morsom spissformulering - olje og sånt

Pelle Thomsen

ha ha ha,
5 poeng til Bellonaleder Hauge for � komme gjennom
mediefilteret (gatekeeping) med f�lgende spissformulering:

"Statsministeren m� ta avstand fra sin oljeminister"!

Ja s�rlig...

Som om Jens skulle ville stanse oljeutbyggingen - ha ha ha,
grunnsteinen for den moderniserte arbeiderbevegelsen og kroneksempelet
i utstillingen om p� hvor bra velferdssamfunnet kan funke n�r sosial-
demokratene sitter med makta.

http://www.aftenposten.no/okonomi/innland/--Statsministeren-ma-ta-avstand-fra-sin-oljeminister-6977669.html#xtor=RSS-3

det eneste vi vanlige d�delige kan gj�re med oljeeventyret, er � glede
oss over at olje-r�kj�ret begrenser vindm�lleutbygginga - som,
om mulig, er enda mer stupid enn en gassutbygging basert p� CO2-rensing.

Samtidig knitrer det i kullkraftverkene i Danmark som fyrer opp for
� eksportere kullkraft ut til de elektrifiserte oljefeltene i Nordsj�en
via monstermastene p� Hardangervidda.

�, hvilken ironi - jeg ler meg snart ihjel...

Espen Vestre

Pelle Thomsen <no...@noe.no> writes:

> det eneste vi vanlige dødelige kan gjøre med oljeeventyret, er å glede
> oss over at olje-råkjøret begrenser vindmølleutbygginga - som,
> om mulig, er enda mer stupid enn en gassutbygging basert på
> CO2-rensing.

- mens vindmølle-Tyskland må øke sin kullkraft-kapasitet:
http://www.zeit.de/wirtschaft/2012-08/studie-dena-kohlekraft

> Samtidig knitrer det i kullkraftverkene i Danmark som fyrer opp for
> å eksportere kullkraft ut til de elektrifiserte oljefeltene i
> Nordsjøen via monstermastene på Hardangervidda.
>
> Å, hvilken ironi - jeg ler meg snart ihjel...

Enig, men latteren setter seg litt fast i halsen når man tenker på en
del av de praktiske konsekvensene *andre steder i verden* av
politikernes forsøk på å regne seg fram til at de har blitt "lavkarbo":
Biodrivstoffene fører både til ødelagt regnskog og presser
matvareprisene (og fører dermed til dødsfall).
--
(espen)

Jo Stein

Den 29.08.2012 18:29, skrev Pelle Thomsen:

> ha ha ha, 5 poeng til Bellonaleder Hauge for å komme gjennom
> mediefilteret (gatekeeping) med følgende spissformulering:
>
> "Statsministeren må ta avstand fra sin oljeminister"!
>
> Ja særlig...
>
> Som om Jens skulle ville stanse oljeutbyggingen - ha ha ha,
> grunnsteinen for den moderniserte arbeiderbevegelsen og
> kroneksempelet i utstillingen om på hvor bra velferdssamfunnet kan
> funke når sosial- demokratene sitter med makta.

Hvor gammel er Pelle? Han skriver som om han var en tenåring.
Har han ikke hørt om Arne Rettedal sin kamp mot Willoch og Mobil?
I 1984 hadde Norge faktisk en regjering som bestemte at Statoil ikke
kunne være operatør på Statfjord.
http://snl.no/.nbl_biografi/Arne_Rettedal/utdypning

--
jo
"Og det raser i de unges bitre hjerte: Våk og lær,

Pelle Thomsen

On 02.09.12 15.06, Jo Stein wrote:

> Hvor gammel er Pelle? Han skriver som om han var en tenåring.
> Har han ikke hørt om Arne Rettedal sin kamp mot Willoch og Mobil?

Utrolig så flink du er mht. å klippe og lime om Retterdal,
men hva var poenget ditt ?

Tror du at du, tross din åpenbare senilitet, kunne klare å
formulere et helt resonnement uten at ditt geriatriske handicap
fører til at du mister tråden ?

Ta deg endelig god tid, og ikke gener deg for å spørre noen om hjelp.

Jo Stein

Den 02.09.2012 16:21, skrev Pelle Thomsen:
> Ta deg endelig god tid, og ikke gener deg for å spørre noen om hjelp.

Når det går mot valg er det viktig å være på vakt og ta lærdom av
historien. I år er det 10 år siden USA forsøkte å få et bedre grep
på olja i Venezuela. Denne glimrende videoen lærer oss at det alltid
er farlig å være en olje-nasjon:
http://www.youtube.com/watch?v=3ZajyVas4Jg#t=2m35s
--
jo
"La vérité est en marche et rien ne l'arrêtera."

Pelle Thomsen

On 02.09.12 17.02, Jo Stein wrote:

> Når det går mot valg er det viktig å være på vakt og ta lærdom av
> historien.

Jasså du.

Ja, denne har du linket til før, jeg har sett den mange ganger, også
lenge før du kom med linken.

Men hva er det du prøver å si ?
Kan du ikke forsøke å konsentrere deg, og uttrykke et
helt resonnement som har sammenheng med det du svarer på da ?

For én jævla gangs skyld ?

Pelle Thomsen

On 30.08.12 10.01, Espen Vestre wrote:

> [...]
> Biodrivstoffene fører både til ødelagt regnskog og presser
> matvareprisene (og fører dermed til dødsfall).

Og det verste er at vi kan takke de hodeløse klimafanatikerne
for denne helvetessuppa.
Likefullt sitter de og innbiller seg at de er moralsk overlegne
og etisk bevisst fordi de har tatt "det riktige klimavalget".

Mer stupid-PK enn å "støtte" klimasaken, er det vanskelig å tenke seg.

Jo Stein

Den 02.09.2012 18:35, skrev Pelle Thomsen:

> Ja, denne har du linket til før, jeg har sett den mange ganger, også
> lenge før du kom med linken.

Den linken ble litt for lang.
Nå har jeg kuttet litt mer for å gjøre den mer dramatisk:
http://www.youtube.com/watch?v=3ZajyVas4Jg#t=2m50s

> Men hva er det du prøver å si ?
> Kan du ikke forsøke å konsentrere deg, og uttrykke et
> helt resonnement som har sammenheng med det du svarer på da ?
>
> For én jævla gangs skyld ?

Bra at du likte den filmen.
Nå har jeg behov for litt hjelp her.
Må nytte høvet når jeg har begge de to klimaekspertene her.

Ta en titt på dette pdf-dokumentet:
www.mn.uio.no/fysikk/forskning/.../Klima-2012-01-versjon.pdf
Søk i Google på
Henriksen kanestrøm klima energi
hvis linken ovenfor ikke virker.
Bla så frem til figuren midt på side 47.

Er det ikke litt rart at så flinke folk greier å lage en så dårlig
figur når de vil vise utviklingen av CO2 i jordens atmosfære gjennom
de siste 400 000 år?

NASA er mye flinkere:
http://climate.nasa.gov/evidence/
--
jo
"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its

Pelle Thomsen

On 02.09.12 19.15, Jo Stein wrote:

> Nå har jeg behov for litt hjelp her.
> Må nytte høvet når jeg har begge de to klimaekspertene her.

> [...]

Jeg skjønner at du er en liten kanin på mer en en måte,
så jeg lurer bare på hvor du kjøper gulerøttene dine ?

Pelle Thomsen

On 02.09.12 19.24, Pelle Thomsen wrote:

> Jeg skjønner at du er en liten kanin på mer en en måte,

mer enn èn måte...

Jo Stein

Jeg har faktisk en teori om årsaken til at for disse to forfatterne
stadig må revidere denne boka.

Ingolf Kanestrøm er kreasjonist:
http://no.wikipedia.org/wiki/Kreasjonisme

--
jo
"Religion is an insult to human dignity. With or without it you

Pelle Thomsen

On 02.09.12 19.59, Jo Stein wrote:

> Ingolf Kanestrøm er kreasjonist:

Jasså du, så uinteressant da...

Jo Stein

Noen satelittdata er omtalt i boka til Henriksen og Kanestrøm
uten at de omtaler noen stygge feil ved disse data:
http://wwwp.dailyclimate.org/tdc-newsroom/2011/09/spencer-faulty-science
> Spencer, a University of Alabama, Huntsville, climatologist, and his
> colleagues have a history of making serious technical errors in
> their effort to cast doubt on the seriousness of climate change.
> Their errors date to the mid-1990s, when their satellite temperature
> record reportedly showed the lower atmosphere was cooling. As obvious
> and serious errors in that analysis were made public, Spencer and
> Christy were forced to revise their work several times and, not
> surprisingly, their findings agree better with those of other
> scientists around the world: the atmosphere is warming.

Så viser min forskning at også Roy Spencer er kreasjonist:
http://en.wikipedia.org/wiki/Roy_Spencer_%28scientist%29
> In The Evolution Crisis, a compilation of five scientists who reject
> evolution, Spencer states: "I finally became convinced that the
> theory of creation actually had a much better scientific basis than
> the theory of evolution, for the creation model was actually better
> able to explain the physical and biological complexity in the
> world... Science has startled us with its many discoveries and
> advances, but it has hit a brick wall in its attempt to rid itself of
> the need for a creator and designer.

Min forskning viser dessuten at John Christy er
Master of Divinity.

Masse spennende resultater kommer for en dag når man forsker på klima
fornektere.
--
jo
“Science is what we do to keep from lying to ourselves.”

Pelle Thomsen

On 02.09.12 21.21, Jo Stein wrote:

> Masse spennende resultater kommer for en dag når man forsker på klima
> fornektere.

Klimafornektere skrives i ett ord, og eksisterer forøvrig ikke.
Hvilken idiot vil påstå at noen fornekter klima ?

Typisk for autodidakte fjotter å spre rundt seg med begreper
som viser at de ikke aner hva de snakker om.

Jeg oppfatter ellers at du er svært opptatt av kreasjonisme.

Så fint for deg da...

Espen Vestre

Jo Stein <jst...@broadpark.no> writes:

> Så viser min forskning at også Roy Spencer er kreasjonist:

Hvis du ikke liker UAH, kan du jo bruke RSS. Men jeg advarer deg: RSS
viser negativ trend siste 15 år, mens UAH viser positiv :-)

http://woodfortrees.org/plot/rss/plot/uah/plot/rss/from:1997.58/trend/plot/uah/from:1997.58/trend

Samme tendens for siste 10 år (dersom du ønsker å unngå å inkludere
avviker-året 1998):

http://woodfortrees.org/plot/rss/plot/uah/plot/rss/from:2002.58/trend/plot/uah/from:2002.58/trend
--
(espen)