Re: Det somaliske miljøet i Norge støtter terrorisme

Sigvald

On 8 Mar, 07:13, Brumle Måseegg <herman.bru...@gmail.com> wrote:

> Beste løsning på dette problemet vil vel være å få tilsatt en etiopier
> eller eritreer som saksbehandler. De er ikke på noen måte glade i
> sine naboer...

Sike ville derimot kunne være tilbøyelige til ukritisk til å slippe
inn sine egne. Med andre ord et tveegget sverd.

Forøvrig burde du som erklært bokmåls- og språkekspert brukt det
presise "ansatt" og ikke det tvetydige nynorskordet "tilsatt".

Sigvald

Brumle Måseegg

On 8 Mar, 18:00, Sigvald <sigva...@yahoo.no> wrote:

> Sike ville derimot kunne være tilbøyelige til ukritisk til å slippe
> inn sine egne. Med andre ord et tveegget sverd.

Neppe ukritisk. Men ettersom Eritrea er et mer utbygd land, hvor en
stor del av befolkningen har utdannelse og er vant til å arbeide, og
det ikke går rykter i Eritrea om slaraffenlandet Norge der man kan
leve uten å bekymre seg, så ser jeg ingen problemer med å få flere
innvandrere derfra. Somaliere med arbeidslyst reiser som kjent heller
til USA, der de integreres ganske lett.

> Forøvrig burde du som erklært bokmåls- og språkekspert brukt det
> presise "ansatt" og ikke det tvetydige nynorskordet "tilsatt".

Ansatt er som du sier et presist begrep som jeg vil reservere for en
korrekt ansettelsesprosedyre.......

Ompa Jompa

Sigvald wrote:

> Forøvrig burde du som erklært bokmåls- og språkekspert brukt det
> presise "ansatt" og ikke det tvetydige nynorskordet "tilsatt".

... for ikke å snakke om bruken av «oppsagd» ifm. nedskjæringer ...

zen...@gmail.com

On Mar 9, 7:31 am, Brumle Måseegg <herman.bru...@gmail.com> wrote:
> On 8 Mar, 18:00, Sigvald <sigva...@yahoo.no> wrote:
> (...) det ikke går rykter i Eritrea om slaraffenlandet Norge der man kan
> leve uten å bekymre seg (...)

Du verden for en imponererende innsikt i hvilke rykter som florerer i
det eritreiske folkedypet!