røyting!

Pernille Nylehn

Kjære no.alt.katter!

Nødrop!

Jeg har en absolutt fabelaktig korthåret hvit-og-rød katt.

http://perpelle.files.wordpress.com/2010/05/my-3.jpg

Men hun røyter sånn at jeg holder på å bli tullete. Hele året, hele
tida. Bare jeg klapper henne har jeg hånda full (nja, nesten) av hår.
Hun er helt frisk og fin. Ifølge en veterinær jeg snakka med har
katter med den fargen tednens til å røyte mye.

Jeg børster henne og kjemmer henne. Børsten blir full av hår. Men det
monner ikke, hun røyter like forbanna mye.

Har noen et godt råd? Noen spesielle redskaper man kan bruke?

--
Pernille Nylehn

Jostein Chr. Andersen

Hei Pernille!

Pernille Nylehn wrote:

> Jeg børster henne og kjemmer henne. Børsten blir full av hår. Men det
> monner ikke, hun røyter like forbanna mye.
>
> Har noen et godt råd? Noen spesielle redskaper man kan bruke?

Har du prøvd å la være å børste og kjemme henne i det siste? :-) Med litt
flaks beholder hun kanskje mere hår?

Jostein

Dag-Erling Smørgrav

Pernille Nylehn <pernille.n...@kleppnett.no> writes:
> Har noen et godt råd?

Fiskeolje (Dr Baddaky e.l.)

> Noen spesielle redskaper man kan bruke?

Furminator

DES
--
Dag-Erling Smørgrav - d...@des.no

Pernille Nylehn

Det går lange perioder da jeg ikke børster henne, fordi det føles litt
meningsløst. Men det er ingen forskjell.

--
Pernille Nylehn

Dag-Erling Smørgrav

> [...]

> sånn at jeg holder på å bli tullete. Hele året, hele tida. Bare jeg
> klapper henne har jeg hånda full (nja, nesten) av hår.

Jeg glemte å spørre - flasser hun?

Pernille Nylehn

On Thu, 17 Jun 2010 17:51:05 +0200, Dag-Erling Smørgrav <d...@des.no>
wrote:

>Jeg glemte å spørre - flasser hun?

Ni. Het frisk. Blank og fin pels.

--
Pernille Nylehn

Hans Erik Sandberg

"Dag-Erling Smørgrav" <d...@des.no> skrev i melding

-

Annen katt, riktignok - hva gjør jeg hvis han flasser?

Hans Erik Sandberg

Dag-Erling Smørgrav

"Hans Erik Sandberg" <han...@halden.net> writes:

> Annen katt, riktignok - hva gjør jeg hvis han flasser?

Bytter fôr, evt. gir fiskeolje (Dr Badakkys eller tilsvarende) som
kosttilskudd. Bland det ut med litt våtfôr, så glir det rett ned.

Med godt fôr er flass sjelden et problem. Til daglig skal katten ha
tørrfôr fra Hills, Royal Canin, Eukanuba e.l. som du får i dyrebutikker.
Det pleier å koste rundt 600 for 10 kg, og er drøyere enn Friskies og
annen dritt som man får i daglivarebutikker.

Jon Wikne

Royal Canin Har & Skin tørrfôr kan anbefales. Forslaget om fiskeolje
støttes også.

-- Jon

MmeMonnet Berisha

Du har blitt nektet av banken fordi kreditt ikke oppfyller sine standard. Drømmer du om å lage din egen virksomhet, ditt hjem, betale en gjeld forklarlig i behov av penger; Denne damen er tilgjengelig. Det gir € 8000 til € 4.000.000 til en rente på 2% per år. E-post: bmmem...@gmail.com

Damian Bienoszek

Behöver du ett akut lån? Ger vi privatlån? Företagslån; Bostadslån? Lantbrukslån? Utbildningslån? Lån för skuldkonsolidering? Lastbilslån? Billån? Hotelllån? Refinansiera lån? och fler skollån? Startlån? .Vi erbjuder 2% ränta! Kontakta oss via: ekotle...@gmail.com eller skicka mig ett whatsappmeddelande via: +48 531 318 331

Damian Bienoszek