Hvordan lager man slik melkekrem? Noen som har en oppskrift?
--
Arve
Hvor finner jeg de eggene?
Har titt på Rimi på Sinsen, ICA Storo, et par narvesen kiosker, Bunnpris ved
Majorstua og flere steder.
-Lina-
>Hvor finner jeg de eggene?
>Har titt på Rimi på Sinsen, ICA Storo, et par narvesen kiosker, Bunnpris ved
>Majorstua og flere steder.
jeg kjøpte mine på ICA Storo.
> Hvor finner jeg de eggene?
> Har titt på Rimi på Sinsen, ICA Storo, et par narvesen kiosker,
> Bunnpris ved Majorstua og flere steder.
Eh, de selges omtrent overalt. Men ikke kjøp på Narvesen, der koster de
40(!) kr. I dagligvarebutikker koster de mellom 20 og 30 ...
Finner du dem ikke er de utsolgt.
--
Tanya B. - også avhengig. og blakk. :/
«How sweet!»
litt off topic,
Jeg har blitt hekta på Pistasje KroneIs!! farlig godt!!
> Nå som det er påske, og jeg har utviklet avhengighet av Freias påskeegg
> med melkekrem (de i lilla eggkartong).
Heh, dette er en sånn ting jeg _tror_ er veldig godt, og derfor skal prøve
å unngå å begynne å spise...
:) Sånn at man slipper å bli avhengig lixom...
--
Fasten your seatbelts, it's going to be a bumpy night!
-Margo Channing
> On Thu, 17 Apr 2003, Arve Bersvendsen wrote:
>
>> Nå som det er påske, og jeg har utviklet avhengighet av Freias
>> påskeegg med melkekrem (de i lilla eggkartong).
>
> Heh, dette er en sånn ting jeg _tror_ er veldig godt, og derfor skal
> prøve å unngå å begynne å spise...
>:) Sånn at man slipper å bli avhengig lixom...
Åhh bare slapp av. Det er ikke bestemt at en skal bli avhengig.
venche
- som var kvalm etter en skje og lamm i munnen.
> >:) Sånn at man slipper å bli avhengig lixom...
>
> Åhh bare slapp av. Det er ikke bestemt at en skal bli avhengig.
>
> venche
> - som var kvalm etter en skje og lamm i munnen.
Kjipern.
Det er sikkert en sånn enten-eller greie...
Det er det helt sikkert.
Vaniljeguffa er noe i retning av tines vaniljesaussubstitutt med mer
fortykningsmidler.
Skulle jeg ha laget noe slikt selv hadde jeg laget en vaniljekrem av
fløtemelk, vaniljestang, eggeplomme, sukker og maisena. Likt vil det
aldri smake - jeg har for lite kjemi på kjøkkenet.
Sjokoladeskallet kan lages ved å temperere en melkesjokolade og støpe
den i dertil passende sjokoladeform. Former kan skaffes fra din lokale
storkjøkkenleverandør.
Litt mye jobb, imho. Jeg tror heller jeg hadde laget sjokoladeplater
(overheadfolie, temperert sjokolade, stryk ut, la stivne, fjern
folien) og lagt platene lagvis med vaniljekrem mellom i noe som ligner
på en millefeuille. Det blir dessverre like kvalmende. Kanskje en
vaniljemousse er en bedre ide?
Geir - som synes de derre sjokoladeeggene er vanvittig overpriset
> Vaniljeguffa er noe i retning av tines vaniljesaussubstitutt med mer
> fortykningsmidler.
OK, så hvis man ikke liker vaniljekrem, liker man ikke de eggene heller?
> Geir - som synes de derre sjokoladeeggene er vanvittig overpriset
Ja, de er dritdyre...
Jacob, som ikke klarer å bestemme seg for om han skal kjøpe de eggene
eller ikke. Problemer altså...
>OK, så hvis man ikke liker vaniljekrem, liker man ikke de eggene heller?
ettersom det ikke finnes spor av vanilje i disse eggene, skjønner jeg
ikke spørsmålet. ligner ikke en gang på vaniljekrem.
>Ja, de er dritdyre...
pøh.
>Jacob, som ikke klarer å bestemme seg for om han skal kjøpe de eggene
>eller ikke. Problemer altså...
kjøp. live a little.
obundring: hvem bruker skjeene som følger med?
>obundring: hvem bruker skjeene som følger med?
Jeg samler på skjeene som følger med, de er kjekke å ha når oppvasken
står. Så er de flotte til å røre i kaffen med.
--
Det beste fra News: http://fortellinger.net/news.php
Foreslå nye gode newsartikler: ne...@fortellinger.net
> obundring: hvem bruker skjeene som følger med?
Jeg. Og det er også de eneste skjeene som er små nok til å passe i fulle
beholdere med sukker og lokk på, så de kan fint brukes til andre ting.
BonusGlede: Oh, what a beautiful morning ... *plystre vårtoner* :)
--
Tanya B.
«How sweet!»
> litt off topic,
> Jeg har blitt hekta på Pistasje KroneIs!! farlig godt!!
Finnes den fortsatt? Jeg trodde den var forsvunnet. Eller har noen
andre begynt med tilsvarende?
--
mailto:n...@math.uio.no
"Terrorists believe that anything goes in the name of their cause.
The fight against terror must not buy into that logic."
-- Human Rights Watch: <URL:http://hrw.org/press/2002/01/wr2002.htm>
> ettersom det ikke finnes spor av vanilje i disse eggene, skjønner jeg
> ikke spørsmålet. ligner ikke en gang på vaniljekrem.
Ok, bare mener at noen sa at det vionnet litt om vanlijesaus/vaniljekrem,
og det er jeg ikke så veldig glad i...
> >Jacob, som ikke klarer å bestemme seg for om han skal kjøpe de eggene
> >eller ikke. Problemer altså...
>
> kjøp. live a little.
Ja, tror kanskje jeg skal gjøre det på tirsdag :)
> "Vidar Hattrem" <ros...@online.no> writes:
>
> > litt off topic,
> > Jeg har blitt hekta på Pistasje KroneIs!! farlig godt!!
>
> Finnes den fortsatt? Jeg trodde den var forsvunnet. Eller har
> noen andre begynt med tilsvarende?
Pistasj kroneis har jeg savnet lenge. En stund gikk det an å
finne det i en å annen isdisk, men nå ser jeg det aldri lenger.
Peter
--
I wish dialog boxes had a butten saying "Whatever". I hate being
forced to answer "Yes" or "No" to a question I have no opinion on
whatsoever. There ought to be a button matching my indifference.
> Pistasj kroneis har jeg savnet lenge. En stund gikk det an å
> finne det i en å annen isdisk, men nå ser jeg det aldri lenger.
Jeg visste jeg hadde sett den i en isdisk nær meg :-)
http://www.hennig-olsen.no/produkter_smaais.html
--
Tommy P.
Hennig Olsens web-side blir vel først en «isdisk nær meg» den
dagen de åpner web-butikk. Og det gleder jeg meg til! :-)
Men takk skal du ha. Nå gjenstår bare å finne en som selger
Hennig Olsen-is og så grine seg til at de tar inn pistasjkrone.
> "Tommy Pedersen" <pede...@softhome.net> wrote:
>
>> Peter J. Acklam tastet:
>>
>> > Pistasj kroneis har jeg savnet lenge. En stund gikk det an å
>> > finne det i en å annen isdisk, men nå ser jeg det aldri lenger.
>>
>> Jeg visste jeg hadde sett den i en isdisk nær meg :-)
>> http://www.hennig-olsen.no/produkter_smaais.html
>
> Hennig Olsens web-side blir vel først en «isdisk nær meg» den
> dagen de åpner web-butikk. Og det gleder jeg meg til! :-)
>
> Men takk skal du ha. Nå gjenstår bare å finne en som selger
> Hennig Olsen-is og så grine seg til at de tar inn pistasjkrone.
Jeg vil tippe at alle tar den inn i år, iom at den står under "nye
produkter" der.. Akkurat det er antageligvis også årsaken til at folk ikke
har sett den på en stund.
Selv hadde jeg glemt at det en gang fantes noe slikt, men nå som jeg ser
at den kommer tilbake husker jeg den, og gleder med til det blir varmt nok
til at også jeg spiser is... :)
--
Carl Stefan Grøtter
www.kverulant.net || ne...@kverulant.net
<Sett inn underfundig tankevekker her>
Regnet med at det var en sånn påskegreie, men likevel...
Noen som vet om noen steder de evt har det ennå? Sånn i nærheten av
Ullevål/Mstua-type ting?
> OK, nå har jeg vært i 12-15 butikker(Rema, Ica, Meny, Centra, Prix, Kiwi,
> Rimi, Narvesen) og ikke sett snurten av det.
Jeg overhørte noen inne på en bensinstasjon på veg påskeferie som
spurte etter disse eggene. Svaret de fikk var at de ikke hadde klart å
få tak i dem, tilsynelatende fordi de var utsolgt hos Freia.
Antageligvis er de blitt mer populære enn Freia trodde.
- Gustav
Det samme skjedde i fjor også...
> Jeg overhørte noen inne på en bensinstasjon på veg påskeferie som
> spurte etter disse eggene. Svaret de fikk var at de ikke hadde klart å
> få tak i dem, tilsynelatende fordi de var utsolgt hos Freia.
> Antageligvis er de blitt mer populære enn Freia trodde.
OK, kanskje de lager mer da?
*håpe*
Sende mail til Freia...