Takk for meg

Britt Solstad

Jeg har nå bestemt meg for å si hade til de store gruppene på no.alt for en
god stund, kanskje for alltid. Etter min mening har no.alt nå blitt
"overtatt" av en gjeng med frekke forvokste drittunger som ikke klarer å la
være å flisespikke, klage og syte. Når jeg vegrer meg for å poste på
no.alt.gledesutbrudd fordi jeg vet at gledesutbruddet mitt kommer til å bli
rakka ned på, eller vegrer meg for å poste på no.alt.undring fordi undringen
min, for noen, ikke ansees å være en undring, og ikke kan få pludre på
no.alt.pludring uten syt, ja da kan det være det samme med hele greia. Hele
vitsen med no.alt for meg er/var å komme i kontakt med spennende mennesker,
men når hele spenningen ligger i hvem som kommer til å klage først, ja da er
det ikke mye igjen her for meg.

Om jeg en gang kommer tilbake til grupper som n.a.p, n.a.g og n.a.u vet jeg
ikke, jeg pakker heller sammen gledene, undringene og pludderet mitt og tar
det med meg til de hyggelige menneskene på irc, der jeg også har muligheten
til å kvitte meg med troll og konstante sytepaver.

Takk for meg

Britt

Arve Kirkevik

Britt Solstad wrote:

>Jeg har nå bestemt meg for å si hade til de store gruppene på no.alt for en
>god stund, kanskje for alltid.

Løft dit hode, du raske gutt...
Innen et par måneder er du på plass igjen, skal du se. :)

Anne Lise Hovdal

"Britt Solstad" <lex...@lexidh.net> skrev i melding

> [...]
> når hele spenningen ligger i hvem som kommer til
> å klage først, ja da er det ikke mye igjen her for meg.

Synd at du skal slutte å poste på de store gruppene.
Du har rett i at alt for mange klager og syter, men
det er da ikke bare klaging og syting. Jeg har perioder
som jeg føler det på samme måte som deg, og det
hender at jeg vegrer meg for å poste av redsel for
å få kritikk. Det har for min del gått ganske fort
over igjen, som de fleste har sikkert skjønner. Noen
dager er iallefall jeg mindre hardhudet enn andre
dager. Jeg syns det finnes ganske mange spennende
mennesker på naf, nag, nau, nab og nap.

Anne Lise Hovdal

Are Westby

"Britt Solstad" <lex...@lexidh.net> in

Selvinnsikt er en fin bil.

(Og du kommer nok tilbke skal du se. They all do. Men det kan jo være du har
lært noe innen den tid. Yeah right.)

--
Mary had a little lamb
tied it to a pylon

Rolf Arne Schulze

Å? Har du tenkt å kutte ut news, Arve?

Og til Britt: Trist å se at du velger å kutte oss ut. Håper å se deg
tilbake om ikke lenge.

--
Rolf Arne
http://home.no.net/raskal/

Lina Bolland

On Mon, 3 Dec 2001 01:14:14 +0100, "Britt Solstad" <lex...@lexidh.net>
wrote:

>Jeg har nå bestemt meg for å si hade til de store gruppene

Det var her jeg leste:
Jeg har bestemt meg for å si hade til de store puppene....

Det ble visst litt feil, men det er jo mandag morgen og øynene er
smale.

-Lina-
--- --- --- --- ---
Jeg eier ikke fantasi.

Are Westby

bol...@online.no (Lina Bolland) in news:3c0b290...@news.eltele.no:

[BS]

| Det var her jeg leste:
| Jeg har bestemt meg for å si hade til de store puppene....

"Brystreduksjon eller farvel: et ungdomstraume".

Jeg har allerede satt ghostwriterene mine på saken.

--
Mary had a little lamb
tied it to a pylon

turned its wool to nylon.

Jan Martin Mathiassen

QED. tok deg ikke lang tid.

(det er like tvilsomt å forvente at dere har blitt mindre sytete,
flisespikkende og klagende innen den tid. hvis hun kommer tilbake i
det hele tatt.)
--
-jan
mad cow mating call: mO0oo()()0O0Oo0OooO0()()

Are Westby

ne...@mindriot.as (Jan Martin Mathiassen) in

[Britts "bortgang"]

| QED. tok deg ikke lang tid.

Nope. Good riddance.

Godt å se at jeg har blitt Store Satan forresten. :-)

| (det er like tvilsomt å forvente at dere har blitt mindre sytete,
| flisespikkende og klagende innen den tid. hvis hun kommer tilbake i
| det hele tatt.)

Jeje. Følg hennes eksempel du pludrefjott, så kan det bli jul her likevel.

Rolf Arne Schulze

On 3 Dec 2001 11:05:11 GMT, Are Westby wrote:
>Jeje. Følg hennes eksempel du pludrefjott, så kan det bli jul her likevel.

Uff.. hva har hendt med stam-kneipa[1] mi? En gang i tiden var det
koselig å være her og mennesker var stort sett snille med hverandre.
Nå blir det lengre og lengre mellom det koselige. Mennesker som
virket ålreite en gang i tiden begynner å vise mindre sympatiske
sider. Jeg leker oftere og oftere med tanken på å følge Britts
eksempel.

Mens man før kunne skritte over de få spyttklysene som lå i
no.alt-veien må man nå svømme gjennom spy og galle for å komme frem
til det man ønsker. Jeg begynner å bli sliten i armene. *sukk* Godt
jeg har fått meg et liv sånn at jeg har andre å dele gleder, pludder,
undringer og frustrasjoner med.

Nå gidder jeg ikke mer. Jeg blir nært apatisk når jeg starter
newsklienten min for tiden og er overrasket over at jeg har klart å
skrive så langt på dette innl.....

Jan Martin Mathiassen

On 3 Dec 2001 11:05:11 GMT, Are Westby <a...@slempike.com> wrote:

>Jeje. Følg hennes eksempel du pludrefjott, så kan det bli jul her likevel.

jeg trenger vel ikke si noe mer. dette oppsummerer 95% av no.alt.* i
en setning, og jeg kunne egentlig ikke drømt om å finne et bedre
eksempel.

(vel, jeg kunne sikkert dratt frem 54239847239487 arve-postinger fra
4932874923874293487 grupper, men det gidder jeg ikke)

Vidar Andreassen

[Are Westby]

>Følg hennes eksempel du pludrefjott, så kan det bli jul her likevel.

Et lite tips til deg - helt gratis:
Gakk over til no.alt.config og foreslå no.alt.elitistene. Lag gjerne
et charter som klart definerer at gruppa kun er ment for høyverdig
konversasjon, og at arbeidsløse, kroppsarbeidere, halvgamle husmødre
og annet rask er uønsket. Gjør den gjerne moderert, slik at den
ubehøvlede gemene hop garantert ikke forstyrrer dere opphøyde
åndsmennesker der dere fordyper dere i Den Gode Samtalen.

--
Vidar Andreassen

Are Westby

ras...@127.0.0.1 (Rolf Arne Schulze) in

| Uff.. hva har hendt med stam-kneipa[1] mi?

Den ser ut til å mangle en fotnote.

> [...]
| virket ålreite en gang i tiden begynner å vise mindre sympatiske
| sider. Jeg leker oftere og oftere med tanken på å følge Britts

Vel, det ville vært synd.

På den annen side, hvis du er så naiv at du tror jeg gjør dette for å være
slem, har du kanskje ikke så mye her å gjøre uansett.

Jeg er ikke ute etter å ta folk. Men jeg er jævlig forbanna på grunn av det
jeg opplever som forurensning og hærverk av et medium jeg etterhvert har
begynt å sette svært stor pris på.

Enkelte, som Britt og Jan Martin, er mildt sagt ekstreme eksponenter for
både mangel på respekt for mediet og retningslinjene det har, og bidrar i
svært stor grad til forurensningen og hærverket jeg nevnte over. Videre er
det en kjensgjerning at nettopp denne forsøplingen har ført til at et
betydelig antall av det jeg vil beskrive som positive bidragsytere har
forsvunnet herfra.

Så kan man si: "Vel, det er jo bare å score de ned/kille/plonke/whatever".

Selvfølgelig. Men skulle jeg kun lese de få jeg _ikke_ har scoret ned, hadde
det ikke vært mange linjene pr. dag. Det er mer prinsipielt enn som så.

> [...]
| til det man ønsker. Jeg begynner å bli sliten i armene. *sukk* Godt
| jeg har fått meg et liv sånn at jeg har andre å dele gleder, pludder,

Si meg, og dette er overhodet ikke flaming, men hvor mye av det du oppfatter
som spy-og-galle-vading har å gjøre med det faktum at du og Margrethe har
fått mye pepper? Each one his own, og din frustrasjon er ikke nødvendigvis
mer rettferdiggjørbar enn min.

| Nå gidder jeg ikke mer. Jeg blir nært apatisk når jeg starter
| newsklienten min for tiden og er overrasket over at jeg har klart å
| skrive så langt på dette innl.....

Javel. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Jeg skjønner overhodet
ikke dette iboende behovet for å annonsere sin egen "bortgang". [1] Er man
så jævlig lei og synes alle andre er så fryktelig fæle, så er det vel bare å
forsvinne?

[1] For å komme dere Googlere i forkjøpet: Ja, jeg har gjort det en gang
selv. Fint, dere tok meg på noe.

Gro Elisabeth Malmstrøm

On Mon, 03 Dec 2001 11:47:48 GMT, ne...@mindriot.as (Jan Martin
Mathiassen) wrote:

>jeg trenger vel ikke si noe mer. dette oppsummerer 95% av no.alt.* i
>en setning,

Og det er før eller etter at du har fjernet irc-fjortisbabbelet dere
har drukna naf, nag, nap, nau (pluss, pluss) med de siste månedene?

--
GE

Alle disse dager som kom og gikk...
-ikke visste jeg at de var livet....

Are Westby

Vidar Andreassen <vidar.an...@telenor.com> in

Er dette virkelig det beste du får til? Å tillegge meg Troika-trademarks?
Utrolig.

Gah. Jeg visste den "news-er-for-alle"-hesten din var høy, men når du
begynner å få problemer med å skritte over Rådhuset, bør du kanskje vurdere
å se litt lenger enn din egen stemmesanking. Og valget er forøvrig over,
FYI.

Selvfølgelig er jeg ikke ute etter elitisme. Det er kanskje på sin plass å
presisere at jeg heller ikke ser meg selv som noen elitist, ettersom du ikke
bet på den lille teskjeen.

Først av alt må man avgjøre hvilken funksjon news skal ha. Slik jeg ser det,
og med rot i våre tidligere diskusjoner, er det et par forslag som stikker
seg frem.

1. Det sosiale aspektet

Kjøper denne. Men til tross for det må det kunne være mulig å respektere
mediet og dens form. For at news skal kunne ha en sosial verdi, må det som
postes være interessant for fler enn to personer. Milelange "irc-style"
fjasetråder som det ikke er _noen_ øyensynlig grunn til at ikke skulle kunne
foregå på privat mail faller elegant _knallhardt_ utenfor den kategorien.

2. Det "litterære" aspektet

I et tekstbasert miljø vil nødvendigvis "kvaliteten" [1] på det man skriver
være alfa og omega. Videre må det også nødvendigvis kunne møte en del av
kriteriene som er satt for en gruppe i forhold til on-topic osv.

Det eneste jeg gjør, er å prøve å bli kvitt det jeg anser for å være
forsøpling av mediet, samt eksponenter som ikke klarer, eller utviser en
merkelig barnslig motvilje mot å tilpasse seg punktene jeg nevner over.

[1] Jada, det er en subjektiv vurdering.

Vidar Andreassen

[Are Westby]

>I et tekstbasert miljø vil nødvendigvis "kvaliteten" [1] på det man skriver
>være alfa og omega. Videre må det også nødvendigvis kunne møte en del av
>kriteriene som er satt for en gruppe i forhold til on-topic osv.

Jeg tror du bør ta en lang og hard titt på denne:
http://www.usenet.no/charter/no.alt.pludring.txt

Den pludringa du klager over __er__ on-topic her. Din klaging over
manglende kvalitet i andre personers artikler er det ikke.

--
Vidar Andreassen

Are Westby

Vidar Andreassen <vidar.an...@telenor.com> in

Jeg _ har_ lest charteret.

Men la meg stille et spørsmål:

Ble du _født_ med en vedkubbe opp i ræva og skylapper, eller er det default
accessoir for AU-medlemmer?

Nei, dette er ikke noe personangrep, men kun et forsøk på å få lagt
noenlunde korrekte premisser for diskusjonen.

Har jeg i _en_ _eneste_ _post_ i denne tråden gitt uttrykk for at min
frustrasjon kun dreier seg om nap? Nei? Fint.

Selvfølgelig er pludring on-topic for pludring. Og siden vi tydeligvis kun
skal diskutere nap her; nei, det er ikke noe galt med å pludre på nap, men
hadde du latt være å barbere bort min kommentar om det "sosiale aspektet",
som fra mitt synspunkt er det mest relevante momentet når det gjelder
akkurat nap, så kunne det kanskje vært en viss verdi i å diskutere med deg.

Rolf Arne Schulze

On 3 Dec 2001 11:53:59 GMT, Are Westby wrote:
> [...]
>fått mye pepper? Each one his own, og din frustrasjon er ikke nødvendigvis

Til dels, men vi er ikke de eneste "ofrene". Jeg uttaler meg på et så
generelt grunnlag jeg kan uttale meg. Jeg vet ikke hva som foregår i
de trådene jeg anser som uinteressante, men uansett hva folk poster om
virker det som om det er noen som må komme med kjeft eller andre
urimeligheter. Du er ikke av de veste, Are. Det var rent tilfeldig at
det var ditt innlegg jeg svarte på.

> [...]
>så jævlig lei og synes alle andre er så fryktelig fæle, så er det vel bare å

Bare for å ha det på det rene: Jeg annonserte ikke min "bortgang".
Foreløpig blir jeg ved min lest (gidder ikke å rydde i alle
leafnode-cronjobbene mine). Hva jeg gjør når jeg velger å kutte ut
news vet jeg ikke. Det jeg ikke "gadd mer" var å fortsette innlegget.

Morten Vinje

On Mon, 03 Dec 2001 12:48:30 +0100, Vidar Andreassen wrote:
> [Are Westby]

> Et lite tips til deg - helt gratis:

<snip>

Enig - jeg har problemer med hva som skjer her. Det ble opprettet
en pludregruppe fordi pludringen ble for stor der den ikke hørte
hjemme, og nå viser det seg pinadø at man skal ha en overordnet,
_subjektiv_ kvalitetskontroll på hva som skrives på n.a.p. Og av
hvem.

Hva er løsningen? En sub-hierarkisk organisering av ulike grupper
under pludrefanen, inndelt i subjektivt inndelte kvalitetsgrader
bestemt av kritikere?

Jeg ser det presenteres en rekke konstruerte problemstillinger,
og ENDA klages det på kvalitet og mengde, til tross for et ganske
entydig gruppenavn. Men jeg ser ikke et enste jævla _forslag_ på
løsninger, hvilket starter tanken om at det er _kritikerne_ som
bør få seg egen gruppe - slik du indikerer. Jeg ville dog gjort
det mye enklere enn som så; no.alt.syting.

Fordi de fortjener det.

Morten
--
You can't be a Real Country unless you have a beer and
an airline. It helps if you have some kind of a football team,

Morten Vinje

On Mon, 03 Dec 2001 07:29:04 GMT, Lina Bolland wrote:

> Det var her jeg leste:
> Jeg har bestemt meg for å si hade til de store puppene....
>
> Det ble visst litt feil, men det er jo mandag morgen og øynene er
> smale.

Høh - jeg gjør til _stadighet_ slike misforståelser.

Jan Martin Mathiassen

On Mon, 03 Dec 2001 12:06:40 GMT, Gro Elisabeth Malmstrøm
<g...@itsor.no> wrote:

>Og det er før eller etter at du har fjernet irc-fjortisbabbelet dere
>har drukna naf, nag, nap, nau (pluss, pluss) med de siste månedene?

ooookay, så jeg antar at absolutt all hetsen de siste 3 månedene er
min skyld, nå. flere gode forslag?

Vidar Andreassen

[Are Westby]

>Jeg _ har_ lest charteret.

Og du mener at dine artikler i dag bidrar til at den "hyggelige tone
rår", og at de på ingen måte "rakker ned på hverandre eller andre"?

I <Xns916C8333F7E8...@139.23.33.20> skrev du følgende:

[...]

Siden Britt og Jan Martin de siste ukene kun har pludret her (dvs. på
no.alt.pludring), og du bruker uttrykket "herfra" finner jeg det
naturlig at du prater om no.alt.pludring. Siden det kan se ut som om
andre har tolket dette på samme måte så kan vel ting tyde på at du har
formulert deg litt uheldig?

>Selvfølgelig er pludring on-topic for pludring.

Så fint at du er enig i det da. Men hvorfor klager du _her_ da?
Hvorfor henger du ut personer som faktisk poster on-topic?

Dersom du ønsker en generell debatt om folk som poster off-topic så
synes no.nettvett å være bedre egnet. Evt. at du poster i de gruppene
hvor dette faktisk er et problem.

> [...]
>som fra mitt synspunkt er det mest relevante momentet når det gjelder
>akkurat nap, så kunne det kanskje vært en viss verdi i å diskutere med deg.

Det er mange som har det veldig sosialt her. Dette var da også
hensikten med gruppa, og dersom du finner det problematisk at folk har
det hyggelig sammen så er i grunnen det _ditt_ problem.

Og til det du skrev om det sosiale aspektet:

Men til tross for det må det kunne være mulig å respektere
mediet og dens form. For at news skal kunne ha en sosial verdi, må
det som postes være interessant for fler enn to personer.

Hvem er _du_ til å bedømme dette? Hvem oppnevnte _deg_ til dommer
over hva som er interessant og hva som ikke er det?

Til slutt:
Det ser ut til at du har problemer med småprat på news - og slik sett
synes jeg du bør se litt nærmere på mitt forslag. no.alt.pludring er
åpenbart ikke noen gruppe for deg, men kanskje det er rom for en
prategruppe med litt strammere regler enn hva n.a.p har?

Dette ville i det minste være litt konstruktivt - slik du driver på nå
er du kun en støykilde.

--
Vidar Andreassen

Gro Elisabeth Malmstrøm

On Mon, 03 Dec 2001 13:45:16 GMT, ne...@mindriot.as (Jan Martin
Mathiassen) wrote:

>ooookay, så jeg antar at absolutt all hetsen de siste 3 månedene er
>min skyld, nå.

Nei, for all del, men det var du som begynte med tall her. Jeg bare
lurer på hvordan du har utført beregninga.. "95%" hørtes ganske
spesifikt ut for meg, skjønner du.

Are Westby

Vidar Andreassen <vidar.an...@online.no> in

| Og du mener at dine artikler i dag bidrar til at den "hyggelige tone
| rår", og at de på ingen måte "rakker ned på hverandre eller andre"?

Nei. Men ingen har heller flyttet tråden, sannsynligvis for å oute meg som
den Store Slemmingen. (Men flytter den nå..) Same shit.

> [...]
| naturlig at du prater om no.alt.pludring. Siden det kan se ut som om
| andre har tolket dette på samme måte så kan vel ting tyde på at du har

Mulig, men jeg tror også at en viss porsjon "velvillig" tolkning kan føre
til ønsket resultat, og du er vel ikke den personen som står frem som
direkte objektiv til enhver tid. Det bør ikke være utpreget vanskelig å
forstå at mine kommentarer gjaldt no.* generelt.

| Dersom du ønsker en generell debatt om folk som poster off-topic så
| synes no.nettvett å være bedre egnet. Evt. at du poster i de gruppene
| hvor dette faktisk er et problem.

Se under.

| Det er mange som har det veldig sosialt her. Dette var da også
| hensikten med gruppa, og dersom du finner det problematisk at folk har
| det hyggelig sammen så er i grunnen det _ditt_ problem.

Det _er_ mange som har det sosialt, og det er bra. Og nok en gang ignorerer
du glatt essensen i argumentet mitt. :(

> [...]
|
| Hvem er _du_ til å bedømme dette? Hvem oppnevnte _deg_ til dommer
| over hva som er interessant og hva som ikke er det?

Ingen. Og kom deg av den patroniserende og valiante hesten din, den kler deg
ikke. Det er mer ikke mer enn et newstreff siden din utgave av begrepet
"news er for alle" ikke bare ble innrømmet å være delvis tynt, men også
inkluderte et voksent innslag av irritasjon over meningsløse og
uinteressante postinger. Skal du bytte kappe etter hvilken "arena" du til
enhver tid opptrer i, så gjør oss alle en tjeneste og vær ærlig med det.

Jeg mener at en diskusjon som kun har interesse for to deltagere, og som i
mange tilfeller _ekskluderer_ andre deltagere og antar et volum som kun kan
beskrives som enormt like greit kan foretas over mail eller irc.

> [...]
| åpenbart ikke noen gruppe for deg, men kanskje det er rom for en
| prategruppe med litt strammere regler enn hva n.a.p har?

:-) Om ikke annet setter du et smil på en bitter gammel grinebiter.. ;)

| Dette ville i det minste være litt konstruktivt - slik du driver på nå
| er du kun en støykilde.

Og du, i din moralisme, får Bondevik til å fremstå som Espen Lie.

Jeg prøver i det minste å gjøre noe med et problem hvis eksistens og
irritasjonsmoment du selv har sagt deg enig i.

xfut no.nettvett

Jan Martin Mathiassen

On Mon, 03 Dec 2001 14:15:47 GMT, Gro Elisabeth Malmstrøm
<g...@itsor.no> wrote:

>Nei, for all del, men det var du som begynte med tall her. Jeg bare
>lurer på hvordan du har utført beregninga.. "95%" hørtes ganske
>spesifikt ut for meg, skjønner du.

like spesifikt som "54239847239487 arve-postinger" og "fra
4932874923874293487 grupper".

Morten Øen

Elisabeth Zanabi <el...@frisurf.no> skreiv 03.12 17:54 i
no.alt.pludring...

> Morten Vinje skreiv...

> Hva er forklaringen? :-)

Freud!? Kvar er du? Du kan ikkje berre gøyme deg! Eg veit du ikkje er
langt undå! :-D

--
Morten

Newsarar mot X-No-Archive

Kristiane Dedichen Falck

Vidar Andreassen <vidar.an...@telenor.com> wrote in

Når en gruppe, eller store deler av no.alt* for den saks skyld, forandrer
seg så til de grader, må det da være lov til å ta det opp? Også her, hvor
det er aller mest merkbart?

Det _er_ usedvanlig mye pisspreik og toveiskonversasjoner som absolutt
burde vært tatt i mail her for tiden, det går det ikke an å nekte for.

Å be folk om å tenke over om det man skriver har, i hvert fall _en viss_
underholdningsverdi for andre, er helt på sin plass. Og etter min mening er
det også forståelig at man hisser seg opp over hyperpludrere som nekter å
tilpasse seg miljøet på gruppa. Skjønt, de fleste oppegående posterne har
vel forlengst flyktet fra n.a.p., slik at flertallet som er her nå faktisk
ønsker dette hemningsløse crapet.

Jeg merker at jeg har litt vanskelig for å formulere meg for øyeblikket, så
jeg tror jeg heller sier et digert AOL til det meste av det Are har skrevet
i tråden.

Jo, en ting til: Kan ikke se hvor unge Westby har etterlyst "elitistene" du
nevner. Alt han ber om er en viss variasjon og snert i postingene, og å
begynne å tillegge ham motstand mot "arbeidsløse, kroppsarbeidere og
halvgamle husmødre" er å gå langt over streken.

Det er jo akkurat det som er så fascinerende med news; at man treffer og
snakker med masse forskjellige mennesker. Men et minstekrav bør faktisk
være at man har en viss selvinnsikt og en viss formuleringsevne.

--
Kristiane

Livet er ingen karusell der det deles ut popcorn i svingene

Lillie Brent

"Jan Martin Mathiassen" <ne...@mindriot.as> skrev i melding

> ooookay, så jeg antar at absolutt all hetsen de siste 3 månedene er
> min skyld, nå. flere gode forslag?

Meg for eksempel? Skjønner du ikke hvor sjalu damene ble da jeg
overtok tråden med deg? ;-)

Lillie

Morten Vinje

On Mon, 03 Dec 2001 17:54:27 +0100, Elisabeth Zanabi wrote:

> Hva er forklaringen? :-)

Uhelbredelig puppefiksert :-)

Morten Øen

Kristiane Dedichen Falck <kristiane.de...@observer.no> skreiv
03.12 22:59 i no.alt.pludring...

> Når en gruppe, eller store deler av no.alt* for den saks skyld,
> forandrer seg så til de grader, må det da være lov til å ta det opp?
> Også her, hvor det er aller mest merkbart?

Endrar seg og endrar seg, fru Blom. Problemet oppstod vel denne runden
eigentleg av at det tok noko tid før dei aktuelle pludrerane tok til å
xfute rett?

Eg synast det er greit, eg. Når eg den seinare tida har kommen inn på
n.a.p har eg sett på tråden ut frå score. Der det har vore interessante
posterar har eg lese anten heile tråden, eller dei delane av tråden som
hadde interessante posterar. Deretter har eg markert reisten som lese.

Og så har eg avgrensa mykje av det til n.a.p, for dei andre gruppene har
vore relativt frie frå superpludringa, sjølv om det er ein del av dei
gamle posterane som ikkje kan dy seg og pludrar litt rundt ikring.

Arne Olav Augdal

Morten Vinje skrev:

>Uhelbredelig puppefiksert :-)

Heldig du som bare er puppefiksert. Stakkars meg er totalt og
uhelbredelig damefiksert.

--
AOA

Jeg ikke give kreditt, du blive sur.
Jeg give kreditt, du ikke betale, jeg blive sur.
Bedre du blive sur.

Lillie Brent

"Kristiane Dedichen Falck" <kristiane.de...@observer.no> skrev i
melding news:Xns916CE9FBE76...@193.213.112.28...

> Det _er_ usedvanlig mye pisspreik og toveiskonversasjoner som absolutt
> burde vært tatt i mail her for tiden, det går det ikke an å nekte for.

Og hvor i charteret står det at pisspreik skal foregå på mail?
Og hvem sier at DITT pisspreik er bedre enn Mitt pisspreik?
Vil du ha ei liste over alt pisset du har servert på news som
JEG mener du burde tatt i mail eller spart deg på news?
Klager JEG over pisspreiket DITT på no.*
Forstår du norsk ?
Kan du lese charter eller skal jeg hjelpe deg?
Skal jeg fortsette å stille unødvendige spørsmål?
(Har ikke blitt varm i trøya en gang...)

Lillie

Britt Solstad

"Lillie Brent" <lilli...@yahoo.com> wrote

> [...]
> Kan du lese charter eller skal jeg hjelpe deg?
> Skal jeg fortsette å stille unødvendige spørsmål?
> (Har ikke blitt varm i trøya en gang...)

Hvor sender jeg blomster? =)

<personlig> Når får du deg adsl da? Vi venter på deg på irc =) </personlig>

Britt - må se hvordan denne tråden utvilker seg før hun klarer å stikke helt
fra nap

Karin Elisabeth Nystedt

[Lillie Brent]
> [...]

> Kan du lese charter eller skal jeg hjelpe deg?
> Skal jeg fortsette å stille unødvendige spørsmål?
> (Har ikke blitt varm i trøya en gang...)

Tre ganger tre HURRA, Lillie (-:

--
ken
som storkoser seg.

Arve Bersvendsen

Lillie Brent wrote in

> Og hvor i charteret står det at pisspreik skal foregå på mail?
> Og hvem sier at DITT pisspreik er bedre enn Mitt pisspreik?

Uten at jeg skal svare for Kristiane, så er det vel neppe det at det
_er_ pisspreik her som er problemet. Problemet er at det foregår en
hel del pisspreik som strengt tatt er langt mer _teknisk_ egnet på
andre steder enn news.

> [...]
> Forstår du norsk ?
> Kan du lese charter eller skal jeg hjelpe deg?
> Skal jeg fortsette å stille unødvendige spørsmål?

Når debattantene henfaller til den berømte "ta mannen (kvinnen) og
aldeles-ikke-ballen leken" er diskusjonen så godt som hitlet.

--
Arve <URL:http://www.bersvendsen.com/>

Newsere mot X-No-Archive

Morten Vinje

On Mon, 03 Dec 2001 21:59:52 GMT, Kristiane Dedichen Falck wrote:

> [...]
> begynne å tillegge ham motstand mot "arbeidsløse, kroppsarbeidere og
> halvgamle husmødre" er å gå langt over streken.

Dette er muligens bare et resultat av at du må lese det meste av
det du ser så for jævlig bokstavelig. Dette er ordbruk - jeg
regner med at du heller ikke tok Ares utsagn om å ha en vedkubbe
opp i ræva så jævlig bokstavelig heller, eller _gjorde_ du det?

Har du _lest_ charteret for nap?

Mesteparten av det andre du skriver er jeg også stort sett uenig
i.

Morten
--
In the beginning, God created the Earth and rested.
Then God created Man and rested. Then God created

Morten Vinje

On Mon, 03 Dec 2001 23:56:09 +0100, Arne Olav Augdal wrote:

> Heldig du som bare er puppefiksert. Stakkars meg er totalt og
> uhelbredelig damefiksert.

Det er jeg også, men har en permanent løsning på akkurat det
problemet :-)

Vidar Andreassen

[Kristiane Dedichen Falck]

> Når en gruppe, eller store deler av no.alt* for den saks skyld, forandrer
> seg så til de grader, må det da være lov til å ta det opp? Også her, hvor
> det er aller mest merkbart?

Newsgrupper er under konstant forandring. Dette er news' natur, og
har selvfølgelig sammenheng med at hvem som poster til en
gruppe/hierarki er i konstant forandring.

Slik sett er det relativt meningsløst å "ta opp" dette for hver gang
man ser en forandring i en retning som man selv ikke liker.

> Det _er_ usedvanlig mye pisspreik og toveiskonversasjoner som absolutt
> burde vært tatt i mail her for tiden, det går det ikke an å nekte for.

Dette er din subjektive vurdering, og slik sett gir bastante utrykk
som "det går det ikke an å nekte for" liten mening.

> [...]
> det også forståelig at man hisser seg opp over hyperpludrere som nekter å

Disse hyperpludrerne _har_ tilpasset seg miljøet på gruppa. De har
blitt kjeppjaget fra naf og over hit, og her er faktisk det de poster
on-topic.

> Skjønt, de fleste oppegående posterne har
> vel forlengst flyktet fra n.a.p., slik at flertallet som er her nå faktisk
> ønsker dette hemningsløse crapet.

Denne debatten gir meg minner tilbake til rundt 1994-1995. Da var det
samme debatt i forbindelse med at news ble invadert av "vanlige folk"
fra de kommersielle Internettleverandørene. Mange av dinosaurene
klaget over at gruppene ble fyllt opp med meningsløst pjatt, og at det
ikke lenger fantes noe substans igjen på news. Veldig mange av de som
klagde høyest er her fortsatt. De har stort sett flyttet seg til
andre grupper, men de er her fortsatt.

Jeg synes eller at du bør ta en titt på det Lars Syrstad skriver om
newsmiljøer i <1my9kky...@colargol.tihlde.org>. Lars har vært her
lenge, mye lenger enn meg, og har sett denne debatten enda flere
ganger enn det jeg har gjort. Legg spesielt merke til siste avsnitt:

Poenget er, som nesten alltid, at det er de som har interesse av det
som må flytte på seg.

Og hvis det er så oppegående folk som har problemer med all pludring
så har de vel heller ikke noe problem med å finne et annet sted å
være?

> Jo, en ting til: Kan ikke se hvor unge Westby har etterlyst "elitistene" du
> nevner.

Når han antyder at enkelte postere ikke bidrar med "intellektuelt
stimulerende" artikler, og derfor ikke burde poste - vel, kall det hva
du vil du, jeg kaller dette elitisme.

--
Vidar Andreassen

Jan Martin Mathiassen

On Tue, 04 Dec 2001 00:23:38 GMT, Arve Bersvendsen
<arve...@bersvendsen.com> wrote:

> [...]
>_er_ pisspreik her som er problemet. Problemet er at det foregår en
>hel del pisspreik som strengt tatt er langt mer _teknisk_ egnet på

nei. problemet er at enkelte postere har markert seg, og enkelte andre
postere har fått et anfall av PMS. og hvem går det ut over? jo, de som
har blitt markert som forskjellige.

jeg og lillie har (i løpet av 3 døgn) postet 45 poster elns, i *en*
tråd. det er 45/3/2=7,5 poster hver i døgnet. *giiiiiisp*. her drukner
vi, altså! for de som er noenlunde oppegående, så er den ene tråden
ikke noe problem å fjerne uten at man "plonker noen". men neida, det
er for enkelt, så det kan vi ikke gjøre. nei, her skal vi heller drite
i hva charter sier, og omdefinere charteret slik vi føler for det der
og da, for hvem sjekker vel charter uansett?

hvis dere som syter og klager hadde hatt *anelse* om hvor mange tråder
jeg har ignorert iløpet av de siste par månedene, rett og slett for de
bryr meg langt inn i gamperæva, så hadde dere ikke engang begynt å si
første del av disse klagene deres. men neida, her er det dere som
kommer først, at all costs. bare tanken på at dere skal tilpasse dere
*litt* er jo helt latterlig! men at alle andre skal tilpasse seg dere,
jo det er naturlig. og syting over deres poster, det skal man ikke ha,
for dere har jo vært der lengre, så dere vet hvordan ting gjøres, så
fortenk!

det er jo egentlig ganske vittig. der sitter dere på de skyhøye
pedestalene deres og pludrer i naf, nau, nag etc... og slår ned på
alle andre som pludrer fordi de skiller seg *LITT* ut. mobb-mentalitet
på sitt fineste.

men, hvorfor jeg gidder å sitte her å diskutere dette vet jeg ikke,
for dere kommer bare til å sitte der med kukken i øra og si "LA LA LA
LA LA HØRER DERE IKKE, GÅ TILBAKE TIL IRC LA LA LA LA", helt til vi
enten plonker dere, eller bare går lei og stikker.

så gratulerer. dere vinner. jeg antar at dere føler dere stolte nå.

PS:
hvis dere går rundt og tror at det bare er jeg som har akkurat denne
følelsen, så sjekk <9e1ba6e4.01120...@posting.google.com>.
hvem av oss bør forandre ordlyden, sa dere?

Arne Olav Augdal

Morten Vinje skrev:

>Det er jeg også, men har en permanent løsning på akkurat det
>problemet :-)

Nok en gang: Heldig du.

Lillie Brent

> Hvor sender jeg blomster? =)

Dit...

(til ken)

> <personlig> Når får du deg adsl da? Vi venter på deg på irc =)
</personlig>

Aner ikke, men om jeg steller pent med typen fram til jul, så kanskje?

> Britt - må se hvordan denne tråden utvilker seg før hun klarer å stikke
helt
> fra nap

Det går så bra så, vi fruster det nok av oss ganske fort...

Lillie

Kristiane Dedichen Falck

"Lillie Brent" <lilli...@yahoo.com> wrote in message news:<ESTO7.5844$yB2.1...@news1.oke.nextra.no>...

> "Kristiane Dedichen Falck" <kristiane.de...@observer.no> skrev i
> melding news:Xns916CE9FBE76...@193.213.112.28...

> Og hvor i charteret står det at pisspreik skal foregå på mail?

At man bør avholde seg fra å gjøre trådene milelange med
enlinjers-postinger uten allmenn interesse burde ikke være nødvendig å
ha i charteret. Sunn fornuft skulle holde lenge.

> Og hvem sier at DITT pisspreik er bedre enn Mitt pisspreik?

Det har jeg ikke sagt, men omfanget er i hvert fall ikke like stort.

> Vil du ha ei liste over alt pisset du har servert på news som
> JEG mener du burde tatt i mail eller spart deg på news?

Litt opphisset og usakelig her nå? Morsomt å se overhyggelige
alt-er-så-koselig-pludre-pludre-folk miste fatningen. De andre gangene
jeg har opplevd det, har det kommet i mail, fordi personen tydeligvis
ikke kunne vise seg irritert på news. Og i hvert fall ikke på n.a.p.
hvor vi skal være one big happy family, og sarkasme er forbudt.

> Klager JEG over pisspreiket DITT på no.*

Faktisk. I avsnittet overfor.

> Forstår du norsk ?

Eh. Ja? Hvordan det?

> Kan du lese charter eller skal jeg hjelpe deg?
> Skal jeg fortsette å stille unødvendige spørsmål?
> (Har ikke blitt varm i trøya en gang...)

Vi kunne sikkert kranglet mer om dette, men det er grenser for hvor
mye tid jeg gidder å bruke på en som ikke poster under sitt eget navn.

Dust.

--
Kristiane

Anne Lise Hovdal

Hei

Jeg svarer privat, for jeg orker ikke å bli grillet
på news for tiden.
"Lillie Brent" <lilli...@yahoo.com> skrev i melding

Stå på Lillie, og jeg er på din side her. Det du skriver
er minst like interessant som det andre skriver, men
det som skremmer meg mest er mobbingen som fore-
går på news. De som har vært her i noen år tror at de
skal bestemme alt hvordan det skal være på news.
De hetser til og med pludring på nyhetsgruppe for
pludring, og det blir jo fullstendig feil.

Om du og Jan Martin svarer hverandre så kan ikke
andre klage på det mener jeg, for de har jo full
mulighet til å blande seg inn i den dialogen dere
fører.

Jeg kjenner jeg begynner å koke inni meg over både
Christiane, Arve Kirkevik og et par andre.

Var på besøk hos den venninna som har kreft på
lørdag, og iallefall da hadde hun enda god matlyst
og alt fungerte som det skulle kroppslig. Det har
gjort det lettere for meg, iallefall inntil videre.

Anne Lise Hovdal

Are Westby

"Anne Lise Hovdal" <an...@online.no> in

| Hei
|
| Jeg svarer privat, for jeg orker ikke å bli grillet
| på news for tiden.

[snip]

Neida, ingen grilling herfra. Tenkte bare jeg skulle opplyse om at news og
mail er to forskjellige ting.

Noen er jeg hyggelig også, serru.

Anne Lise Hovdal

Kan noen være så snill å slette denne postingen
min fra news?

Anne Lise Hovdal

"Anne Lise Hovdal" <an...@online.no> skrev i melding

Lillie Brent

"Arve Bersvendsen" <arve...@bersvendsen.com> skrev i melding

> [...]
> _er_ pisspreik her som er problemet. Problemet er at det foregår en
> hel del pisspreik som strengt tatt er langt mer _teknisk_ egnet på

Sikkert, men så lenge det er lov å bedrive pisspreik her på nap,
så vil vi ha oss frabedt gupingen. Konsentrer energien om de som
gjør noe de ikke SKAL gjøre.

> Når debattantene henfaller til den berømte "ta mannen (kvinnen) og
> aldeles-ikke-ballen leken" er diskusjonen så godt som hitlet.

Men da får jaggu enkelte her på nap være så intelligente at de
ikke terger oss for så å legge hodet på hoggestabben og gi oss
øksa i handa...

Lillie

Anne Kjersti Kolberg

[Anne Lise Hovdal]

>Kan noen være så snill å slette denne postingen
>min fra news?

Det eneste du kan prøver er å sende melding om det selv. I OE går du på
melding og velger Avbryt melding. Kan hende det er for sent nå, men til en
annen gang!?

--
Anne Kjersti

Arve Bersvendsen

Anne Lise Hovdal wrote in

> Kan noen være så snill å slette denne postingen
> min fra news?

Nei. Fordi det i praksis er umulig. Min newsserver honorerer ikke
cancels, og jeg har heller ikke til hensikt noensinne å la den gjøre
det.

Da får du heller stå for det du skrev, og gripe til sverdet.

Gro Elisabeth Malmstrøm

On Tue, 4 Dec 2001 14:13:00 +0100, "Anne Lise Hovdal"
<an...@online.no> wrote:

>Hei
>
>Jeg svarer privat, for jeg orker ikke å bli grillet
>på news for tiden.

Ah, derfor jeg har forskjellige klienter for mail og news ja :)

Tips: Agent er egentlig enkel å lære seg (full forvirring i to dager,
men med kløktig hjelp fra mednjusere går alt seg til), og dessuten
enklere å newse med enn OE _og_dessuten_ (igjen) slipper man å ta en
MF (nå også ALH) og poste mailene sine på news.
MFALH var egentlig et ganske kult uttrykk å forsøke å uttale høyt,
forresten.

Arve Bersvendsen

Lillie Brent wrote in news:BB4P7.6233$yB2.1...@news1.oke.nextra.no:

> Sikkert, men så lenge det er lov å bedrive pisspreik her på nap,
> så vil vi ha oss frabedt gupingen. Konsentrer energien om de som
> gjør noe de ikke SKAL gjøre.

Så vidt jeg forstår, holder opptil flere av disse menneskene som
hyperposter, både i n.a.p. og andre steder, også til på andre medium
som irc. Og de har alle sammen tilgang på mail.

Hvorfor ikke da simpelthen forsøke å _bruke_ disse mediene som er mer
egnet. Nei; jeg driter i substansen i det som skrives. Folk kan få
poste dumme ting, lure ting, rare ting, eller hva de vil. Jeg synes
at folk skal tenke seg om to eller tre ganger.

Den gangen jeg begynte å lese i no.alt, sånn rundt 1998 en eller annen
gang, var trafikkmengdene nokså håndterlige. At de blir noe mindre
håndterlige, fordi det kommer flere aktører, er greit nok, og at en
ikke kan lese _alt_ er også greit nok.

Resultatet er, som med enkelte internasjonale grupper jeg leser, at de
er i ferd med å bli uleselige. Prisen for å newse via dialup blir
også høyere, fordi det etterhvert begynner å bli større
trafikkmengder. Dermed så synes jeg brukerne _bør_ tenke seg om, om
det de poster har interesse for fler enn dem selv, og om det er en
teknisk plage for brukere at de holder på.

> Men da får jaggu enkelte her på nap være så intelligente at de
> ikke terger oss for så å legge hodet på hoggestabben og gi oss
> øksa i handa...

At enkelte ikke klarer å holde seg saklige i en debatt, og begynner å
gå på enkeltpersoner _ødelegger_ debatten, og det bør man holde seg
for god til.

Dessuten: om man forsøker å gjøre ting til personkonflikter, og
begynner å diskutere person og ikke sak, så slår det stort sett
tilbake på en selv.

Karin Elisabeth Nystedt

[Lillie Brent]
> "Britt Solstad"

> Dit...

> (til ken)

Næmmen, så utrolig hyggelig, da *takktakk, der ble
dagen lysere* (-:
(Håper det ikke er en kaktus, hehe!)

--
ken
T. Carlyle: "Erfaringen er den beste lærer, men den tar et høyt honorar"

Lillie Brent

"Kristiane Dedichen Falck" <k...@observer.no> skrev i melding

> At man bør avholde seg fra å gjøre trådene milelange med
> enlinjers-postinger uten allmenn interesse burde ikke være
> nødvendig å ha i charteret. Sunn fornuft skulle holde lenge.

OK, da anbefaler jeg deg å følge opp det du skriver selv i
praksis. Dine enlinjers kommentarer har svært liten allmenn
interesse den også, men når det kommer til milelange tråder,
så irriterer de meg også, OE liker ikke sånne tråder, men nå
har vi megapludrere faktisk strekt oss ganske langt, noe dere
hobbypludrere også burde gjøre. Godvilje blir det lite godt
ut av om den skal være så ensidig...

> [...]
> personen tydeligvis ikke kunne vise seg irritert på news. Og i
> hvert fall ikke på n.a.p. hvor vi skal være one big happy family,

Takker for komplimentet.

Og så håper jeg du holder deg for god for surmulingen din i
ettertid da, så skal nok jeg også holde meg i skinnet.

> Dust.

Endelig, kanskje det blir litt stille ei stund nå da...

Lillie

Jan Martin Mathiassen

On 4 Dec 2001 04:33:27 -0800, k...@observer.no (Kristiane Dedichen
Falck) wrote:

> [...]
>ikke kunne vise seg irritert på news. Og i hvert fall ikke på n.a.p.
>hvor vi skal være one big happy family, og sarkasme er forbudt.

og det er så morsomt å se jeg-vet-bedre-folk motta kritikk. og som du
sa, nap *skal* være en big happy family, ja. men det har dere klart å
gjøre noe med ganske så kjapt... og så prøver dere å legge all skylda
på de dere klager over, og mumler noe om IRC (som om det skulle være
noe skittent noe). fakta er at jeg, lillie og britt (blant andre) *er*
pludrete av oss, samme faen om vi har vært på IRC eller ei. på den
måten dere behandler alle nye som ikke gjør alt AKKURAT slik dere vil
ha det, til punkt og FØKKINGS prikke ... så ville jeg trodd at de
fleste av dere rett og slett bare hørte til i en syforening med >50 år
gamle ugifte hespetrær som ikke har noe bedre å gjøre enn å sladre om
hva naboen gjorde for 2 år siden, nikke bedrevitende

jeg skal sitere noe for deg.

<sitat>
Et fristed fra hverdagens mas og kav, hvor man kan snakke hyggelig
sammen uten krav til fruster, gleder eller andre obligatoriske tema.
Et sted hvor den hyggelige tone rår, der man ikke rakker ned på
hverandre eller andre. Et sted for småprat som ikke naturlig hører
hjemme i andre grupper i no.*-hierarkiet.

Vil vi ha:

- Hyggelig småprat.
- En koselig tone

Vil vi ikke ha:

- Annonser/reklame (henvises til no.annonser.*).
- Høyre- eller venstreekstreme ytringer.
- Politiske budskap.
</sitat>

hvor står det noe om mengde? hvor står det noe om kvalitetskrav? hvor
står det krav om hvor mange det skal være relevante for? hmm?

ikke det nei.

siden dere er så jævlig opptatt av at folk skal følge charteret alle
andre plasser, så kan faen meg dere følge charter i nap også, ikke
bare vilkårlig opprette nye regler som passer dere der og da.

men, av en eller annen grunn, så tror jeg akkurat det er like
sannsynlig som http://www.start.no/tegneserier/pondusarkiv/?986076000
er. i.e. det skjer bare når enten en god del av folka her dør, eller
når news som et media smelter ned. i.e. practically never.

Morten Øen

Are Westby <a...@slempike.com> skreiv 04.12 14:27 i no.alt.pludring...

> Noen er jeg hyggelig også, serru.

Det her liknar nesten på min måte å korrekturlese på, det. :-D

Morten Øen

Gro Elisabeth Malmstrøm <g...@itsor.no> skreiv 04.12 15:08 i
no.alt.pludring...

> Ah, derfor jeg har forskjellige klienter for mail og news ja :)

Javel? Brukar du ikkje «Post -> Reply via mail» på din Agent når du skal
svare privat på ei posting på news?

Gro Elisabeth Malmstrøm

On Tue, 04 Dec 2001 16:35:58 GMT, "Morten Øen" <me...@chello.no> wrote:

>Gro Elisabeth Malmstrøm <g...@itsor.no> skreiv 04.12 15:08 i
>no.alt.pludring...

>Javel? Brukar du ikkje «Post -> Reply via mail» på din Agent når du skal
>svare privat på ei posting på news?

"Post follow-up message" står det når jeg har markøren over knappen,
så nei..?

Morten Øen

Gro Elisabeth Malmstrøm <g...@itsor.no> skreiv 04.12 18:00 i
no.alt.pludring...

> Morten Øen skreiv...

> "Post follow-up message" står det når jeg har markøren over knappen,
> så nei..?

Javel? Så du svarar privat rett på news utan å prøve å sende det på e-
post? Eller las du kva eg skreiv?

Anne Eilertsen

On Tue, 4 Dec 2001, Gro Elisabeth Malmstrøm wrote:

> "Post follow-up message" står det når jeg har markøren over knappen,
> så nei..?

Det er en knapp for å poste follow-up (news) og en for å maile follow-up
(mail), hvis jeg ikke husker helt feil (har ikke Agent på denne
maskinen...). Jeg tror kanskje det Morten lurte på var hvordan du gjør
hvis du skal svare noen privat på en newsposting?..

mvh,

--
Anne Eilertsen
http://anne.nvg.org/

Morten Øen

Anne Eilertsen <an...@nvg.ntnu.no> skreiv 04.12 19:29 i no.alt.pludring...

> Jeg tror kanskje det Morten lurte på var hvordan du gjør
> hvis du skal svare noen privat på en newsposting?..

Spørst om ikkje det hadde vore tryggast om eg forklarte spørsmålet mitt
ein tre-fire gonger, i håp om at ho las fyrst noko av det før ho svara...
>:->

Gro Elisabeth Malmstrøm

Svarer ikke privat på newsmeldinger, sier jeg jo, jeg poster
follow-up.

Gro Elisabeth Malmstrøm

Jeg svarte. "Det står follow-up når jeg holder markøren over knappen",
sa jeg.
Men jeg burde jo skjønt at man, når man snakker med deg, må presisere
et par ganger (de har sikkert ikke news i fjøset); Jeg har Ett program
for mail, Ett for news. Disse to er adskilte, og jeg har ikke behov
for å ha disse sammen fordi jeg ikke mailer noen privat på bakgrunn av
newspostinger.
Jeg blir, derimot, ofte "mailet" av folk som har forsøkt å sende et
svar på innlegg fra meg på news, så jeg skjønner at jeg har gjort et
smart valg iom at det antakelig er for enkelt å trykke på feil knapp.
Jeg newser altså med Agent, jeg Mailer med OE.

Sånn. Nå er det så spesifikt at selv du skulle skjønne det.

Morten Øen

Gro Elisabeth Malmstrøm <g...@itsor.no> skreiv 04.12 20:54 i
no.alt.pludring...

> Svarer ikke privat på newsmeldinger, sier jeg jo, jeg poster
> follow-up.

For det fyrste seier du ingenting, du skriv det. For det andre var det
ikkje det du skreiv. Du svarte på kva du gjorde for å svare privat på ei
posting på news: «"Post follow-up message" står det når jeg har markøren
over knappen, så nei..?»

Men om skrivefeila skal tolkast i beste meining, så kan eg kanhende
tenkje meg at det med litt godvilje og på ein god dag på stigande måne og
med lågvatn, kan forståast som om du meinte det du no skriv at du meinte.

Morten Øen

Gro Elisabeth Malmstrøm <g...@itsor.no> skreiv 04.12 20:58 i
no.alt.pludring...

> Jeg newser altså med Agent, jeg Mailer med OE.

Men om du ved eit misstak kom borti knappen to plassar til høgre (ja, eg
sjekka på Agent) så kunne det plutseleg blitt ein privat e-post. Er det
det du vil fram til?

Arne Olav Augdal

Morten Øen skrev:

>Men om du ved eit misstak kom borti knappen to plassar til høgre (ja, eg
>sjekka på Agent) så kunne det plutseleg blitt ein privat e-post. Er det
>det du vil fram til?

Nå aner ikke jeg hvordan GE har satt opp sin Agent, men de knappene
kan fjernes fra verktøylinja, slik at man unngår mistak.
Ellers er jeg enig i at GE kunne ha formulert svaret sitt annerledes
slik at misforståelser kunne blitt unngått.

Lillie Brent

"Karin Elisabeth Nystedt" <knys...@online.no> skrev i melding

> [Lillie Brent]

> Næmmen, så utrolig hyggelig, da *takktakk, der ble
> dagen lysere* (-:
> (Håper det ikke er en kaktus, hehe!)

Ville vel JEG sende deg en kaktus? Jeg mener Britt selvsagt...
Huffda, kanskje det var DET hun mente... Måtte du nå sette meg
på en slik ide da... *hrmpf*

Lillie

Lillie Brent

> Så vidt jeg forstår, holder opptil flere av disse menneskene som
> hyperposter, både i n.a.p. og andre steder, også til på andre medium
> som irc. Og de har alle sammen tilgang på mail.

Vel, jeg holder IKKE til på IRC, og mail blir noe helt annet enn news.
Mail er for private samtaler. Heldigvis er det ikke blitt slik i det sosiale
liv, at man må gå inn i et tilstøtende rom alene, dersom man vil
konversere to og to. Det gjør man når man skal konversere om ting
som man ikke vil at andre skal delta i...

> [...]
> poste dumme ting, lure ting, rare ting, eller hva de vil. Jeg synes
> at folk skal tenke seg om to eller tre ganger.

OK, da er vi igrunnen enige da...

> [...]
> gang, var trafikkmengdene nokså håndterlige. At de blir noe mindre
> håndterlige, fordi det kommer flere aktører, er greit nok, og at en

Helt enig.

> [...]
> om det de poster har interesse for fler enn dem selv, og om det er en
> teknisk plage for brukere at de holder på.

Det synes jeg i så fall det burde stått noe om i charteret, dersom
man vil unngå enkelte ting. Og hvem andre tenker på alle andre når
de slenger av seg kommentarer i hytt og pine, mer eller mindre i ren
refleks? Når det gjelder dial-up, det ER dyrt, det føler jeg på hver
dag, så vær du bare glad til at jeg ikke har bredbånd i dag...;-)

> At enkelte ikke klarer å holde seg saklige i en debatt, og begynner å
> gå på enkeltpersoner _ødelegger_ debatten, og det bør man holde seg
> for god til.

Sant nok, så hvorfor henge seg på de som poster on topic? Det er
jo nok av de som IKKE gjør det...

> Dessuten: om man forsøker å gjøre ting til personkonflikter, og
> begynner å diskutere person og ikke sak, så slår det stort sett
> tilbake på en selv.

OK, så får noen slutte å pille fliser ut av sine medpludreres øyne,
og heller hjelpe hverandre å dra ut noen bjelker her og der...
(Var ikke den bra da? Nesten religiøs jo...;P)

Lillie

Britt Solstad

> [...]

> Ville vel JEG sende deg en kaktus? Jeg mener Britt selvsagt...
> Huffda, kanskje det var DET hun mente... Måtte du nå sette meg

Jeg tenkte nå mer på en julestjerne jeg da =) *litt julestemning*

Britt

Marianne Kristiansen

In
<Pine.LNX.4.40.011204...@hagbart.nvg.ntnu.no>Anne

Eilertsen wrote:

>Det er en knapp for å poste follow-up (news) og en for å maile follow-up
>(mail),
[snipp]

Nesten. Knappen for svar på news heter "Post follow up message".
Knappen for å svare via privat mail heter "Post reply via e-mail".

--
Marianne Kristiansen

Lillie Brent

> Jeg tenkte nå mer på en julestjerne jeg da =) *litt julestemning*

Takker for det, - en julestjerne høres betryggende ut, men ... altså...
nå har jeg altså gitt den bort allerede...

Men det blir nok julestemning her likevel skal du se...;-)

Og du Britt..? Dere må slutte å sove på førskolen hele tiden...;P

Lillie

Britt Solstad

> [...]

> nå har jeg altså gitt den bort allerede...
>
> Men det blir nok julestemning her likevel skal du se...;-)

=)

> Og du Britt..? Dere må slutte å sove på førskolen hele tiden...;P

Jeg fikk ikke sove jeg... KOM TILBAKEEEEEE *ensom*

Britt

Lillie Brent

"Britt Solstad" <lex...@lexidh.net> skrev i melding
Forseint... Dessuten har jo du selvsagt lagt deg igjen innen jeg oppdager
denne meldingen din og sjekker inn på nytt! Urettferdig spør du meg!
Hvorfor skal jeg alltid holdes utafor! *vrææææl* Jeg og vil ha ADSL!

Lillie

Britt Solstad

> [...]
> denne meldingen din og sjekker inn på nytt! Urettferdig spør du meg!
> Hvorfor skal jeg alltid holdes utafor! *vrææææl* Jeg og vil ha ADSL!

Lagt meg du lissom.
Der var du der =)

Britt

Anne Lise Hovdal

> "Lillie Brent"

Jeg vil også ha julestjerne(blomster), og en slik som er
for å henge opp i vinduet.:-)

> Lagt meg du lissom.
> Der var du der =)

Og her er jeg.Jeg har ikke lagt meg jeg heller, men det
skjer om ca 10 minutter.

Anne Lise Hovdal

Arve Kirkevik

Britt Solstad wrote:

>Lagt meg du lissom.
>Der var du der =)

Er du oppe ennå? :)

Britt Solstad

"Arve Kirkevik" <ar...@jgaa.com> wrote

Åjada !

Britt

Kristiane Dedichen Falck

ne...@mindriot.as (Jan Martin Mathiassen) wrote in message news:<3c0cc9cc....@news.kpnqwest.no>...

> [...]
> gamle ugifte hespetrær som ikke har noe bedre å gjøre enn å sladre om
> hva naboen gjorde for 2 år siden, nikke bedrevitende

Ut fra de forholdsvis beskjedne mengdene med kritikk som har kommet
fra min side mht imbesill-pludringen deres, synes jeg du tillegger meg
_vel_ mye. Dersom du leser hva jeg har skrevet før, vil du se at jeg
ikke har nevnt IRC med et ord, fordi jeg ikke kjenner det noe særlig
(og dersom det dere driver med på nap minner om det, tror jeg ikke jeg
gidder å utforske det nærmere heller).

Hvordan du klarer å assosiere mine tidligere postinger med syforening,
>50 år (regner med at du mener <50 år, forresten), ugifte hespetrær og
sladrekjerringer stiller jeg meg nokså undrende til, men jeg antar du
skriver i affekt.

Skjønner ikke helt hvorfor dog: Ut fra de siste dagers postinger er
det ingen tvil om hvem som har fått mest støtte for sitt syn, så slutt
og syt.

--
Kristiane

Espen Stranger Seland

In article <aF6P7.6384$yB2.1...@news1.oke.nextra.no>, Lillie Brent wrote:
> "Kristiane Dedichen Falck" <k...@observer.no> skrev i melding

CATFIGHT!

-espen

--
Høy, kan jeg bomme en .sig?

Gro Elisabeth Malmstrøm

On Tue, 04 Dec 2001 20:21:15 GMT, "Morten Øen" <me...@chello.no> wrote:

> [...]
>
>Men om du ved eit misstak kom borti knappen to plassar til høgre (ja, eg
>sjekka på Agent) så kunne det plutseleg blitt ein privat e-post. Er det

Jeg tror ikke engang det er mulig, siden jeg ikke har lagt inn
mailserverting i Agent.

Tollef Fog Heen

* (Jan Martin Mathiassen)

| like spesifikt som "54239847239487 arve-postinger" og "fra
| 4932874923874293487 grupper".

«Approximately 73.6% of all statistics on the Usenet are made up on the
spot.»

--

Tollef Fog Heen
Axiom #1: You Can't Win

Tollef Fog Heen

* Are Westby

> [...]
| så jævlig lei og synes alle andre er så fryktelig fæle, så er det vel bare å

Det kan tenkes man ønsker å fortelle sin mening, en siste gang, om at
man ikke liker retningen gruppen/news beveger seg i. Man kan ønske å
si i fra til enkelte av de som holder til på gruppen og som man
faktisk ønsker å kommunisere med om at man kommer til å forsvinne. De
kan da evt ta kontakt per epost eller lignende. F.eks.

Tollef Fog Heen

> [...]

| Og hvor i charteret står det at pisspreik skal foregå på mail?
| Og hvem sier at DITT pisspreik er bedre enn Mitt pisspreik?

Det finnes grenser for hvor mye som skal tas på news og det er greit å
ta en overgang til epost hvis man ser at det _kun_ er to som snakker
sammen i endeløse tråder.

Litt statistikk for nap:

Ti mestpostende:
164 From: "Lillie Brent" <lilli...@yahoo.com>
135 From: ne...@mindriot.as (Jan Martin Mathiassen)
39 From: "Morten Øen" <me...@chello.no>
36 From: "Anne Lise Hovdal" <an...@online.no>
23 From: "Geir Arne Moi" <geirar...@c2i.net>
23 From: "Britt Solstad" <lex...@lexidh.net>
21 From: Arne Olav Augdal <arne....@start.no>
18 From: Kjartan Anthun <kja...@anthun.net>
16 From: Marianne Kristiansen <mixe...@frisurf.no>
14 From: Tollef Fog Heen <tolle...@add.no>

Totalt antall postere: 112
Totalt antall postinger: 873

Ti mestpostende som prosentandel:
18.79 From: "Lillie Brent" <lilli...@yahoo.com>
15.46 From: ne...@mindriot.as (Jan Martin Mathiassen)
4.47 From: "Morten Øen" <me...@chello.no>
4.12 From: "Anne Lise Hovdal" <an...@online.no>
2.63 From: "Geir Arne Moi" <geirar...@c2i.net>
2.63 From: "Britt Solstad" <lex...@lexidh.net>
2.41 From: Arne Olav Augdal <arne....@start.no>
2.06 From: Kjartan Anthun <kja...@anthun.net>
1.83 From: Marianne Kristiansen <mixe...@frisurf.no>
1.60 From: Tollef Fog Heen <tolle...@add.no>

At to stykker står for over 30% av trafikken i en såpass
høytrafikkgruppe som nap ser ikke jeg som et sunnhetstegn -- det kan
tyde på at de har en hel del diskusjoner som like gjerne kunne vært
ført per epost.

| Vil du ha ei liste over alt pisset du har servert på news som
| JEG mener du burde tatt i mail eller spart deg på news?

gjerne.

Anne Lise Hovdal

"Tollef Fog Heen" <tolle...@add.no> skrev i melding

Lillie Brent skrev:

> [...]

Jeg har aldri sett noe charter for no.alt.pludring,
og lurer derfor på hvor jeg finner dette.

> Det finnes grenser for hvor mye som skal tas på news og det er greit å
> ta en overgang til epost hvis man ser at det _kun_ er to som snakker
> sammen i endeløse tråder.

Det er da fritt frem for alle å svare dem som
poster til hverandre. Hvis flere hadde svart dem
i disse trådene, så hadde det ikke blitt slik.

> Litt statistikk for nap:

> [...]

For hvilket tidsrom gjelder denne statistikken? Er
det for November måned.

Anne Lise Hovdal

Kristiane Dedichen Falck

"Espen Schjønberg" <ess...@excite.com> wrote in

<Snip hysteriske utfall om at de som reagerer på at to personer har
overtatt en gruppe i den grad at de alene står for rundt 35 prosent av
postingene der, har psykiske problemer og burde iføres i tvangstrøye>

> helt enig. knivhuggene mot nap, det stedet jeg forventa skulle stå igjen
> som no.alts siste skanse, det stedet som kunne vært kalt
> no.alt.citadell, kom fra uventa hold. Angrepene er mye mere skadelig enn
> angrepene fra de som sa de skulle ødelegge news. Selv om jeg er redd
> det er en sammenheng: hat og galskap er smittsomt. Har man lest titusen
> innlegg prega av hat, blir man på en måte "fyllt opp" og begynner å
> poste hat sjøl.
>
> Folk som laster ned nap nå, vil jo få et grusomt inntrykk av hva slags
> mennesker som poster her.

Sett at jeg lastet ned n.a.p. for aller første gang nå. Det er ganske mye
større sjanse for at jeg ville fortsatt å lese gruppen om jeg kom inn i
denne forfriskende debatten, enn om det som hadde møtt meg var det
meningsløse babbelet som totalt har dominert i det siste.

Hadde jeg stukket hodet inn nå, hadde jeg i hvert fall sett at det fantes
_noen_ fornuftige mennesker der, selv om de er i mindretall ;)

Knut Sparhell

> Jeg har aldri sett noe charter for no.alt.pludring,
> og lurer derfor på hvor jeg finner dette.

--
Knut Sparhell, Fredrikstad http://www.sparhell.no/knut/

Karin Elisabeth Nystedt

[Britt Solstad]
> "Lillie Brent"

Åneiåneiånei, tar tilbake kaktus, jeg mente det ikke,
åååå, *vri seg på stolen og se angrende ut*

> Jeg tenkte nå mer på en julestjerne jeg da =) *litt
> julestemning*

Det hadde jo vært kjempefint, tatt i betraktning at
blomsterbutikken på senteret også nå er stengt med
plakat til salgs. Blir lang vei å få kjøpt seg en blomst eller
to nå (-:

--
ken
Ovid: "Dråpen uthuler ikke steinen ved makt, men ved stadig å falle"

Morten Øen

Kristiane Dedichen Falck <kristiane.de...@observer.no> skreiv
05.12 17:09 i no.alt.pludring...

> [...]
> jeg kom inn i denne forfriskende debatten, enn om det som hadde møtt
> meg var det meningsløse babbelet som totalt har dominert i det

Der klarte du å overtyde meg.

Lillie Brent

> Åneiåneiånei, tar tilbake kaktus, jeg mente det ikke,
> åååå, *vri seg på stolen og se angrende ut*

Helt i orden - Britt har oppklart saken... *puh* *sukke lettet*

> Det hadde jo vært kjempefint, tatt i betraktning at
> blomsterbutikken på senteret også nå er stengt med
> plakat til salgs. Blir lang vei å få kjøpt seg en blomst eller
> to nå (-:

Så leit da... Ellers så synes jeg faktisk bra om kaktus, de
dør ikke så fort, og så er de ganske søte...;-)

Lillie

Tollef Fog Heen

* Hans Petter Nenseth

| Hva er usunt med det?

Som vi ser føler deler av de resterende at de blir presset av
gruppen. Jeg tror folk faktisk er i stand til å ta hensyn og flytte
diskusjoner over på epost når de ikke lenger er givende for noen andre
enn de to som er involvert.

Tollef Fog Heen

> [...]

| Det er da fritt frem for alle å svare dem som
| poster til hverandre. Hvis flere hadde svart dem
| i disse trådene, så hadde det ikke blitt slik.

Men det skjer ikke, sannsynligvis fordi diskusjonene forlengst har
passert punktet der de er interessante for andre enn de involverte.

| For hvilket tidsrom gjelder denne statistikken? Er
| det for November måned.

Nja, det er for de artiklene som lå i den lokale newsspoolen min. Så,
noe sånt, men ikke helt. Rundt halve, tenker jeg.

Anne Lise Hovdal

> Ellers så synes jeg faktisk bra om kaktus, de
> dør ikke så fort, og så er de ganske søte...;-)

Jeg syns også bra om kaktus, og har flere. De
trenger iallefall ikke så mye vann, og jeg er
ganske lat når det gjelder vanning av planter.

Anne Lise Hovdal

Lillie Brent

"Morten Øen" <me...@chello.no> skrev i melding

Men ikke meg! Babbel kan være så mangt... slik som søppel for
andre, noen har jo søppel som levevei...

Lillie

Lillie Brent

"Tollef Fog Heen" <tolle...@add.no> skrev i melding
> * "Lillie Brent"

> Litt statistikk for nap:
>
> Ti mestpostende:
> 164 From: "Lillie Brent" <lilli...@yahoo.com>

Jeg føler meg virkelig beæret!

> Ti mestpostende som prosentandel:
> 18.79 From: "Lillie Brent" <lilli...@yahoo.com>

Wow, kanskje jeg klarer å komme over 20% om jeg står
på litt til...

Lillie

Anne Lise Hovdal

> * "Anne Lise Hovdal"

> Men det skjer ikke, sannsynligvis fordi diskusjonene forlengst har
> passert punktet der de er interessante for andre enn de involverte.

Da er det jo bare å markere tråden som lest, uten
å lese den. Det gjør jeg med mange tråder både
her, og i andre nyhetsgrupper.

Anne Lise Hovdal

Tollef Fog Heen

> [...]

| Da er det jo bare å markere tråden som lest, uten
| å lese den. Det gjør jeg med mange tråder både

Nå har det jo faktisk skjedd her på nap det enkelte hevdet at ikke
ville skje -- vi har fått _flere_ aktive og de enormt lange trådene
med enlinjesinnlegg fra kun to personer er borte (enn så lenge?).

Det er merkelig hvordan det hjelper å få renset luften litt -- folk
_er_ faktisk både rimelige og mulig å snakke til når man bare bruker
litt tid. :)

Anne Lise Hovdal

"Lillie Brent" <lilli...@yahoo.com> skrev i melding

Det klarer du sikkert. Hadde min pludring på dk.
snak vært medtellende så hadde jeg slått deg tror
jeg. Har 15 postinger dit bare det siste døgnet. Jeg
er jo på 4.plass her.

Anne Lise Hovdal

Arve Bersvendsen

Tollef Fog Heen wrote in news:87zo4z5...@arabella.intern.opera.no:

> Litt statistikk for nap:

Jeg moret meg med å hente ut en statistikk for n.a.p. selv, for
november måned (Totalt antall artikler: 1891):

Lillie Brent 382 = 20%
Jan Martin Mathiassen 315 = 16%
Anne Lise Hovdal 121 = 6%
Britt Solstad 97 = 5%
Morten Øen 80 = 4%
Arne Olav Augdal 77 = 4%
Karin Elisabeth Nystedt 57 = 3%
Hans Petter Nenseth 36 = 1%
Vidar Andreassen 33 = 1%
Geir Arne Moi 31 = 1%

Tar vi så den tilsvarende statistikken for n.a.f, samme måned, ser
bildet slik ut (Totalt antall artikler: 3702):

Arve Kirkevik 161 = 4%
Hans Petter Nenseth 142 = 3%
Anne Lise Hovdal 128 = 3%
Jan M Berg 124 = 3%
Morten Øen 120 = 3%
Lillie Brent 120 = 3%
Jan Martin Mathiassen 93 = 2%
Karin Elisabeth Nystedt 82 = 2%
Kim G. S. OEyhus 74 = 1%
Geir Arne Moi 72 = 1%

Jeg frastår fra å kommentere/analysere dette noe mer selv; all den tid
jeg regner med at de som er interessert ser sammenhengene selv.

Kjartan Anthun

Arve Bersvendsen <arve...@bersvendsen.com> wrote on no.alt.pludring

> Jeg frastår fra å kommentere/analysere dette noe mer selv; all den
> tid jeg regner med at de som er interessert ser sammenhengene selv.

Det gjør vi, men siden dette er en pludregruppe og det er ufred i
luften, og begge sider må vise fredsinnestativ vil jeg konkludere med
at -noe- er galt når jeg['] scorer ned rundt halvparten av trafikken i
nap på en måned - og det kun fra de -ti- mestpostende. Skummelt.

['] = Men det kan jo bare være meg da

--
kjartan anthun
- <URL:http://kjartan.anthun.net/>

Kjartan Anthun

Tollef Fog Heen <tolle...@add.no> wrote on no.alt.pludring

> 18 From: Kjartan Anthun <kja...@anthun.net>

Oh-kay oh-kay, jeg kryper til korset, jeg pludrer for mye.
Såjjy, eller som duckman ville ha sagt: "Hummana Hummana Howwa"['].

['] = Visstnok cherokisk(?) for "My scrotum is multi-coloured"

Kjartan Anthun

e...@abn.hibu.no (Espen Stranger Seland) wrote on no.alt.pludring

> CATFIGHT!

Tsk tsk, hva er det med Menn?

Ivar Birkeland

* Kjartan Anthun

> ['] = Men det kan jo bare være meg da

Nei, det er det ikke. Gudskjelov at det finnes noe som heter
killfilter! >;->

Ivar Birkeland
- Daladrengen

It is loading more messages.