Noen her som kan opplyse om den? Jeg har forsøkt meg på www.lovdata.no, men
det går ikke tydelig frem hvem som må gjøre hva, innen hvilke frister, og
med hvilke forutsetninger.
<hypotese> Synes jeg har hørt at Klager må stevne på nytt for tingretten
innen en viss tid, og samtidig betale et depositum som skal sikre dekning av
ulike gebyrer. Så kalles partene inn til rettsmekling(?), der jeg regner med
at den dommer vil uttale seg om sannsynligheten for medhold i kravet - slik
at man kan finne en minnelig løsning. Dersom dette ikke lykkes møtes man i
retten. Og der kreves det advokat? Eller? </hypotese>
Rolf
I tilfelle andre er interessert: I tvistemålsloven sto det faktisk noe om
frister likevel (kapittel 23). Det viser seg at fristen for stevning er 1 år
etter forkynnelsesdato.
Takk for svar! Jo, ingen årsak!
:-)
Bare hyggelig!