Trenger noen råd!

Elisabeth

Hei!
Har kjøpt meg X-Box og lurer på 2 ting.
1. Hva skal til for at jeg kan bruke den til DVD-avspiller?
2. Lasta ned et X-Box spill og brant ISO-fila på vanlig måte med Nero.
Men, X-Box`en kjenner ikke igjen plata. Samme feilmedling som når jeg setter
i en original DVD-film.
Hva skal til for å kunne spille brente plater?

Takknemlig for alle gode tips og råd!

Vennlig hilsen
Elisabeth

Kjetil Torgrim Homme

[Elisabeth]:

> Hei!

hei! det er nok best om du spør om Xbox i no.fritid.spill.data, denne
gruppa er meint for kjøp og sal. (og eigentleg er kjøp og sal av Xbox
tenkt å gå i no.annonser.spill.data)

> Har kjøpt meg X-Box og lurer på 2 ting.
> 1. Hva skal til for at jeg kan bruke den til DVD-avspiller?

du må kjøpe Microsofts fjernkontroll. då fylgjer det med eit eige
program du kan installere slik at du får spelt DVD.

> 2. Lasta ned et X-Box spill og brant ISO-fila på vanlig måte med
> Nero.

dette er sjølvsagt ulovleg i fylgje Åndsverkslova, hugs også at
programvare for datamaskiner har sterkare vern enn musikk og film.

> Men, X-Box`en kjenner ikke igjen plata. Samme feilmedling som når
> jeg setter i en original DVD-film. Hva skal til for å kunne
> spille brente plater?

du må få satt inn ein såkalla modchip. dette krever at du er litt stø
på handa og helst har ein loddebolt med justerbar termostat, men du
kan også få andre til å gjere det for deg, jf. annonser i denne
gruppa. med ein modchip installert, kan du sjølvsagt sleppe unna å
kjøpe Microsofts DVD-avspelar, og du kan heilt lovleg og gratis gjere
din Xbox om til ein multimediamaskin i stova ved å installere XBMC:

http://www.xboxmediacenter.com/

lukke til!
--
Kjetil T.

Valet på nytt arbeidsutval for USENET Noreg er i gong!
http://www.usenet.no/valg2006/