Herrejemini!

Erik Hansen

Apr 25, 2006, 1:47:32 PM4/25/06
Så får vi altså en sånn typisk populistdiskusjon på NRK i kveld om "vi skal
bruke oljepengene". Herrejemini, for å snakke finansministersk: Vi bruker
oljepengene! Siden staten begynte å få oljeinntekter, har vi brukt mer enn
vi har spart av oljepengene. Vi brukte vel over 30 mrd. i budsjettet for
2003, nær 70 milliarder over årets budsjett.

Er det så vanskelig å skjønne at dette må sluses inn i økonomien av folk,
inklusive økonomer, som ikke tjener sine syke mødre? At vi må må være
ytterst kritiske til hvor stor /andel/ "oljepengene" blir av samlet
verdiskapning i Fastlands-Norge - for ikke å skape alvorlige forstyrrelser
i økonomien?

Herrejemini.
--
---> erik ®
http://balkongen.blogsome.com/

Erik Hansen

Apr 25, 2006, 4:17:49 PM4/25/06
On Tue, 25 Apr 2006 19:47:32 +0200, Erik Hansen wrote:

> Så får vi altså en sånn typisk populistdiskusjon på NRK i kveld om "vi skal
> bruke oljepengene".

Fydda, for en dumfarlig, sleip og kunnskapsløs sjarlatan vi har skaffet oss
med denne Siv Jensen. Og hvilken patetisk videreføring av Egil Bakke-linjen
som hun der BI-tuppa presterte. LOL. Bakke, som var en så intelligent,
kreativ og artikulert mann at han var en fryd, selv for motstandere. Og hva
slags syk mor var det han der lettvektsøkonomen fra DnB pleide - Sturle, du
som følger med?

Til en slik debatt inviterer man altså kun én kompetent økonom! Takk,
Harald Magnus Andreassen. Og takke fan for stødige politikere som de to
rund fjolset Jensen.

Og så Lundeteigen, da -. Og hvorfor f-- i h---- setter de to helt
forutsetningsløse programledere på en slik jobb? Slike som starter med å
intervjue fjortiser med tannregulering om makroøkonomi.

Det er et mirakel at dette samfunnet fungerer så godt. Jeg trenger en
konjakk.

Sturle Fladmark

Apr 25, 2006, 4:57:59 PM4/25/06
Erik Hansen <erikdens...@yahoo.no> wrote:

> Og hva
> slags syk mor var det han der lettvektsøkonomen fra DnB pleide - Sturle, du
> som følger med?

Har avviklet styremøte i Enerhaugen Frukt, Video and Investment Banking,
så jeg er ikke helt oppdatert.

> Til en slik debatt inviterer man altså kun én kompetent økonom! Takk,
> Harald Magnus Andreassen. Og takke fan for stødige politikere som de to
> rund fjolset Jensen.

Hun har alle de egenskaper man ikke ønsker hos en politiker,
kunnskapsløs, innsiktsløs og går bare etter instinkt og lukt.

> Og så Lundeteigen, da -. Og hvorfor f-- i h---- setter de to helt
> forutsetningsløse programledere på en slik jobb? Slike som starter med å
> intervjue fjortiser med tannregulering om makroøkonomi.

I Norge _pleier_ man intervjue fjortiser om makroøkonomiske trender.

> Det er et mirakel at dette samfunnet fungerer så godt.

Neida, det skyldes en protestantisk forvaltningskultur. Hva har
sosialistene klart å få til siden de tok makten?

* De har senket toppskatten for de rike
* De har øket egenandelene kraftig for kronisk syke

Har de gjort noe annet? I så fall har det gått meg hus forbi.

Tviler på om frk. Jensen hadde fått til så veldig mye mer om hun satt i
posisjon.

> Jeg trenger en
> konjakk.

Jeg trenger en egyptisk urtethe.