Re: Kan jeg kastes ut på mistanke om prostitusjon?

Sigvald

On 4 Jul, 15:02, Islandsjenta
<gyejymvmhooctgchl8ihlnn7ktdbr...@user.narkive.com> wrote:
> Først og fremst, beklager om jeg legger denne tråden i feil kategori.

Ingen fare. jeg har lagt til <no.samfunn.seksualitet> og <no.fag.jus>

> Nå er det en selverklært vigilante som har fått det for seg at jeg selger meg fra leiligheten.

1. Det er enda ikke ulovlig å selge sex i dette landet. Det er sexkjøp
som er kriminalisert. Uavhengig av sannhetsgehalten i påstanden er det
derfor ingen som kan straffeforfølge deg for slikt. Dette følger av
grunnloven. En grunnlovsekspert fastslo rundt 2000 her i forumet at
"ingen kan straffes uten ved lov og dom". Forutsatt at påstanden er
løgnaktig kan du gå til injuriesøksmål mot "vigilanten". På samme måte
kan du saksøke vaktmesteren for å fare med ubegrunnede trusler.

2. Harald Mossige fremstår her som en typisk selvopptatt jærbu. Til
tross for at du indikerer at du er innflytter fra Island og er mest
fortrolig med bokmål, insisterer han på å besvare deg på nynorsk. En
del slike jærbuer har etter hvert stått åpent frem i Stavanger
Aftenblad også. Jeg undres noen ganger på om det kan ligge litt
mindreverdighetskompleks i forhold til oss byfolk fra Stavangerområdet
bak?

3. Pelle Thomsen mangler en hver troverdighet når han her forsøker å
fremstå som en som beklager seg over "anti-prostitusjons-moralistene".
I fjor høst var han fremst i rekken blant pøbelen som fordømte den
hedersmann Bård Hoksrud etter at denne hadde vært en tur i Riga.

Sigvald

Pelle Thomsen

On 05.07.12 11.11, Sigvald wrote:

> [...]
> I fjor høst var han fremst i rekken blant pøbelen som fordømte den
> hedersmann Bård Hoksrud etter at denne hadde vært en tur i Riga.

"Hedersmann" er en noe komisk betegnelse på en fyr som går på horehus,
men FrP'ere har jo en helt annen verdiskala enn normale skikkelige folk.
Det ser man jo bl.a. på kriminalitetsstatistikken der FrP'ere er over-
representert.

Ekte menn kjøper seg ikke damer, men det er jo noe ikke den fordekte
skaphomsen Ziggwalt har forutsetning for å forstå, selvfølgelig...

Forøvrig er det forskjell på å moralisere overfor kvinner som
prostituerer seg, og menn som kjøper prostituerte - enda et poeng
den svært så herpa hjernen din ikke har kapasitet til å fatte.

Hans Petter Nenseth

Den 05.07.12 02:41, skrev Pelle Thomsen:

> "Hedersmann" er en noe komisk betegnelse på en fyr som går på horehus,

Hvorfor det? Vi har en generasjon med eldre sjømenn hvor horekjøp var
standarden, nærmest en ilddåp for å bli voksen. Mange av disse kan
sikkert også kalles hedersmenn.

> men FrP'ere har jo en helt annen verdiskala enn normale skikkelige folk.

Her i Skien har 12 stykker blitt bøtelagt som kunder i en
bordellvirksomhetssak Tror du alle var FrPere?

Vi blir ikke kvitt prostitusjon uansett hva rødstrømper og
kristenmoralister måtte mene. Derfor skulle jeg gjerne sett det
legalisert, organisert og kontrollert på en eller annen måte.
Slavehandel og jenter som trekker på gata i mangel av andre muligheter
er selvfølgelig ikke noe jeg ønsker. Mere retning av "offentlige
horehus". Ingen burde skamme seg over hverken å selge eller kjøpe.

Jeg tipper det er rimelig utopisk.

Terje Henriksen

"Hans Petter Nenseth" <h...@nenseth.no> skrev i melding
Utopisk, skammelig og urent.
--
Terje Henriksen
Kirkenes

Pelle Thomsen

On 05.07.12 20.43, Hans Petter Nenseth wrote:

> Hvorfor det? Vi har en generasjon med eldre sjømenn hvor horekjøp var
> standarden, nærmest en ilddåp for å bli voksen. Mange av disse kan
> sikkert også kalles hedersmenn.

Det ligger ingen "heder" eller ære i å kjøpe seg sex - kan det være så
vanskelig å forstå da ?
Og det du snakker om er unntaket som bekrefter regelen - du referer
til i gamle dager da folk seilte utenriks i 2 år av gangen, det var
tradisjon å dra på horehus, og kundene var igoranter.
Det vi derimot vet i dag er at 95-99% av alle prostituerte er
sexmisbrukte, tvunget eller lurt inn i prostitusjonen.

Ideen om luksusprostituerte som bare ikke kan få nok pikk, og derfor
velter seg i senga med hvem som helst (!), er så bevisstløs at man
må være idiot for å tro det.
Dette finnes det forøvrig masse forskning på, men det pleier jo ikke
folk med din type argumentasjon v@re så interesserte i...

> Her i Skien har 12 stykker blitt bøtelagt som kunder i en
> bordellvirksomhetssak Tror du alle var FrPere?

Nei, men det skrev jeg da ikke heller.

> [...]
> er selvfølgelig ikke noe jeg ønsker. Mere retning av "offentlige
> horehus". Ingen burde skamme seg over hverken å selge eller kjøpe.

jeg følger dette resonnementet langt på vei - MEN
spørsmålet du og alle andre menn, for det er jo stort sett bare menn
som tror på den lykkelige hora - bør stille dere selv, er om dere synes
det ville være helt ok at mora deres eller dattera deres var hore.

Hvis du helt ærlig kan svare ja på det spørsmålet, så kan vi diskutere
videre...

OBS OBS - Nå vet jeg fra før at du ikke er ærlig Nenseth - så dette var
et lurespørsmål...

:-)

Hans Petter Nenseth

Den 05.07.12 13:00, skrev Terje Henriksen:

> Utopisk, skammelig og urent.

Jeg glemte å nevne en ting. Noen burde hatt det på blå resept. Du er nok
en av dem.

Hans Petter Nenseth

Den 05.07.12 15:29, skrev Pelle Thomsen:

> Det ligger ingen "heder" eller ære i å kjøpe seg sex - kan det være så
> vanskelig å forstå da?

Det er lett å si slikt av gammel kristenmoralsk vane. Jeg har kastet det
på båten.
Kan du begrunne hvorfor det skulle være uhederlig om det var legalt?

> Og det du snakker om er unntaket som bekrefter regelen - du referer
> til i gamle dager da folk seilte utenriks i 2 år av gangen, det var
> tradisjon å dra på horehus, og kundene var igoranter.

Det var de nok.

> Det vi derimot vet i dag er at 95-99% av alle prostituerte er
> sexmisbrukte, tvunget eller lurt inn i prostitusjonen.

Tenk om vi kunne snu den trenden ved å organisere det?

> Ideen om luksusprostituerte som bare ikke kan få nok pikk, og derfor
> velter seg i senga med hvem som helst (!), er så bevisstløs at man
> må være idiot for å tro det.

Jeg vet ikke at de ikke finnes, for å si det slik.

> Dette finnes det forøvrig masse forskning på, men det pleier jo ikke
> folk med din type argumentasjon v@re så interesserte i...

:)

> [...]
> som tror på den lykkelige hora - bør stille dere selv, er om dere synes
> det ville være helt ok at mora deres eller dattera deres var hore.

Interessant tanke. Hadde jeg hatt noe valg? Verre kanskje å få greie på
at ens kone gjennom 10 år har en fortid som prostituert?

> Hvis du helt ærlig kan svare ja på det spørsmålet, så kan vi diskutere
> videre...

Det får nesten noen som har opplevd det svare på.
Det er kanske ikke helt på jordet å tro at en del sexkjøpere ville blitt
rasende. Sikkert fundamentert i religiøse vrangfortestillinger om verdi
og eierforhold til sine medmennesker.

> OBS OBS - Nå vet jeg fra før at du ikke er ærlig Nenseth - så dette var
> et lurespørsmål...

Kan du komme med eksempler på det?

Pelle Thomsen

On 06.07.12 09.19, Hans Petter Nenseth wrote:

> Kan du begrunne hvorfor det skulle være uhederlig om det var legalt?

Og at ingen hadde giftet seg i kirka, mener du ?
Jada, det kan jeg.

> Tenk om vi kunne snu den trenden ved å organisere det?

Seksuelt misbruk og fattigdomsutviklingen blir jo ikke borte av den grunn...

> Jeg vet ikke at de ikke finnes, for å si det slik.

som sagt - ignoranse:

> [...]
> Det er kanske ikke helt på jordet å tro at en del sexkjøpere ville blitt
> rasende. Sikkert fundamentert i religiøse vrangfortestillinger om verdi

Den "vrangforestillingen" trenger da ikke være religiøst basert...
Hvis du "kjøper" noen, er det kort vei til ideen om at du eier dem.
Tilbud og etterspørsel er bra for produksjon, ikke for kontroll på
din egen kropp, eller selvrespekt, eller individets ukrenkelighet.

> Kan du komme med eksempler på det?

jepp, mange, og det kan du også.

:-)

Terje Henriksen

"Hans Petter Nenseth" <h...@nenseth.no> skrev i melding
Synd er en av metodene psykologer og psykiatere m/fjertefølje gjerne ser at
folk benytter for å få fjernet Gud fra dem. Jeg har blitt tilgitt for mine
synder og skal ikke synde mer.

--
Terje Henriksen
Kirkenes