erobreren og norsk drama

1 view

Pelle Thomsen

Skuffende og usedvanlig dårlig NRK-tv-serie
bygget på Jan Kjærstads bøker Om Jonas Wergeland.
Både manus generelt, og dialogene spesielt er triste
saker, men kanskje mest av alt person-instruksjonen
som er så dårlig at det nesten er mistenkelig.
Hva pokker har skjedd med kvalitetssikringen her ?
Mye av billedleggingen var også under pari, til tross
for at det er en av nordens beste filmfotografer som
er DoP, og det dårlige visuelle resultatet peker også
mot regissøren.
Dette er veldig synd nå som vi har fått opp farta på
norsk dramaproduksjon. Lillyhammar er også til tider
pinlig dårlig, og etter forrige episode skrudde jeg av,
men som parodi kjøper man lettere at illusjonen blir
brutt bedre enn på en seriøs drama-produksjon.

Men buzz aldrin var en knall-fin serie. Et høydepunkt.

Pelle Thomsen

On 20.02.12 19.27, Thomas Skogestad wrote:
> * Hans Petter Nenseth

> Men Buss Aldrin ER en bra serie. (Har ikke sett de andre nevnte seriene.)

Han aner aldri hva han snakker om, løsemiddelskadet som han er, så bare
overse ham. Forøvrig er dette krysspostet til relevante grupper som har
liten eller ingen aktivitet.

Men ellers er både Lillyhammer og Erobreren tilgjengelig via NRK.no.
og
http://www.geekosystem.com/netflix-lillyhammer-original/

Per Justin Case

On 20.02.2012 20:05, Pelle Thomsen wrote:

> Han aner aldri hva han snakker om, l�semiddelskadet som han er, s� bare
> overse ham. For�vrig er dette krysspostet til relevante grupper som har
> liten eller ingen aktivitet.
>
> Men ellers er b�de Lillyhammer og Erobreren tilgjengelig via NRK.no.
> og
> http://www.geekosystem.com/netflix-lillyhammer-original/

B�r dramasjefjobben i NRK v�re en �rem�lsstilling? Jeg mener det.
Anbefaler denne kronikken:
http://m.db.no/2012/03/16/kultur/nrk_drama/hans_rossin/erobreren/ulrik_imtiaz_rolfsen/20718366/

--
Per
Message has been deleted

Pelle Thomsen

On 18.03.12 08.11, Thomas Skogestad wrote:

> Finnes det nettlesertillegg (eller hva plugin heter på norsk) som oversetter
> slike mobillinker til skikkelige linker? (Det er ikke alle hvor det er mulig
> å erstatte m med www e.l. tilsvarende enkelt, så den må være litt mer
> avansert og takle slikt.)

Dette er antagelig ikke et godt svar på spørsmålet ditt, men jeg får
denne linken rett opp i både Chrome og Firefox - har du husket å
oppdatere browserne dine ?