Kjemi: Hvilket stoff kan det være?

Bjarte Runderheim

"Geir Sørbustad" <nou...@noname.invalid> skrev i melding
news:3b1308e618c5895e...@news.bubbanews.com...
> Jeg har kjøpt en lufvasker: http://tinyurl.com/35ldo
> For offlinere: Denne er en filtersak som fukter og renser innelufta i
> rommet den står i for støv, bakterier og lukt.
> Venta, som denne saken heter, luftvasker renser og fukter luften
> samtidig - uten bruk av filter. Vannet fungerer som filter.
> Vannbeholderen fylles med vann og hygienemiddelet Bioabsorber,
> deretter "vaskes" støv, tobakksrøyk og bakterier ut av luften samtidig
> som luften fuktes. Enkel konstruksjon og vedlikehold.
>
> Så lang, så bra. Mitt lille problem er dette stoffet; Bioabsorber som
> [...]

Mine foreldre hadde en eldre utgave som liknet, og
den skulle tilsettes noen dråper flytende oppvaskmiddel
til hver vannfylling.

Bjarte

morten.s...@gmail.com

Hei Bjarte

Jeg har også Venta LW24 luftfrisker. Lurer på om du har funnet ut av rensemiddel alternativ?
Fant ut med litt søking av ingrediensene i venta cleaner er:

90% - Water
5% - Alkyl* dimethyl benzyl ammonium chloride *(41%C14, 28%C12, 19%C18, 12%C16)
Other - Alkyl* dimethyl benzyl ammonium chloride *(55% C16, 27% C12, 16% C14, 2% C18)

Kan dette kjøpes fra butikk i Norge mon tro?

Morten