Den er 2,5 cm lang, 3-4 mm tykk, av sort hardmetall, tre langsgående
spor midt på og bitte-litt tykkere på midten. Helt glatt og fin.
Låsesplint til noe var det første jeg tenkte, men til hva?
Den har åpenbart falt av sagen (slike gror ikke 3 m oppe
i trær), og det stiller jo noen interessant spørsmål:
1) Hvor skal den sitte? Ser ikke noen åpenbare hull :-)
Sagen og kjedebrems etc ser ut til å virke, men jeg turte
ikke å fortsette å jobbe før jeg finner ut hva som skjedde.
2) At i det hele tatt noen slikt kan falle av og lande rett ved
kjeden (hadde den fakt i sagesporet så hadde den jo truffet
kjeden, og jeg tør ikke tenke på hva som kunne ha skjedd da)
3) Noen som vet en Jonsered forhandler i Oslo som IKKE har
fellesferie (Skogredskaper som jeg bruker pleier det :-)
--
Lars-Erik - http://home.chello.no/~larse/ - ICQ 7297605
Høres mistenkelig ut for å være bolten som skal fungere som
kjedefanger - dersom dette ryker. Sitter foran og litt
nedenfor svinghjulet, du ser evt hull/resten av bolten når
du tar av dekselet over svinghjulet.
> Høres mistenkelig ut for å være bolten som skal fungere som
> kjedefanger - dersom dette ryker. Sitter foran og litt
Nope, fast kjedefanger på denne (altså en bit av "chassis").
Egentlig litt teit, hva hvis den tappen ryker?
Må jeg bytte hele "blokka" da :-)
Flere forslag (skal plukke den fra hverandre hjemme :-)
Så jeg får prøve et par til, og høre om noen av dem vet noe mer :-)
http://home.chello.no/~larse/Motorsagdel.jpg
Om både forhandlerene og Jonsered sier denne ikke stammer fra saga vil jeg
nok tro at de har rett.
Kan jo tenkes at denne har kommet fra noe annet selv om ikke du klarer å
finne hvor den kom fra ...
Du vet jo at noen ganger regner det kuer også ;-)
http://archive.dumpshock.com/bjcorner/ShowBJ.php3?page=bovine.htm
/Arne
> Om både forhandlerene og Jonsered sier denne ikke stammer fra saga vil jeg
> nok tro at de har rett.
De er ikke 100% sikre noen av dem (hvilket er bekymringsfullt i seg
selv). Har fått komplett deleliste med bilder nå så jeg får lete. Den
kommer ikke fra hjelmen heller (har sjekket det). Meget mystisk :-)
Torleif Solheim
"Lars-Erik Østerud" <.@.> skrev i melding
news:9EJug.3514$YI3.828@amstwist00...
> Kan det vere lodd som er ein del av kjedebrems?
Veier ikke spes mye :-)
Husqvarna i Norge sier de ikke finner delen på tegningene.
> Det skal fungere som treghet som får kjedebrems til å slå inn ved kast på
Håper da ikke det. Isåfall er jo dette en alvorlig feil, og siden alle
Jonsered og Husqvarna sager har samme basiskonstruksjon så.... Grøss..