alltid på jakt etter oppdrag). så
> kan du få akkurat det du vil ha. Det behøver ikke koste så mye heller for
> det er jo du som designer den.

Da må jeg designe den selv. Det må da finnes noe slikt som blir
produsert allerede idag. Snekker er uaktuell og om en sveiser
skal mekke dette selv tviler jeg på at finishen blir helt på topp.

Joachim Lous

unread,
Jun 7, 2004, 8:24:26 AM6/7/04
to
Robert- <rob...@loke.unik.no> skrev:

> Da må jeg designe den selv.

De kan sikkert komme med noen forslag. Noen håndtverkere driver jo faktisk
med å lage egendesignede møbler for folk.

> Det må da finnes noe slikt som blir
> produsert allerede idag.

Kan jo hende, men alt jeg har sett av slikt hittil har vært utpreget
"praktisk" i design og utførelse.

> Snekker er uaktuell

?

> og om en sveiser
> skal mekke dette selv tviler jeg på at finishen blir helt på topp.

En dyktig sveiser som er vant til interiøarbeider kan utmerket godt
lage en pen, jevn overflate, enten du vil ha malt, børstet eller polert
finish.

--
+-------------------------------------------------------------------------+
|Bruk kun originalt tilleggsutstyr. |
+-------------------------------------------------------------------------+
Joachim Lous joachim(a)lous.org

Robert-

unread,
Jun 7, 2004, 9:22:40 AM6/7/04
to
Joachim Lous <address...@example.net> wrote:
> Kan jo hende, men alt jeg har sett av slikt hittil har vært utpreget
> "praktisk" i design og utførelse.

Høres ypperlig ut, bare finishen passer til innendørs bruk.

>> Snekker er uaktuell
>
> ?

Det er ikke alle som har "hyttestil" hjemme.

Marianne Kristiansen

unread,
Jun 7, 2004, 9:29:41 AM6/7/04
to
On 7 Jun 2004 13:22:40 GMT, Robert- wrote:

>>> Snekker er uaktuell
>>
>> ?
>
> Det er ikke alle som har "hyttestil" hjemme.

Uten at jeg er snekkerkyndig; Jeg tror du har et litt for snevert syn på
hva en møbelsnekker kan gjøre dersom du tror det betinger hyttestil.

--
Marianne Kristiansen
http://home.no.net/mixelite

Robert-

unread,
Jun 7, 2004, 9:53:02 AM6/7/04
to
Marianne Kristiansen <mixe...@hotmail.com> wrote:
>>>> Snekker er uaktuell
>>>
>>> ?
>>
>> Det er ikke alle som har "hyttestil" hjemme.
>
> Uten at jeg er snekkerkyndig; Jeg tror du har et litt for snevert syn på
> hva en møbelsnekker kan gjøre dersom du tror det betinger hyttestil.

Ok, har engang sett noe som kunne passet. Den var sammenleggbar
av metallrør dekt av hvit folie(?) og på trinnene var det sort gummi.
Veldig enkel og funksjonell design uten skarpe kanter.

Aner ikke hvor denne kom fra, men det må da finnes butikker som
fører slikt.

BTW jeg har både snekkrere og sveisekyndige i familien. Beklager at
brukte ordet "pen" når jeg snakket om interiør, mange i Norge ser da
straks for seg rosemaling og broderte duker.

Kjell T Svindland

unread,
Jun 7, 2004, 5:41:14 PM6/7/04
to
Robert- <rob...@loke.unik.no> wrote:

> Har endel høye skap. Finnes det en kjøkkentrapp eller noe lignende
> med 3 trinn som ser såpass ut at man kan ha det stående inne i en
> leilighet?

Har du kjøkken- eller spisestuestoler i leiligheten? Bruk en slik, og du
trenger ikke lete etter ei trapp.

Robert-

unread,
Jun 8, 2004, 2:02:10 AM6/8/04
to
Kjell T Svindland <kje...@suespammers.org> wrote:
>> Har endel høye skap. Finnes det en kjøkkentrapp eller noe lignende
>> med 3 trinn som ser såpass ut at man kan ha det stående inne i en
>> leilighet?
>
> Har du kjøkken- eller spisestuestoler i leiligheten? Bruk en slik, og du
> trenger ikke lete etter ei trapp.

Jo, men de har tøy-sete og smal "beinføring". Med 3 trinn ville
jeg også kommet meg litt høyere opp.

Jarl Grøneng

unread,
Jun 8, 2004, 2:11:46 AM6/8/04
to
In article <ca3kp2$5e4$1...@maud.ifi.uio.no>, Robert- wrote:
> Kjell T Svindland <kje...@suespammers.org> wrote:
>>> Har endel høye skap. Finnes det en kjøkkentrapp eller noe lignende
>>> med 3 trinn som ser såpass ut at man kan ha det stående inne i en
>>> leilighet?
>>
>> Har du kjøkken- eller spisestuestoler i leiligheten? Bruk en slik, og du
>> trenger ikke lete etter ei trapp.
>
> Jo, men de har tøy-sete og smal "beinføring". Med 3 trinn ville
> jeg også kommet meg litt høyere opp.

Hva med en liten gardintrapp, sånn sammenleggbar? Har selv en slik, og
er grei fordi den kan slås sammen og settes i et skap elns.

--
Jarl

Don't Use System.out.println! Use Log4j

Arvid Grøtting

unread,
Jun 8, 2004, 3:20:24 AM6/8/04
to
"B. Fossum" <som...@somwhere.any> writes:

> http://www.ikea.no/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=16&langId=-14&catalogId=10101&productId=15641

Jeg har denne, og siden ubehandlet bjørk er litt upraktisk har jeg
oljet den.

Den er enkel, stødig, praktisk og pen, etter min ringe mening, og den
står godt til det ganske nyoppussede og lekre kjøkkenet mitt.

(Det skal sies at kjøkkenet mitt har mye (lakkert) bjørk og oljet
(bøk) fra før.)

Ellers forstår vi vel hva som menes her, men "kjøkkentrapp" betyr vel
noe annet? Jeg hadde kjøkkentrapp til jeg flyttet kjøkkenet vekk fra
trappa i forfjor...


--

Arvid

Robert-

unread,
Jun 8, 2004, 4:25:18 AM6/8/04
to
Jarl Grøneng <ra...@online.no> wrote:
>>>> Har endel høye skap. Finnes det en kjøkkentrapp eller noe lignende
>>>> med 3 trinn som ser såpass ut at man kan ha det stående inne i en
>>>> leilighet?
>>>
>>> Har du kjøkken- eller spisestuestoler i leiligheten? Bruk en slik, og du
>>> trenger ikke lete etter ei trapp.
>>
>> Jo, men de har tøy-sete og smal "beinføring". Med 3 trinn ville
>> jeg også kommet meg litt høyere opp.
>
> Hva med en liten gardintrapp, sånn sammenleggbar? Har selv en slik, og
> er grei fordi den kan slås sammen og settes i et skap elns.

Det var akkurat det jeg mente, men ikke i ubehandlet aluminium
slik som de fleste har.


Tobert-

Robert-

unread,
Jun 8, 2004, 4:26:40 AM6/8/04
to
Arvid Grøtting <arv...@regina.uio.no> wrote:
> Ellers forstår vi vel hva som menes her, men "kjøkkentrapp" betyr vel
> noe annet? Jeg hadde kjøkkentrapp til jeg flyttet kjøkkenet vekk fra
> trappa i forfjor...

Dårlig ordvalg av meg, liten gardintrapp var det jeg mente.

Joachim Lous

unread,
Jun 8, 2004, 7:23:02 AM6/8/04
to
B. Fossum <som...@somwhere.any> skrev:
>
> http://www.ikea.no/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=16&langId=-14&catalogId=10101&productId=15641.

Godt ekempel på at tre ikke er det samme som hyttestil. Særlig hvis
man oljer den tror jeg nok den gir helt andre assosiasjoner.

Siden den vel er til hjemmemontasje kunne man til og med enkelt få til
forskjellig finish på delene. Halvblankt hvitt eller matt svart
understell og oljede trinn, f.eks.

--
+-------------------------------------------------------------------------+
|Fanget med delfinvennlige metoder. |
+-------------------------------------------------------------------------+
Joachim Lous joachim(a)lous.org

Marianne Kristiansen

unread,
Jun 8, 2004, 8:00:39 AM6/8/04
to
On Tue, 8 Jun 2004 11:23:02 +0000 (UTC), Joachim Lous wrote:

>>
>> http://www.ikea.no/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=16&langId=-14&catalogId=10101&productId=15641.
>
> Godt ekempel på at tre ikke er det samme som hyttestil. Særlig hvis
> man oljer den tror jeg nok den gir helt andre assosiasjoner.

Ellos har en tilsvarende der nederste trinn er til å vippe inn.

Gerd Nilsen

unread,
Jun 26, 2004, 8:31:11 AM6/26/04
to
Det du kanskje trenger er en høy barstol, med to trinn som vippes in under
stolen når man ikke trenger dem.
Min mor har en slik, kjøpt på 70-tallet engang - har dessverre ikke sett dem
i butikk nylig, men det at det engang var mulig å kjøpe en slik, indikerer
at de sikkert finnes et sted, siden det er et utmerket produkt.
Hvis du av en eller annen grunn virkelig vil ha en stige, er
jernvareforretninger gjerne mer innovative enn møbelbutikker.
Gerd

"Robert-" <rob...@loke.unik.no> wrote in message
news:c9qj3f$p3t$1...@maud.ifi.uio.no...

0 new messages