Skamløs fastlege

stonest.fj...@gmail.com

Den første heslige handling, ved det første møte på fastlegens kontor på otta i Sel kommune, var også den første erfaring påført pasienten av en kvinnelig fastlege.

En skjendig mangel på respekt både for pasient og menneske.
Herværende pasient har før hatt knelende kvinner oppi skrittet men ikke på en fastleges kontor.

Så kom det en vikar. Han kjente ikke meg, og jeg ikke ham. Likevel gjorde han den samme handlingen mot pasienten. Men han gjorde den mens vi stod på gulvet, og ikke knelende mellom pasientens lår etter at pasienten fikk satt seg.

Så må jeg opplyse om at det jo ikke lukter brunst i skrevet på meg; til det er jeg for gammel. Og stanken fastlegen søkte etter kan neppe ha vært reminisenser av dufter fra min ungdoms kåte dager heller.

stonest.fj...@gmail.com