Hjerteproblemer.

Terje Henriksen

Jeg oppdaget nettopp at det er hjerteproblemer inne ved berget på
Verigas løpet der løypa gikk langs fjellet etter å ha passert
rasteplassen og Tunstad hytta.

Det er etter at man har passert sletta lenger framme og idet man såvidt
har begynt på stigningen over ei gjengrodd steinur. Til venstre for ura
inne ved bergveggen var hjerteproblemene.

Det kan ha vært et kvinnfolk og et par barn.

Jeg oppdaget også en fyr ved bergveggen. Han klargjorde en pistol og sa
at han skulle skyte politiet. Det var også flere enn to barn som lå i
gresset inntil bergveggen. Da jeg så på pistolmannen, forsvant han visst
plutselig.

Like etter at en politimann kom, jeg så ikke mange flere, kom det flere
personer ned bakken ovenfra, hvorav noen ble tatt hånd om. Det kom også
folk fra Rundvannet for å hjelpe.

--
Terje Henriksen
Hesseng/Kirkenes