Re: Risø: Vi gør brint billigere end olie

Sigvald

On Aug 12, 4:22 pm, "Michael Laudahn eOpposition"
<nuke.islamis...@your.earliest.convenience> wrote:
> Med overskudsstrøm fra vindmøllerne kan Risø-forskere nu fremsstille brint
> til en fjerdedel af råolieprisen.

Det er helt OK å skrive på dansk i norske grupper, men vennligst unngå
særdanske uttrykk som "brint" når du også sender til norske og svenske
grupper. Grunnstoffets korrekte er hydrogen - hvilket skulle være
kjent og forståelig for alle skandinaver. På norsk kan man også si
"vannstoff" - og på svensk "Väte" men ingen av disse foreldede
uttrykkene er tverrskandinaviske.

Sigvald

"Sigvald" <sigv...@yahoo.no> schrieb im Newsbeitrag

[...]

------------------------------

Jeg er godt klar over at de skandinaviske sprog ikke er identiske. Men kræv
ikke for meget, jeg skal oversætte interessante artikler som denne til et
antal andre sprog, og det tager flere timers arbejde.

Jeg synes interesserede nordmænd og svenskere skulle ikke have større
problemer at finde svar på sproglige spørgsmål som dette via internet.

--
Give us back our countries: Stop the criminal multiculturalism ideology
enforced upon the white world against the will of its peoples, leading to

tgped...@hotmail.com

Dansk uden særdanske udtryk?
Det er jo norsk, og det taler vi ikke i Danmark.

Torsten

HR

tgped...@hotmail.com skrev:

I Danmark?

Bor du inte i Sverige, skidrøv?

Bo Warming

Det er næppe sandt at energiprisen på den fremstillede brint er lavere end
oliens, hvis ikke tilskud o a pjat

Hvormange steder kan man bruge brintt?

tgped...@hotmail.com

On Aug 13, 12:56 pm, HR <swedenpir...@gmail.com> wrote:
> tgpeder...@hotmail.com skrev:

Nå, dansk kan du heller ikke.
Hvorfor skulle jeg bo i Sverige, bror lort?

Torsten

HR

tgped...@hotmail.com skrev:

Du skriver på svenska i swnet.politik.