Mannen på de fire oljefatene

Roald B. Larsen

Det er mulig at vedkommende USer aner hvorfor han havnet på
fire olje fat i Nordsjøen, men også mulig at han ikke har skuet
inn i det underbevisste (men egentlig planetarisk overbevisste)
nivå som brakte ham i denne situasjonen.

Godt og vel, det var helt riktig og etter planen at en oljetanker ved
navn "Berge Odin" fikk pukket ham opp, slik at alle vi som dette
angår ble del i denne globale _hvitsen_.

--
rL
roal...@gmail.com

Roald B. Larsen

"Roald B. Larsen" <roald.h...@c2i.net> skrev i melding

> Det er mulig at vedkommende USer aner hvorfor han havnet på
> fire olje fat i Nordsjøen,

det er også mulig at han vel _vet_ hav han ville si, men at
han bare trenger "tolk" -- dette forstår nok ikke alle --

--
rL

Knut Schrøder

In news:44490ddb$0$22981$c83e...@nn1-read.tele2.net,
Roald B. Larsen <roald.h...@c2i.net> typed:

> -- dette forstår nok ikke alle --

Nei. Jeg bl.a.
Vil du please forklare hva vi ikke forstår?

(På forhånd takk.)

--
Knut

Roald B. Larsen

Knut Schrøder skrev:

Mine utsagn:

Det er mulig at vedkommende USer aner hvorfor han havnet på

fire olje fat i Nordsjøen, det er også mulig at han vel _vet_ hva

han ville si, men at han bare trenger "tolk"

Forsøk på forklaring:
Jeg mener at vedkommende (på en eller annen måte) kan
være styrt av krefter utenom seg selv som vil fortelle oss
saker og ting, på en måte som taler til våre kollektive og
underbevisste nivåer. Jeg har en hypotese om at disse
nivåene er å finne ikke bare _i: den enkelte, men også
_mellom_ oss, og ofte kommer til uttrykk som ubevisst
kommunikasjon. Fordi dette er saker og ting som ikke
sees direkte i overflaten, kan de være vanskelige å se,
i den grad de altså virkelig finnes. -- Jeg snakker altså
om en personlig hypotese, og trenger vel dermed ikke
nødvendigvis å taes så veldig alvorlig -- hvis man ikke
selv er positivt innstilt til slike tanker.

Vedkommende kan IMO være et tilfeldig offer for kanskje
onde krefter som likevel kan vendes til det positive, _eller_
han kan selv være en "spiller" som iallfall _delvis_ var
bevisst mulige symbolske tolkninger av det scenariet
som også mannskapet på Berge Odin møtte og ble
deltakere i, da de brakte mannen til nettopp Sverige,
som planlegger å innen 2020 gjøre seg uavhengig
(nesten) av olje som energikilde.

En av følgene er også mine innlegg her, hvor jeg
kaster lyset på slike oppmuntrende fenomen, i
alle fall oppmuntrende for de av oss som tar
økologiske (i vid betydning) sammenhenger
dypt alvorlig.

--
rL

HKH

"Roald B. Larsen" <roal...@gmail.com> skrev i melding

--
rL

Og dette har du tenkt grundig igjennom Larsen?

Kanskje de ønsker å sende et signal om at slik går det med blindpassajerer?
(En variant av Jern_Ærna_Doktrinen)

HKH

Roald B. Larsen

HKH skrev:

> "Roald B. Larsen" <roal...@gmail.com> skrev i melding
> rL
>
> Og dette har du tenkt grundig igjennom Larsen?

Absolutt, i fattelig jordnær form er det et litt uoppfattet fag,
nemlig økopsykologi ;-) -- og et annet undevurdert fag som
får hete psykoøkologi ;-)

Det er altså mulig at mannen er en dyktig aktør, som er ute
etter å spille på noen psykologiske strenger, men kanskje
mer trolig at det bare er omstendighetene som har vært
"tilfeldige" på en måte som peker mot sammenhenger
mellom ånd og materie på mer infløkte nivåer enn det
man ser innad i enkeltindivider... Altså slik at det i
utgangspunktet meningsløse får mening. Dette er
bare egne hypoteser, utløst av høyst personlige
erfaringer.

> Kanskje de ønsker å sende et signal om at slik går det med blindpassajerer?
> (En variant av Jern_Ærna_Doktrinen)

Joda, jeg vet hvordan det er, og det kan godt være at
det var snakk om jernfat(t)

Men ærlig talt, det å hive blindpassasjerer overbord er en
sport som har vært mest vanlig rundt Afrika, og da helst
med _svarte_ afrikanere -- fordi det kunne koste skipene
litt bryderi og noe plata grunnet staute stater som ikke vil
la noen folk med uviss bakgrunn få komme i land uten pass.
(Vel, det har skjedd andre steder og med andre raser også,
også med hvite folk, så det så, men helst i varmere strøk
enn Nordsjøen -- man vil helst ikke være regelrett mordere,
må hvite.)

Bare se på svenskene nå: Det første de sier er at VI SKAL NOK
SØRGE FOR Å FÅ DEN LØMMELEN SENDT UT AV LANDET.

Kanskje litt dumt, de kan jo tross alt ende opp i en krekarlignende
situasjon, og da virker i ettertid slike sterke ord bare svekkende for
egen styrke og troverdighet, akkurat som for Erna...

--
rL