Aksjerabatt til kvinner - Fleip eller fakta?

Mysjkin

Kvinnene rømmer Oslo Børs kunne Dagens Næringsliv melde på fredag.
Ifølge tall fra Verdipapirsentralen var andelen kvinner som eier
aksjer bare 32 % i fjor mens den til sammenligning var 36 % i 1995.

Nå ivrer regjeringspartiene etter å gjennopprette situasjonen og
leter med lys og lykt etter mulige tiltak som kan sørge for
likestilling også på børsen. Jeg mener å huske at det ikke er lenge
siden en eller annen SVer ved navn Audun Lysbakken seriøst foreslo å
legge ned børsen, og nå skal de altså iversettes likestillingstiltak
samme sted. Fra SV-hold er har det kommet noen tiltaksforslag etter
helgens idedugnad hvorav ett har vekket min undring; nemlig et forslag
som går ut på å gi kvinner som handler aksjer 2 % rabatt(!).

Jeg kunne nå gitt meg i kast med å forklare de mange uhåndterlige
negative konsekvensene en slik privat ekspropriasjon vil medføre om
forslaget blir satt i live, men innser at forslaget er så åpenbart
tøvete at det ikke fortjener noen nærmere kommentar. Det er i det
hele tatt vanskelig å skille mellom hva som er fleip og hva som er
fakta når det reguleringskåte regjeringspartiet SV kommer med nye
idéer.

Mysjkin
--
http://mysjkin.blogspot.com/
http://www.mysjkin.blogspot.com/

Chrisjoy

Og vi rasjonelle ultrahøyereorinterte mennesker er særlig
takknemmlig for at du lot det være.
Vår tids største problem er at det ikke finnes den ide
idiotisk nok til at forslagsstilleren ikke får høflig og seriøse
omtale.

Hans Petter Nenseth

Etter en stund uttalte Chrisjoy følgende:

>Og vi rasjonelle ultrahøyereorinterte mennesker

Ekstremister er aldri rasjonelle.
--
Det er bedre å stille spørsmål om ting man ikke har greie på
enn å svare på ting man tror man har greie på

Erik Naggum

* Chrisjoy @2006-04-11 13:29Z

> Og vi rasjonelle ultrahøyereorinterte mennesker er særlig takknemmlig
> for at du lot det være.

Hæ? Lot være hva da? Har du /hverken/ tilstrekkelig teknisk kompetanse
til å sitere skikkelig /eller/ tilstrekkelig evne til å begripe
hensikten med og formen på innlegg her på Usenet til at du kan
re-etablere konteksten når du svarer på noe? Hvorfor i himmelens navn
skulle noen ta noe av det du sier i noe i /nærheten/ av alvorlig når du
ikke makter å skrive innlegg som har mening for noen andre enn deg
akkurat der og da du skriver dem? Hvor /dum/ er det mulig å bli uten å
dø av det, «Chrisjoy»? Er det dét du vil vise?

Erik Naggum
--
Member of: AAAS ACM AMS APS ASA EMS IEEE IMS MAA NYAS NBF NFF NMF
What do I read? See http://erik.naggum.no/sources-and-resources/

signature.asc

Chrisjoy

Kjære vesle Erik,

Du skriver mange gode innlegg på usenet. Din deltagelse
har gått over mange år. Innleggene dine er best når de
står fritt og er ikke en indignasjon iforhold til et annet innlegg.
Derimot, når du henger deg på en tråd i den opplagte
hensikt å ramme en person med ditt sinne, synes
konsentrasjonen din å gå fullstendig i oppløsning. Jeg
synes du skal benytte tiden til å skrive frittstående
hovedinnlegg, og avslutte dette -jeg vil vise deg min trass-
opplegget.

Forøvrig skulle man tro at en person med din erfaring
på usenet ville være istand til å sette opp din usenet-leser
til å vise deg hvilken replikk som er tilsvar til hvilket
innlegg, evt. skaffe deg en usenet-leser som tilbyr dette.
Siden dette ikke synes å stemme, så vil jeg anbefale en
slik på det varmeste. Det vil gjøre deg istand til bedre
å vurdere når du ikke er tjent med å forsøke å overføre
dine egne feil og mangler over på andre.

Dessuten, Erik-gutten, når du påstår at det er kun jeg
som forstår hva jeg skriver, så bør du i det minste
vedlegge en liste over samtlige som leser usenet hvor
disse bekrefter din påstand. Dette er en selvfølge for
de som efterstreber den videnskapelige dannelse som
du så ofte taler godt om.

Og til slutt. Det er en sunn måte å forholde seg til andre
mennesker på, å spørre dem hva de mener når du
har vanskelig med å tyde hva de skriver. Derfor er det
jeg spør deg, vesle Erik, hva er det i mitt innlegg som
byr på problemer for din forståelse? Hvis du kan gi meg
en presist svar på dette, så skal jeg efter beste evne
svare deg.

Erik Naggum

* Chrisjoy @2006-04-11 18:44Z
> Kjære vesle Erik,

Jeg håper dette uhyggelig hjelpeløse tiltaket bare er uttrykk for at du
gjør stadig nye forsøk på å få noen til å synes så synd på deg som
trenger å si slike ting at du av ren medlidenhet får noen tilhørere til
vanviddet ditt.
De av oss som ikke spontant begynner å bla opp penger når en
storøyet, gråtende, sulten og syk liten negerunge på 8 år som ser 4 år
ut flerrer over TV-skjermen i ellers beste sendetid, vil antagelig ikke
føle noe stort savn om din ynkelige, patetiske appell til medlidenhet
forsvant like raskt som bildene av stadig mer «trengende» individer på
TV-skjermen. Det er ikke så mange som liker aggressive tiggere i real
life, og du har redusert deg selv til nettopp dét her på Usenet. Du kan
følgelig aldri ha fått noe i /handel/ med noen som av egeninteresse
ville gi deg noe du trengte. Dette blir dermed ganske komisk når en ser
hvor meget du ivrer for at nettopp de som ikke kan bidra med noe til
andre, heller ikke skal få noe av dem. Dessverre er det ofte slik at
sosialklienter er de som sterkest ivrer for at samfunnet ikke skal gi
/andre/ sosialklienter noe fordi de ødelegger imaget de ønsker seg.
Jeg synes faktisk synd på deg, men det skaper bare vemmelse og avsky.

Erik Naggum
--
Member of: AAAS ACM AMS APS ASA EMS IEEE IMS MAA NYAS NBF NFF NMF
What do I read? See http://erik.naggum.no/sources-and-resources/
12 blasphemous Muhammad drawings scaled to match relevance ::::::

ID: 2006-101-83151 Nullius in verba. Lectitare humanum est.

signature.asc

HKH

"Hans Petter Nenseth" <h...@scheen.no> skrev i melding

> Etter en stund uttalte Chrisjoy følgende:

> Ekstremister er aldri rasjonelle.

Ingen er rasjonelle. Det er bare noe noen høyreorienterte skrullinger tror
på-:)

HKH

Brumle Måseegg

HKH skrev:
Ikke kall dilldallet til CHRisjoy for Høyreorientert er du snild. Det
er mest beslektet med Manchesterliberalismen og i Norge Søren Jaabeks
haleheng. Det er verd å merke seg at begge disse bevegelsene
etterhvert fant ut at de ville tjene flere stemmer på å bevege seg i
retning mere sosialpolitikk, for å kunne kjempe mot de konservative
tory/embedsmannskretsene, og greide snart å skaffe seg et mere sosialt
orientert image enn disse, som nødig ville bruke mer penger til
velferde enn hva landet hadde råd til. Dette viser at de var mer
opptatt av politisk makt enn hva slags politikk de ville føre.

En lignende utvikling ser v i dag innen FrP.

Chrisjoy

>Ingen er rasjonelle. Det er bare noe noen høyreorienterte
>skrullinger tror på-:)

Og det formidler du med noe så logisk som sproget.

T. Knutsen

"Erik Naggum" <er...@naggum.no> skrev i melding .

Erik, har du sett hva emne handler om, eller har du helt glemt??

Aksjerabatt til kvinner er fleip og ingenting annet.

Erik Naggum

* T. Knutsen @2006-04-15 02:00Z

> Erik, har du sett hva emne handler om, eller har du helt glemt??

Velkommen til Usenet! Jeg håper du vil like deg her etter at du har lært
dette mediet å kjenne og har funnet ut litt om hvordan andre bruker det.

Erik Naggum
--
Member of: AAAS ACM AMS APS ASA EMS IEEE IMS MAA NYAS NBF NFF NMF
What do I read? See http://erik.naggum.no/sources-and-resources/
12 blasphemous Muhammad drawings scaled to match relevance ::::::

ID: 2006-105-42869 Nullius in verba. Lectitare humanum est.

signature.asc

Mysjkin

Erik Naggum wrote:

> Velkommen til Usenet! Jeg håper du vil like deg her etter at du har lært
> dette mediet å kjenne og har funnet ut litt om hvordan andre bruker det.
>
> Erik Naggum

Og med det vant Erik Naggum en aksjerabatt på 2 %.

Mysjkin
- - -
http://mysjkin.blogspot.com/
http://mysjkin.blogspot.com/2006/05/lo-og-valla-1-mai-for-de-mette-og.html