Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Rase katter....hvor mye??

61 views
Skip to first unread message

Marit Halvorsen

unread,
Oct 29, 2001, 2:44:02 PM10/29/01
to
Heisann.

Jeg bare lurte på hvor mye (ca) hvor mye disse katterasene koster :
-Ragdoll
-Maincoon
-Norsk skog katt
-hellig birma
-somali
-angora
-abbesiner
-siameser
-asian7asian smoke
-tonkies
-ocicat
-bengal

Det ble kanskje en lang liste, men det er vansklig å hvite hvem som
passerbest....

Gårdet an å ha en Ragdoll, Main.C og N.skogkatt i samme hjem???

På forhånd takk.

Med vennlig hilsen Marit Halvorsen

SŘLVI JAKOBSEN

unread,
Oct 29, 2001, 9:15:44 PM10/29/01
to

Marit Halvorsen <mari...@frisurf.no> skrev i
meldingsnyheter:3BDDB182...@frisurf.no...


> Heisann.
>
> Jeg bare lurte på hvor mye (ca) hvor mye disse katterasene koster :
> -Ragdoll
> -Maincoon
> -Norsk skog katt
> -hellig birma
> -somali
> -angora

> -abbesiner >>Abyssiner: fra ca.3500,- til ca.4500,-


> -siameser
> -asian7asian smoke
> -tonkies
> -ocicat
> -bengal
>
> Det ble kanskje en lang liste, men det er vansklig å hvite hvem som
> passerbest....
>
> Gårdet an å ha en Ragdoll, Main.C og N.skogkatt i samme hjem???
>
> På forhånd takk.
>
> Med vennlig hilsen Marit Halvorsen
>

MVH/Sølvi


Anita Ellertsen

unread,
Oct 29, 2001, 9:13:26 PM10/29/01
to

"Marit Halvorsen" <mari...@frisurf.no> wrote in message
news:3BDDB182...@frisurf.no...

| Heisann.
|
| Jeg bare lurte på hvor mye (ca) hvor mye disse katterasene koster :
| -Ragdoll
| -Maincoon
| -Norsk skog katt
| -hellig birma
| -somali
| -angora
| -abbesiner
| -siameser
| -asian7asian smoke
| -tonkies
| -ocicat
| -bengal
|
Siameser/Orientaler = 4000,- for en av utstilling og avlskvalitet.
2500 for en kosekatt. Varierer vel bittelitt, men det er hvertfall det
jeg har erfart selv.

| Det ble kanskje en lang liste, men det er vansklig å hvite hvem som
| passerbest....
|
| Gårdet an å ha en Ragdoll, Main.C og N.skogkatt i samme hjem???

Ja, hvorfor ikke? Jeg har Orientaler og Perser, og snart Britisk Korthår
også, håper jeg:-)

Mvh,
Anita

Linda K

unread,
Oct 30, 2001, 12:48:14 PM10/30/01
to
Marit Halvorsen wrote:
>
> Jeg bare lurte på hvor mye (ca) hvor mye disse katterasene koster :

[Raser klippet]

Ca. pris for en rasekatt er 4000,- for en utstillings/avlskatt. Noe
billigere for en kosekatt.

> Gårdet an å ha en Ragdoll, Main.C og N.skogkatt i samme hjem???

Ja, hvorfor ikke? Men husk på at disse rasene (i hvertfall Ragdoll og
M.C.) er de største katterasene vi har i Norge, så skal du ha alle disse
bør du nok ha god plass :)

~Linda~


Nina El Falaki

unread,
Oct 30, 2001, 2:24:05 PM10/30/01
to
Bengalen er en del dyrere

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: ca...@feca.dk
http://www.feca.dk

"Linda K" <lind...@sensewave.com> skrev i en meddelelse
news:EJBD7.3273$Fr3....@news1.oke.nextra.no...

Siw Monica Iversen

unread,
Oct 31, 2001, 9:00:29 AM10/31/01
to
Maine Coon koster 6000,-

"Marit Halvorsen" <mari...@frisurf.no> skrev i melding

news:3BDDB182...@frisurf.no...

Connie Garfalk

unread,
Oct 31, 2001, 11:28:13 AM10/31/01
to
Siw Monica Iversen wrote:
>
> Maine Coon koster 6000,-

Det gjør en ocikatt også.

Connie
--
http://home.online.no/~cgarf/

Heidi-Kristin Moe Hansen

unread,
Oct 31, 2001, 3:28:39 PM10/31/01
to
For en Norsk Skogkatt betaler man 3-3500,-


Heidi-K.M.Hansen
- av Sol (N)
http://home.enter.vg/hmohan/
e-mail : av...@frisurf.no

Connie Garfalk <cg...@online.no> skrev i
meldingsnyheter:3BE0269C...@online.no...

0 new messages