Rare og morsomme katte navn.

[ex]

Hei,

Det kunne vært morsomt å høre hvilke navn man har valgt til katten sin.
Har hørt mange utrolige morsomme navn:

Katten min: Tjorven
Mammas katt: Mathilde
Søsters avdøde katt: Petter Nome

Merkeligste kattenavn jeg har hørt: Protil

EX

André Johnsen

Kollegas katt:

"Yngve Hågensen"

pga haka.

André Johnsen

Kaisa M. Lindahl

[ex] <etru...@online.no> wrote in message

> Hei,
>
> Det kunne vært morsomt å høre hvilke navn man har valgt til katten sin.
> Har hørt mange utrolige morsomme navn:

FAmiliens første katt het Tyfus. Det var liksom valget mellom det eller
Lusifer...
Familiens neste hatt het Measel (meslinger på engelsk) fordi hun hadde røde
flekker.
Hun er mor til:
Nesepusen (nå Kiss) - har en hvit stripe nedover nesa.
Øyenbrynpusen (nå Simba) - har hvite flekker der som øyenbrynene ville vært.
Den ene og den andre sorte (nå Spes og ....)
Disse fire ga vi ikke ordentlige navn, i og med at vi ikke skulle beholde
dem. Det gikk mer på tegninger og farger.
Smaug - som nå er min og kjærestens katt. Smaug er den store, skumle dragen
i Hobbitten. Jørgen og jeg spilte GAndalf og Bilbo Baggins i oppsetningen av
Hobbiten. De som har lest boka skjønner tegninga... ;-)

Measle fikk et kull til, med 6 unger. Av disse var det bare en som fikk
navn: KLumpedeisa. Det var den største kattungen av dem alle. Grunnen til at
de andre ikke fikk navn av oss var at de var grå tabby alle sammen, og
dermed vanskelige å se forskjellen på. Vi trodde vi hadde fått 1 hunn og 5
hanner. Det viste seg å være omvendt....

Katten til "svigermor" heter Selina, etter Selina Kay a.k.a. Catwoman
(Batman). Katten er nemlig hvit og sort, og det ser ut som om hun har en
sort halvmaske over fjeset - akkurat som Catwoman.

Hilsen Kaisa
--
*---*---*---*--*---*---*---*---*---*--*---*---
Kaisa M. Lindahl

Jon Wikne

[ex] wrote:

> Det kunne vært morsomt å høre hvilke navn man har valgt til katten sin.

Tja.

Vår nåværende katt: Anzha the Beast.
Min barndoms / ungdoms katt: Desmond von Oynhäusen
Trines (samboerens) families avdøde katt: Susi Natasja Gråpus
Trines families nåværende katt: Fader Jakob
Mine besteforeldres avdøde katt: Duril
Venners katt: Bonnie Blue
Andre venners gjestekatt: Tarzan

Ellers er det endel varianter her, riktignok mest engelskspråklig:

http://www.petrix.com/catnames/
http://www.k-net.net/~ingram/magicat.htm

-- Jon

Maria Trogen

Mine katter heter: Jasmin, Wilma, Lurifax, Nikon och Maya Piraya (pga sine
skarpe tenner..)

Tidigare katter jag har haft hette: Mozart, Nisse, Lucifer.
Min mammas katt heter Hejsan Hejsan.

Maria

Baabla

Kusinen min hadde en hunnkatt som het Natasha, helt til hun oppdaget at
det var en gutt! Da ble han omdøpt til Tarzan, og det passet faktisk mye
bedre.

Det er nok ikke mange som har en katt som heter Frøydis, tenker jeg, men
det har jeg - det er en forholdsvis logisk forklaring på det også - hun
er rød/hvit/blå krem stripet - altså norske farger, så noe norskt måtte
till - Frøya er jo forholdsvis norsk - og Dis fordi fargene var som å se
gjennom en dis. Nussi og Røvern er kanskje litt mer vanlige navn.

Siw Monica Ratøyen

"[ex]" wrote:

> Hei,

> Det kunne vært morsomt å høre hvilke navn man har valgt til katten sin.

> Har hørt mange utrolige morsomme navn:
>

> Har hørt en del rare kattenavn folk har satt på kattene sine, feks min
> svigerinne kalte katta si for Harald Mæle. Svigerforeldrene mine hadde en
> katt som het Kristian og Svorger`n en som het Terje.

Birmaen min er oppkalt etter min svigerinnes bror, Per Arthur, men går bare
som Pellemann hjemme. Min eldste maine coon heter Armstrong. Ettersom han
er er enormt stor hannkatt, er navnet passende.

Foreldrene mine har hatt katt siden første stund, og jeg tror sannelig alle
sammen har hatt navnet "Lurven" Utrolig oppfinnsomt, ikke sant?

Hilsen fra Siw Monica

Ps. Favorittnavnet er Bandidoz da det er meget passende på en ustyrlig
bajass som river huset. :) Lykke til med navnejakten!

Karsten Pedersen

Siw Monica Ratøyen <mco...@online.no> wrote in message

> Foreldrene mine har hatt katt siden første stund, og jeg tror sannelig
alle
> sammen har hatt navnet "Lurven" Utrolig oppfinnsomt, ikke sant?

Jeg vet om en korthårs hunnkatt som heter Lurven. :-) Og hjemme hos oss da
jeg var liten het alle sammen Mons. Vi hadde en hunnkatt, og hun tror jeg
bare het Pus. - Kan i hvert fall ikke huske noe spesielt navn på henne. Og
hjemme hos Karin het de Lasse eller Siri.

Opprinnelig var det meningen at katta vår skulle hete Tiril. Vi syntes det
var et fint navn, og i tillegg var det lyse vokaler som var fine å lokke
med. Men slik ble det ikke: Barnebarnet vårt (den gang 4 år) insisterte på
at hun skulle hete Shinka. Vi syntes nok at navnet var litt merkelig til å
begynne med - det leder jo unektelig tanken hen på både ribbe og
koteletter. Og dessuten hadde katta lært seg navnet Tiril. Men hver gang
barnebarnet er hos oss heter hun Shinka, og nå har hun lært det navnet
også.

Vi har jo litt moro med det:
- Katta ligger og purker og sover.
- Nå har hun fått noe svineri i pelsen igjen.
- Hun svor på at vannkoppen hennes skulle stå i stua.

... og dessuten liker hun kokt skinke veldig godt ...

Ellers har jeg et forslag til navn på en sint katt: Fresia.

Hilsen Karsten

Maria Trogen

En birmaunge i vårt første kull fikk hete X-files, pga at vi ikke kunde
finne ut om det
var en hunn eller hann...

Maria

Sonja Midtlien

Hunnkatten min heter egentlig Korse, men til daglig kaller jeg henne for
Maleguri fordi hun maler så mye. Hannkatten min heter Buster, ikke fullt så
originalt det da...

Sonja.

"[ex]" wrote:

> Hei,
>
> Det kunne vært morsomt å høre hvilke navn man har valgt til katten sin.
> Har hørt mange utrolige morsomme navn:

Maikki

Min mor, som er en god venn av en Norges største hunde-oppdrettere, har i
oppdrag ved hvert kull å finne navn til valpene. Systemet hun bruker er
enkelt; alfabetet.
Nå du har èn bokstav å holde deg til, er det ikke grenser for kreativitet.
Det samme systemet kan fint brukes for katter, og da spesielt
katteoppdrettere eller husstander med mye kull, for å skille fødseler,
tidspunkter og "hvilket kull" de stammer ifra.
Her forleden måtte mor ha hjelp til "P", her er noen av mine noenogtusen
forslag:

Papillon Princess Leia Pacific Pelè Precious Pytagoras
Pall Mall Phoenix Pleasure Pizzicato Pumpkin Primetime
ProForma Phantom Paintball Plymouth Pommes Frites Pitcairn
Pacman Primadonna Puzzle Phantasy Plenty Password Prophecy
Pleiades Purple Pompeii Piraya Panorama Peacock Pascal
Penthouse Playboy Playmate Passepartout Phileas Fogg Popcorn
Petit Fleur Phoebe Philippa Picnic Pinocchio Pionèr
Pistache Placebo Poker Porcelaine Pepito Penalty Pinball
Poseidon Pompel & Pilt Pondus Pestus Pippi Penelope
Patricia Poison Pink Floyd Prodigy Picasso Pavarotti
PickUp Primus Ping Pong Pollyanna Peregrin Platon Pas De
Deux Payday Prepple Postman Pennylane Portia Pils
President Pentagon Pamela Patience Priscilla Presley
Psycho Papaya Prime Minister Passion Petronella
Potifar/Potimor Potpurri Predator Professor Passenger Porthos
Pepper Pilgrim Pretender Priority Propaganda Paddington
Peace Peach Philadelphia Phenomena Piassava Pink Panther
Popeye Pow-wow Proud Mary, og kanskje nå i disse nett-tider; Plonk
(?:)

Muligheten er enorme, og en vanlig ordbok gjør nytten (+ TV/film, musikk,
teater, kjente personer, filosofer, religion etc.) Nå er det mange navn som
"passer" bedre på hunder enn katter, men dette tas etter skjønn. Og det er
INGEN vanskeligheter å finne navn på X, Y, Z, Æ, Ø og Å, de er faktisk de
mer morsomme å komme på! :)
(Hunden til mor ble født i et kull på "Y", han heter Yatsy, og hans søsken
heter blant andre Ymer og Ylajali)

Andre merkelige forslag jeg har hørt, som mest går på dyrets oppførsel:
CFH = Cat From Hell og W.B. (opprinnelig var dette ment som WallBanger,
fordi den løp inn i veggen konstant, men etterhvert ble dette forandret til
"White Bitch")
Som nevnt, ingen koselige navn, men svært passende for dem det faktisk
gjaldt! :)
Forkortelser er søte, men skal helst bety noe, eller være et navn. (HC =
egentlig Hans Christian, men kan f.eks. bety HardyCat eller HardClaw)

Det finnes et hav av navn der ute, stå på og skriv ned! :)

:) mAikki

p.s. Ville gjerne ha kalt Amanda for Amidala, jmf. Star Wars - episode 1,
men hun "passet" best til å hete Amanda. I spesielle tilfeller må man jo
også bli kjent med dyret for å kunne velge navn.

Eli Haug Svendsås

Den ene katten min heter Avec M., hvor M'en står for Moppen (uttales Møppen,
for at det skal høres litt finere ut). Dette navnet fikk han da han var
ganske så nyfødt. Men snakk om navn som passer. Han kan komme og legge seg
midt på kjøkkengulvet mens jeg holder på, og flytter seg ikke selv om jeg
holder på å trø på ham. Jeg kan bruke foten for å puffe ham unna uten at han
gidder å reise seg. Ja, jeg kan faktisk bruke ham som mopp. - Hvilken rase
han er? En perser, selvfølgelig!

hilsen Eli og kattene.

Jon Wikne

Maikki wrote:

[ klipp ]

> I spesielle tilfeller må man jo
> også bli kjent med dyret for å kunne velge navn.

Mange kattenavn har nok opphav i spesielle trekk med individet.
Det kan ha blitt nevnt her før, men en katt fikk navnet Kenwood.
Som kattunge yndet han å ligge i en tom pappkartong, som bar
merkenavnet til kjøkkenmaskinen den en gang hadde inneholdt.

-- Jon

Cola

Hei
Har fire katter den eldste på 15 år heter Stiv i nakken, han er opp kalt
etter min søster. Hun var i bil ulykke og gikk med krave når jeg fikk katten
min. Ellers så er det Svarte katta, Tusseladden og Endi som er oppkalt etter
en St.Bernhard.

AB

[ex] skrev i meldingen <37CBBFEB...@online.no>...

Marthe Nesřen Gangflřt

On Tue, 31 Aug 1999 11:47:38 GMT, "[ex]" <etru...@online.no> wrote:

>Hei,
>
>Det kunne vært morsomt å høre hvilke navn man har valgt til katten sin.
>Har hørt mange utrolige morsomme navn:

Vi har kalt katten vår Linux etter operativsystemet :-) En ekte
datapus er hun, ircet har hun også :-) Dessuten, Linux er kjapt og
elegant, det er pusen vår og :-)

Noen venner av oss følgte opp vår stil og kalte katten for Novell
etter firmaet som står bak NetWare :-) Noen særlig sammenheng med
katten og navnet har jeg enda ikke funnet :-)

Lille My er det vel mange som har men ene katten til faren min passet
det perfekt :-) En bitte liten Brittisk Korthår, som aldri har blitt
stor. Liten katt med stor hengemage (Så vidt jeg forstod så var det
rasen og ikke tykk mage :-) Desverre har hun leddgikt :-/ Den andre,
perseren, het Aurora, og hun var snill som et lam :-)

Dog ikke katter, men håpløst likevel, alle undulatene vi har hatt har
hett pippen om det har vært en han, og pippa om det har vært en hun.
Vi klarte aldri å finne på navn til dem så da ble det det :-) Og det
var jo frustrerende når det var to pippen og en pippa en stund
*flire*.

-Marthe (home.atc.no/~ulva)
Ano-Tech Computers, www.atc.no

"It's the question that drives us.."

Hanne Johnsrud

> [...]
> Mammas katt: Mathilde
> Søsters avdøde katt: Petter Nome
>
> Merkeligste kattenavn jeg har hørt: Protil

Hei

Vår flotte hunkatt heter Valborg. Grunnen til navnet er at vi fikk henne
mens de sendte Olsenbande- filmene på TV2, og jeg "digger" Aud Schønemann.

Hilsen Hanne

Marianne Grønvold

Våre katter heter Java og Webbie far i huset har PC dilla og fordi de likte
å leke med alle deler av en PC da de var små. Vi var helt sikre på at vi va
SÅÅÅÅ originale. Men den gang ei. Jeg har sett at det finnes minst en Java
til som har vært nevnt her.

Andre morsomme navn jeg har hørt er "Monse" ( en hunnkatt) og "Siri
Hannkatt". Begge disse var nok antatt å være av et annet kjønn da navnet
ble valgt

En gutt jeg vet om kalte katten sin "Per Tarzan" fordi alle tøffe gutter het
noen med Per

Mvh

Marianne
marianne...@c2i.net
http://home.c2i.net/mgronvold/

Jon Wikne

Marianne Grønvold wrote:

> Andre morsomme navn jeg har hørt er "Monse" ( en hunnkatt) og "Siri
> Hannkatt". Begge disse var nok antatt å være av et annet kjønn da navnet
> ble valgt

Jeg vet ikke om dette var grunnen til at to hunnkatter jeg vet
om heter Gustav Mahler og Ødipus....

Ellers kjenner vi ei som har to _meget_ eksklusive katter:
Rolex og Lamborghini!

-- Jon

Cathrine Fagernes

<klippe>

Vel, min katt heter Mull. Min forrige het Sild. To av mine venner har
merkelige navn på kattene sine også. Den ene heter Ufo og den andre
kattekismus.

Connie Garfalk

----------
In article <hVCz3.807$6g7....@juliett.dax.net>, "Marianne
Grønvold" <marianne...@c2i.net> wrote:

> [...]
"Siri
>Hannkatt". Begge disse var nok antatt å være av et annet kjønn da

Jeg hadde en gang en norsk huskatt som het Fidel, inntil det noen
uker senere viste seg at det var en Fidelle.

Connie
--
http://home.sol.no/~cgarf/

Hege og Brede

Og mine to gråpuser heter noe så kjedelig som Sofie og Vesle. Men det kuleste
navnet jeg vet om er Syntax Terror. Tror eieren ferdes her på gruppa også!
Hege

Rune Winsevik

On Sat, 04 Sep 1999 23:49:46 +0200, Hege og Brede <bre...@online.no>
wrote:

>Og mine to gråpuser heter noe så kjedelig som Sofie og Vesle. Men det kuleste
>navnet jeg vet om er Syntax Terror. Tror eieren ferdes her på gruppa også!
>Hege

Er det meg du mener? Katten min heter i alle fall Syntax Terror...

Min gode venn Jan Olav Melbye foreslo "Syntax" og av naturlige grunner
fikk den tilnavnet "Terror"...

"Syntax Error" er forøvrig et velkjent begrep innen dataprogrammering
(det jeg lever av).

Syntax har hjemmesiden sin på:
http://home.sol.no/~runew/syntax/syntax.html

-Rune

Martine Andresen

Min katt heter Pepsi, og naboens katt heter Onsdag (!), grunnen er at Onsdag
kom til dem på en onsdag! Logisk? Jepps!

Martine

BJØRN SKOGLUND

Mine har 2 navn, alt etter opførselen.

Spiralis er en hun-Birma, navnet fikk hun etter den fornøjde krøllen på
halen, men hun går ofte for frk.Fryd ( fra Basserne, jeg husker ikke det
norske navnet på tegneserien), det er søde blondinen, lokal solformørkelse,
men med utseende og verdighet i behold selv om hun bommer på bordet når hun
hopper, eller faller ned fra TV'et når hun sovner.

Hiss er min han - Burmeser, opkalt etter slangen i Disney's Robin Hood, han
får de samme øynene og ørene når han blir redd. Som ofters er han dog
utrolig modig, og da har han navnet Bølle - han er også litt for tøff
overfor frk.Fryd noen ganger.

En kollega's kat het fru Gundersen, hans kone ble litt sjenert når han stod
på altanen og ropte etter den om kvelden.
Det var forøvrig en hannkatt, men han hadde jo fått den fra fru Gundersen
så.......
Da fru Gundersen stillte treskoen fikk han en ny, denne ble hetende Ulv.

Bjørn

ida.w...@gmail.com

Anne-Katt, Mette-Marit og Kronk

m.hav...@gmail.com

Jeg hadde 2 katter hos far da jeg var liten....
En blond STOR gårete katt som var skikkelig kosete og lurvete... Han het Lurven. Og en sky, lettskremt katt som gjømte seg mye når han først kom til oss.. Fanten.. jeg brukte å rope Jeg "Fant`n Fanten!!!"

yang0...@gmail.com

Hei alle sammen mine katter har jeg kaldt

Rafaell, Gjipsi, Sæsi, Unika, Shakira, Ritz, Bagera, lotus; chi og gabrielle

helenah...@gmail.com

min datter jhar en katt som heter KABODLE uttales
kabudl. hun sier det er tatt fra noe som heter (lykke til charlie) men hun syntest navnet er morsomt og det er bra da

Damian Bienoszek

Behöver du ett akut lån? Ger vi privatlån? Företagslån; Bostadslån? Lantbrukslån? Utbildningslån? Lån för skuldkonsolidering? Lastbilslån? Billån? Hotelllån? Refinansiera lån? och fler skollån? Startlån? .Vi erbjuder 2% ränta! Kontakta oss via: ekotle...@gmail.com eller skicka mig ett whatsappmeddelande via: +48 531 318 331

Damian Bienoszek