Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Terassegulv ved inngangsparti

0 views
Skip to first unread message

Řivind Fladeby

unread,
Mar 26, 2002, 2:32:43 AM3/26/02
to
Har tenkt å lage en platting foran trappen ved inngangspartiet. Valget står
mellom mur, heller, eller
et vanlig terassegulv.
Er det noen som har noen erfaringer med terassegulv ved inngangspartiet.
Blir det fort slitt ved "daglig" bruk. Er det glatt om vinteren? Andre ting
å tenke på?

Takk for svar!


Bjørn Rehoff Larsen

unread,
Mar 26, 2002, 5:05:27 AM3/26/02
to

"Øivind Fladeby" <fla...@hrp.no> skrev i melding
news:10171280...@news.hrp.no...

Hadde en gang en tretrapp, med terassebord på repoet. Den ble jo litt stygg
med tiden og etter noen år malte jeg den.
Ved væreomslag fra fuktig til frost ble den glatt. Brukte litt salt
Hilsen
Bjørn


Per W.

unread,
Mar 26, 2002, 5:20:59 AM3/26/02
to

"Øivind Fladeby" <fla...@hrp.no> wrote in message
news:10171280...@news.hrp.no...

Hvis du bor et sted med mye mus, så trives de under et vanlig terasse gulv.
Jeg ville selv lagt heller da det er mye enklere å holde rent og så er det
jo slitesterkt, men det er vel en del mere jobb med å få lagt det ordentlig
med hensyn på telehiv osv.

/Per W.


Asle Bjerva

unread,
Mar 26, 2002, 4:25:09 PM3/26/02
to
"Per W." <p...@slettmegpwb.nu> skrev i melding
news:fYXn8.9004$N77.1...@news.world-online.no...

Jeg har en terrasse ved inngangen.
Det fungerer fint, men kan bli glatt spesielt hvis det rimer. Snø / is er
ikke noe problem.
Jeg har CC på 50 og 48*198 bjelker og 28*120 bord som er skrudd.
Jeg hater terrasser som svikter når jeg går :)
Tre år, to oljinger = like fint.

Tre er deilig, det tørker fortere enn heller, og det er mindre jord / skitt
å dra inn.

Har også sett noen som legger på en terrassematte som så fryser fast om
vinteren, og da er ikke lenger glatt overflate noe problem

--
Asle Bjerva, Oslo
(Fjern spamfilter '9' for Epost)


Kjetil Bull

unread,
Apr 2, 2002, 2:33:59 AM4/2/02
to
Bjørn Rehoff Larsen skreiv:

> Hadde en gang en tretrapp, med terassebord på repoet. Den ble jo litt stygg
>med tiden og etter noen år malte jeg den.
>Ved væreomslag fra fuktig til frost ble den glatt. Brukte litt salt

Saltbruken din medførte nok at den blei relativt raskt stygg.

Kjetil

--
1992 Kawasaki Zephyr 1100 * 1972 Puch VZ50V Dakota
1993 Izh Jupiter-5, 350ccm * DoD #2206 * Squid 12.691

Kjetil Bull

unread,
Apr 2, 2002, 2:34:02 AM4/2/02
to
Øivind Fladeby skreiv:

Jeg har ei ganske stor platting foran huset, den er såvidt jeg vet
lagt i 97 (jeg kjøpte huset i 2000), og er ikke behandla etter den
tid. I år trenger den litt behandling, men det ser ikke ut til å være
forskjell på slitasje der det gås daglig og der det er mindre
slitasje.

Jeg har ikke hatt plager med glatte planker, når det har vært glatt,
har det som regel vært fordi det ligger is/snø oppå.

0 new messages