Norske landslag med ny logo

sigv...@yahoo.no

De norske landslagene i fotball får nå ny logo:
http://www.fotball.no/files/%7B97A76E8E-76D9-420C-987F-45736DBEE90F%7D.jpg

Riktig flott er den.
Se også video:
http://www.fotball.no/webtv.asp?All=1&p=72550&progId=242406

Merk dere et meget viktig poeng: NFF er ikke (heldifgvis) på noen som
helst måte underlagt målloven. Derfor står det NORGE og *kun* NORGE i
logoen!

Hva sier du nå
Jardar Eggesbø Abrahamsen???

Mållaget har klart å true seg til å få den kunstige formen "Noreg"
brukt på sentrale nasjonale symboler som frimerker, mynter og sedler.
Nynorskfolket raser også over at Oslo-avisene Dagbladet, VG og
Aftenposten avstår fra å bruke nynorsk (Det er visstnok så synd på
bygde-journalister som må skrive på bokmål - dette forøvrig i
motsetning til ansatte i f.eks. helsevesenet som tvinges til å skrive
på nynorsk).

Men denne gangen er Mållaget fullstendig maktesløse! Overfor NFF
kommer de ingen vei med korstoget sitt. Nynorskfolket står denne gang
igjen med et enkelt valg - akseptere at det står NORGE i landslagets
logo eller begynne å heie på Sverige.

Sigvald

Trond Svendsen

<sigv...@yahoo.no> skrev:

>De norske landslagene i fotball får nå ny logo:
http://www.fotball.no/files/%7B97A76E8E-76D9-420C-987F-45736DBEE90F%7D.jpg

>Riktig flott er den.

Personlig ville jeg nok har foretrukket vårt nasjonale symbol, det Norske
flagget.
Men det er kanskje ikke lenger politisk korrekt med et flagg som inneholder
et kristent kors?

--
Trond

Chrisjoy

On 20 Mai, 17:38, sigva...@yahoo.no wrote:
> De norske landslagene i fotball får nå ny logo:http://www.fotball.no/files/%7B97A76E8E-76D9-420C-987F-45736DBEE90F%7...
>
> Riktig flott er den.

Det vet jeg ikke, men de har klart å få med seg poenget, at det å bo i
Norge er som å leve med slanger.

Brumle Måseegg

Chrisjoy skrev:

> Det vet jeg ikke, men de har klart � f� med seg poenget, at det � bo i
> Norge er som � leve med slanger.

Da synes jeg du skulle ta konsekvensen av det og forlate landet som
har så forfærdelige lover. Jeg har forlengst foreslått Sudan hvor det
er tydelig at ditt system er rådende.

Jardar Eggesbø Abrahamsen

I artikkel <a593f263-5b72-48a4...@x35g2000hsb.googlegroups.com>
skreiv sigv...@yahoo.no <sigv...@yahoo.no>:

> Hva sier du nå
> Jardar Eggesbø Abrahamsen???

Hm? Kva eg seier om at ein privat organisasjon skriv som dei lystar? Ein
organisasjon som ikkje eingong interesserer meg? Kvifor skulle eg seia
noko om dei? Eg kan jo ikkje gå rundt og seia noko om alt og alle. Skulle
eg seia noko om middagen du åt i går? Og kvifor skal _eg_ seia noko? Er
det fordi eg skriv nynorsk i det daglege at eg er kvalifisert?

Hm, kva meiner du om Eurovisjonens songkonkurranse, du som er bokmålsmann?

Jardar

John Stensbye

"Jardar "Eggesbø" Abrahamsen" <jar...@nvg.ntnu.fjern-dette.no.invalid> skrev
i melding news:slrng37fh8...@sabre-wulf.nvg.ntnu.no...

Fjernet nsf da man nå er ute av landslaget! :)

ESO, Eurovision Song Contest, har selvsagt forlengst
utspilt sin rolle, ikke minst da Finland vant for et par år siden.
Og når man så igår så hvem som gikk videre, og ikke minst,
hvem som ikke gikk videre, bekrefter jo dette bare saken.

Det er fortsatt artig at Språkrådets egen hjemmeside har adresse
www.sprakrad.no , dette er kanskje noe de snarest burde endre på?

JS

Pelle Birger Thomsen

Jardar Eggesbų Abrahamsen skrev:

> Hm, kva meiner du om Eurovisjonens songkonkurranse, du som er bokmålsmann?

:-)

Thomas Skogestad

* John Stensbye

| Det er fortsatt artig at Språkrådets egen hjemmeside har adresse

| http://www.sprakrad.no , dette er kanskje noe de snarest burde endre på?

http://www.språkrådet.no/

De har også http://www.sprakradet.no/

Men http://www.språkråd.no/ er reklame for Domeneshop, selv om domenet
tilhører «Norsk språkråd», Postboks 8107 Dep, NO-0032 Oslo.

Språkrådet har registrert domenene sprakradet.no, sprakrad.no,
nordisk-sprakrad.no, språkrådet.no, termportalen.no, fagsprak.no,
fagspråk.no, termbanken.no og språkråd.no.

http://www.norid.no/domenenavnbaser/whois/?charset=UTF-8&query=NS24O-NORID

http://www.sprakradet.no/ [Språkrådets vanlige sider]
http://www.sprakrad.no/ [ditto]
http://www.nordisk-sprakrad.no/ [Nettsted for språknemndene i Norden]
http://www.språkrådet.no/ [Språkrådets vanlige sider]
http://www.termportalen.no/ [reklame for Telenor]
http://www.fagsprak.no/ [ditto]
http://www.fagspråk.no/ [ditto]
http://www.termbanken.no/ [svarer ikke]
http://www.språkråd.no/ [reklame for Domeneshop]

Thomas Skogestad

--
Store og små bokstavar i «iPod» (9.5.08) Nettstaden hardware.no publiserte
6. mai ein artikkel der det blir hevda at norske skrivereglar krev at

Pelle Birger Thomsen

denne var som jeg indikerte med smiley, ganske morsom,
men etterpå kom jeg på at det jo med en viss rett kan
hevdes at nynorsk, (som jeg personlig alltid har forsvart)
som kamp og språk-sak, har klare nasjonalistiske trekk.
Ergo kan man anta at nynorskbrukere er mer opptatt av
nasjonale symboler og/eller nasjonal egenart.
Slik sett kunne det vært interessant å undersøke hvor mange
som snakket/skrev tilnærmet normert nynorsk, som er for EU.

Men du mener kanskje at det bare har å gjøre med stahet ?
:-)

Ellers kan jeg rapportere fra oss bokmålsbrukere og eu-tilhengere
at vi har videresendt Deres spørsmål til Foreningen av 1948,
for et kvalifisert svar, på rett målføre.

Jardar Eggesbø Abrahamsen

I artikkel <qtudndOBL7g...@telenor.com>
skreiv Pelle Birger Thomsen <no...@noe.no>:

> [...]
> hevdes at nynorsk, (som jeg personlig alltid har forsvart)
> som kamp og språk-sak, har klare nasjonalistiske trekk.

For meg er nynorsk eit daglegspråk, og har fint lite med ideologi å gjera.
Difor er det eg spør om kva folk meiner om MGP, «du som er bokmålsmann».
Det vert berre dumt.

Jardar
--
Eit fyseleg, humsk, hyrleg, smakeleg, forskamma og høvla ty
med fatteleg mange bønhøyrlege lemper.

Pelle Birger Thomsen

> [...]

> Difor er det eg spør om kva folk meiner om MGP, «du som er bokmålsmann».

Jeg tror alle fikk med seg poenget,
det var ikke såå komplisert.

Jardar Eggesbø Abrahamsen

I artikkel <qeOdnXv2WPt...@telenor.com>

skreiv Pelle Birger Thomsen <no...@noe.no>:

> Jeg tror alle fikk med seg poenget,

> det var ikke såå komplisert.

Jau, for meg var det komplisert. Eg er nynorskmann, veit du, så eg måtte
skriva det slik at eg fekk det med meg. ;)

Øyvind Segrov

Jeg vet at du og Chrisjoy er meget uenige, men du burde ta deg et
sekunds pause og se humoren i det Chris skriver. Det var jo en ytterst
festlig posting:)

Brumle Måseegg

Øyvind Segrov skrev:

Ja det har du helt rett i. Jeg har hatt mangen god latter over de
Joyske skriverier. Men jeg må medgi at det ikke alltid er like lett å
se hva som er tilsiktet.

Trond Svendsen

"Brumle Måseegg" <herman...@gmail.com> skrev:

>Ja det har du helt rett i. Jeg har hatt mangen god latter over de
>Joyske skriverier. Men jeg må medgi at det ikke alltid er like lett å
>se hva som er tilsiktet.

Veldig korrekt av Segrov.
Personer her har ofte store problemer med å se all den humoren som fakstisk
er ganske dominerende i svært mange postinger.
Tror noen bare fullstendig "kobler ut" i hodet når de leser noe, og svarer
indignert eller alvorlig, mens det de svarer på også inneholder "noe" de
ikke fikk med seg.

--
Trond

Brumle Måseegg

Trond Svendsen skrev:

> Veldig korrekt av Segrov.

> Personer her har ofte store problemer med � se all den humoren som fakstisk
> er ganske dominerende i sv�rt mange postinger.
> Tror noen bare fullstendig "kobler ut" i hodet n�r de leser noe, og svarer
> indignert eller alvorlig, mens det de svarer p� ogs� inneholder "noe" de
> ikke fikk med seg.

Beklager, men den ondskapsfullhet som fyren legger for dagen,
harmonerer dårlig med humoristisk sans. Jeg har nok en del ganger
lurt på om han bare drev og fleipet, men - man spøker ikke med drømmer
om å utslette 99,5% av menneskene.

Han er dessuten en klar disippel av Ayn Rand på de fleste områder, og
hun var nok dessverre alvorlig ment.

Isachsen

Sikkert veldig riktig. Når man hverken kjenner hverandre eller ser
motparten, er det lett å gå glipp av eventuelle gåseøyne, tonefall og
annet som forteller at meningen ikke er helt slik den umiddelbart
fortoner seg.

Isachsen

Sigvald

On 21 Mai, 08:16, jar...@nvg.ntnu.fjern-dette.no.invalid (Jardar
Eggesbø Abrahamsen) wrote:

> Hm? Kva eg seier om at ein privat organisasjon skriv som dei lystar?

Hvorfor bryr du deg om hvorvidt organisasjonen er privat? VG,
Dagbladet og Aftenposten er også private - likefullt fnyser
nynorskfolket over at det ikke er nynorsk der. Nå skal jeg være
forsiktig med å sette likhetstegn mellom deg som privatperson og
Mållaget/nynorskfolket som gruppe, men du kan kanskje likevel forklare
hvorfor nynorskfolket er så opptatt av at det skal stå Noreg på en del
frimerker, mynter og sedler samt selvsagt på passet? Jeg går ut fra at
du skjønner at dette kan virke forvirrende for utlendinger?

Sigvald

Brumle Måseegg

Noreg er selve symbolet på nynorsken. Derfor var det voldsomme
protester da det ble foreslått å godkjenne "Norge" som sideform også
på nynorsk og vi kommer nok til å slite med dette kunstige navnet (som
ikke finnes i noen norske dialekter) helt til den siste nynorsktalende
blir begravet.

Jardar Eggesbø Abrahamsen

I artikkel <78cb41d6-5214-4227...@c65g2000hsa.googlegroups.com>
skreiv Sigvald <sigv...@yahoo.no>:

> Hvorfor bryr du deg om hvorvidt organisasjonen er privat? VG,
> Dagbladet og Aftenposten er også private - likefullt fnyser
> nynorskfolket over at det ikke er nynorsk der.

Det er to ting her som er litt rart. Det eine er det
argumentasjonstekniske, der du set likskapsteikn mellom eit individ og ei
gruppe på grunnlag av éin felles eigenskap. Det andre er samanlikninga
mellom marknad/målgruppe for eit språkleg produkt (nynorskbrukande lesarar
som er målgruppe for aviser, vil gjerne òg verta tekne på alvor) og det
faktum at underskrivne ikkje er interessert i sport og ikkje eingong
hugsar namnet på den organisasjonen som vart nemnd fremst i denne tråden.
Eg bryr meg fint lite om slikt som eg ikkje veit noko om, og eg skjønar
difor framleis ikkje kvifor det vart etterlyst at eg skulle seia noko om
det, eller kvifor det var eg som skulle seia noko om det.

> men du kan kanskje likevel forklare
> hvorfor nynorskfolket er så opptatt av at det skal stå Noreg på en del
> frimerker, mynter og sedler samt selvsagt på passet?

Av same grunn som at mange bokmålsbrukarar er opptekne av at «Noreg» ikkje
skal få monopol. Eg tippar det ligg noko emosjonelt om symbolverdi og
statleg aksept og sånt i det. Kva trur du, som er bokmålsbrukar?

> Jeg går ut fra at
> du skjønner at dette kan virke forvirrende for utlendinger?

Ja, aller helst burde landet heita Norway, slik at alle utlendingar som
lærer norsk, skal unngå å verta forvirra.

Men no tilbake til jobben, så får du skriva meir med andre i staden. Ha
det.

Jardar

John Stensbye

Eggesbø Abrahamsen) wrote:

> Hvorfor bryr du deg om hvorvidt organisasjonen er privat? VG,
> Dagbladet og Aftenposten er også private - likefullt fnyser
> nynorskfolket over at det ikke er nynorsk der.

Er det noe "nynoskfolket" ikke fnyser av, så snart de ser noen ikke har
nynorsk?

> [...]
> frimerker, mynter og sedler samt selvsagt på passet? Jeg går ut fra at
> du skjønner at dette kan virke forvirrende for utlendinger?

Som nevnt, utlendinger tror det er feiltrykk, og såldes meget sjeldne
frimerker/mynter :)

Igjen, hva har dette med fotball å gjøre..???

Trodde det var en uskikk med x-posting..

JS

Chrisjoy

On 26 Mai, 09:50, "John Stensbye" <stens...@online.no> wrote:

> Trodde det var en uskikk med x-posting..

Nei, det er en god skikk. Særlig når folk benytter det riktig.